Het originele Chassis

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 9 sep, 2009 13:35

ik heb een mooie foto gemaakt bij de portugese fabriek. Hier lagen de nieuwe chassis buiten in de regen te wachten op gebruik. Maar daarbij komt nog dat ze onbeschermd over zee naar portugal gingen daarna als hele auto weer onbeschermd over zee naar frankrijk voor verdere distributie. Hoe zou het toch komen dat die chassis zo roesten... :?: :evil:
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 9 sep, 2009 14:46

Zo, veel reacties in korte tijd..... :D

Ik constateer dat er dus best wel wat eenden en dyanes rondrijden waar nog een origineel chassis onderzit.
Kreeg het idee dat zo'n beetje alle eenden een chassiswissel hadden ondergaan, vandaar mijn vraag.
Het gaat mij niet om wat nu beter is, daar is al zoveel over geschreven op dit forum.
Het is wel verbazingwekkend hoe groot de verschillen onderling zijn terwijl de bouwjaren toch relatief dicht op elkaar zitten. :?: :!:

Mijn idee/gevoel is, dat na de verhuizing van de productie naar Portugal, de kwaliteit echt achteruit is gehold. Wellicht inderdaad ook door dat er op geen enkele manier meer is geinvesteerd in kwaliteit. :evil:

Ik weet nog dat ik bij een van de laatst geproduceerde eenden in de showroom bij de Citroen dealer de roest al op de bodemplaatjes zag zitten naast de stoelframes.

Bedankt voor al jullie reacties zover :!: :!:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 9 sep, 2009 19:00

Mijn 2cv uit 1987 heeft in 2003 een nieuw chassis gehad en mijn Ami uit 1972 (vanaf 2006 pas in NL) heeft nog het originele chassis.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » wo 9 sep, 2009 19:25

Mijne uit april 1986 had na 19 jaar (2005) een nieuw chassis nodig.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 9 sep, 2009 19:28

Mijn Dyane uit 1983 heeft het originele chassis, maar heeft altijd binnen gestaan. De uitzonderingen bevestigen der regel.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 9 sep, 2009 22:30

Een kennis had een 86er daar hebben na 3 jaar een nieuw chassis onder moeten zetten. Toen we het uitgebouwd hadden en op de grond gelegd zakten we er doorheen toen we erop gingen staan.....
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 9 sep, 2009 23:40

AZL57 schreef:Een kennis had een 86er daar hebben na 3 jaar een nieuw chassis onder moeten zetten. Toen we het uitgebouwd hadden en op de grond gelegd zakten we er doorheen toen we erop gingen staan.....
Ik bedoel maar..........hoezo onderlinge verschillen :roll: :roll:

Het is toch niet te geloven na 3 jaar :? :?

greetz
david

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 10 sep, 2009 06:25

Mijn Dyane uit 1983 is in originele staat. Maar ze staat binnen geparkeerd en ik rij er alleen in de zomers in wanneer het niet regent. Er zit geen spatje roest op. Het chassis is niet behandeld.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » do 10 sep, 2009 11:22

was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 10 sep, 2009 12:47

ben aan mijn 3e bezig, 4e staat klaar.......

1e was kei en kei hard, maar geknikt na een aanrijding

2e was dus nieuw, maar na 9 maanden een aanrijding van achter, en dus weer totall los.......

3e zit er nu onder, nu 10 jaar later en vele laswerkzaamheden verder, gewoon puin.....
Vaak behandeld, owatrol, tectyl, niets helpt blijkbaar. Nu heb ik ook wel veel km's gedaan met dat ding maar goed.

4e is een galva, en staat klaar. Ik weet niet of het dit jaar nog gaat gebeuren, maar het moet dus wel bijna
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
Locatie: Vuren
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » do 10 sep, 2009 13:01

Onder mijn 2CV uit '85 zit ook nog het originele chassis. Hier is echter al wel aan gelast.
De tectylboer zei vandeweek dat ie nog wel een jaar of 2 à 3 mee kan.
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 11 sep, 2009 03:07

Captain Krimson schreef:was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
Voor zover ik weet (en daar ben ik bijna zeker van) is de 2cv in Nederland gewoon verkocht tot de productie daadwerkelijk stopte.

greetz david

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » vr 11 sep, 2009 08:07

David schreef:
Captain Krimson schreef:was het niet zo dat nadat de productie naar portugal was gegaan citroën nederland de kwaliteit niet goed genoeg vond en hem daarom niet meer leverde?
Voor zover ik weet (en daar ben ik bijna zeker van) is de 2cv in Nederland gewoon verkocht tot de productie daadwerkelijk stopte.

greetz david
De officiele verkoop via de dealers is in Nederland eind 1987 gestopt. In februari 1988 ging de productie naar Portugal, en in juli 1990 was het daar ook afgelopen. Die laatste jaren werd de eend alleen nog maar in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal en Belgie verkocht.
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 11 sep, 2009 08:12

de eend werd wel verkocht in NL, nieuw, ook na '90 nog, er stonden er hier en daar nog wel wat. Maar niet meer "officieel". Wel nog via Citroen btw, hoe dat zit weet ik niet. Maar er zijn er genoeg die op het eind nog een nieuwe gekocht hebben. Of je er 1 kon bestellen ofzo via citroen??
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 11 sep, 2009 09:43

Voor zover mij bekend,dat er veel van de laatste ook door Citroën Ned. uit Duitsland zijn gehaald.

Plaats reactie