Het originele Chassis
ik heb een mooie foto gemaakt bij de portugese fabriek. Hier lagen de nieuwe chassis buiten in de regen te wachten op gebruik. Maar daarbij komt nog dat ze onbeschermd over zee naar portugal gingen daarna als hele auto weer onbeschermd over zee naar frankrijk voor verdere distributie. Hoe zou het toch komen dat die chassis zo roesten...
diverse Citroens, wat anders.
Zo, veel reacties in korte tijd.....
Ik constateer dat er dus best wel wat eenden en dyanes rondrijden waar nog een origineel chassis onderzit.
Kreeg het idee dat zo'n beetje alle eenden een chassiswissel hadden ondergaan, vandaar mijn vraag.
Het gaat mij niet om wat nu beter is, daar is al zoveel over geschreven op dit forum.
Het is wel verbazingwekkend hoe groot de verschillen onderling zijn terwijl de bouwjaren toch relatief dicht op elkaar zitten.
Mijn idee/gevoel is, dat na de verhuizing van de productie naar Portugal, de kwaliteit echt achteruit is gehold. Wellicht inderdaad ook door dat er op geen enkele manier meer is geinvesteerd in kwaliteit.
Ik weet nog dat ik bij een van de laatst geproduceerde eenden in de showroom bij de Citroen dealer de roest al op de bodemplaatjes zag zitten naast de stoelframes.
Bedankt voor al jullie reacties zover
Ik constateer dat er dus best wel wat eenden en dyanes rondrijden waar nog een origineel chassis onderzit.
Kreeg het idee dat zo'n beetje alle eenden een chassiswissel hadden ondergaan, vandaar mijn vraag.
Het gaat mij niet om wat nu beter is, daar is al zoveel over geschreven op dit forum.
Het is wel verbazingwekkend hoe groot de verschillen onderling zijn terwijl de bouwjaren toch relatief dicht op elkaar zitten.
Mijn idee/gevoel is, dat na de verhuizing van de productie naar Portugal, de kwaliteit echt achteruit is gehold. Wellicht inderdaad ook door dat er op geen enkele manier meer is geinvesteerd in kwaliteit.
Ik weet nog dat ik bij een van de laatst geproduceerde eenden in de showroom bij de Citroen dealer de roest al op de bodemplaatjes zag zitten naast de stoelframes.
Bedankt voor al jullie reacties zover
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Ik bedoel maar..........hoezo onderlinge verschillenAZL57 schreef:Een kennis had een 86er daar hebben na 3 jaar een nieuw chassis onder moeten zetten. Toen we het uitgebouwd hadden en op de grond gelegd zakten we er doorheen toen we erop gingen staan.....
Het is toch niet te geloven na 3 jaar
greetz
david
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
ben aan mijn 3e bezig, 4e staat klaar.......
1e was kei en kei hard, maar geknikt na een aanrijding
2e was dus nieuw, maar na 9 maanden een aanrijding van achter, en dus weer totall los.......
3e zit er nu onder, nu 10 jaar later en vele laswerkzaamheden verder, gewoon puin.....
Vaak behandeld, owatrol, tectyl, niets helpt blijkbaar. Nu heb ik ook wel veel km's gedaan met dat ding maar goed.
4e is een galva, en staat klaar. Ik weet niet of het dit jaar nog gaat gebeuren, maar het moet dus wel bijna
1e was kei en kei hard, maar geknikt na een aanrijding
2e was dus nieuw, maar na 9 maanden een aanrijding van achter, en dus weer totall los.......
3e zit er nu onder, nu 10 jaar later en vele laswerkzaamheden verder, gewoon puin.....
Vaak behandeld, owatrol, tectyl, niets helpt blijkbaar. Nu heb ik ook wel veel km's gedaan met dat ding maar goed.
4e is een galva, en staat klaar. Ik weet niet of het dit jaar nog gaat gebeuren, maar het moet dus wel bijna
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
Voor zover ik weet (en daar ben ik bijna zeker van) is de 2cv in Nederland gewoon verkocht tot de productie daadwerkelijk stopte.Captain Krimson schreef:was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
greetz david
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 441
- Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
De officiele verkoop via de dealers is in Nederland eind 1987 gestopt. In februari 1988 ging de productie naar Portugal, en in juli 1990 was het daar ook afgelopen. Die laatste jaren werd de eend alleen nog maar in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal en Belgie verkocht.David schreef:Voor zover ik weet (en daar ben ik bijna zeker van) is de 2cv in Nederland gewoon verkocht tot de productie daadwerkelijk stopte.Captain Krimson schreef:was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
greetz david
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
de eend werd wel verkocht in NL, nieuw, ook na '90 nog, er stonden er hier en daar nog wel wat. Maar niet meer "officieel". Wel nog via Citroen btw, hoe dat zit weet ik niet. Maar er zijn er genoeg die op het eind nog een nieuwe gekocht hebben. Of je er 1 kon bestellen ofzo via citroen??
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed