Benzinefilter

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » wo 7 okt, 2009 13:19

Ik denk wel dat ik je snap maar uitleggen is inderdaad wat anders.

Als er achter de pomp druk wordt uitgeoefend en 10 ml. stroom er doorheen dan is voor de pomp dezelfde druk en stroomt er nog steeds 10 ml. doorheen.....toch ?

Ik heb het filtertje in 2 jaar nog nooit ververst. En hij is transparant zonder zichtbaar vuil. Carburateur is ook nog nooit schoongemaakt hoewel ik de stalen tank vrij leeg rijd altijd.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 7 okt, 2009 20:25

Je kunt verbaasd raken als je ziet wat er uit een paar jaar oude benzine tank kan komen aan troep.
Gelukkig blijft het meestal onderin de tank zitten, maar toch...
gewoon een filtertje ertussen.
En op zijn oerhollands, "baat het niet dan schaadt het niet" toch?

succes en greetz
:wink:
david

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 8 okt, 2009 12:57

Ik begrijp als iedereen dat een benzinefilter vuiligheid tegenhoudt. Maar ja ik heb zelf een plastic tank en daar zal dus weinig vuil vanaf komen.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat er filters van metaal bestaan die geopend kunnen worden om ze te reinigen. Ze zijn wel wat duurder dan de plastic filters van iets van 2 euro, nl rond de 15 euro. Die kan je dus goed onder de auto monteren.

Ik ben er ook achtergekomen waarom het filter bij voorkeur vóór de benzinepomp gemonteerd moet worden. Dat is om (het membraan van) de benzinepomp te beschermen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 8 okt, 2009 13:25

ik zou zelf een "grote" plastic monteren. deze roesten niet en gaan (in mijn geval) zeker een 3 a 4 jaar mee. een mtalen kun je dan misschien reinigen, maar hoelang houdt het filter? zelfs als dit houdt zou je het geld er pas na een 16 jaar uit. in die tijd heb je je benzineleiding ook al wel een (paar) keer vervangen mag ik hopen.

dat het filter voor de brandstofpomp "moet" is ook ter voorkoming van vapour lock
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 8 okt, 2009 15:18

Waarom zou een vapor lock alleen in het filter ontstaan als het filter na de benzinepomp gemonteerd is?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 8 okt, 2009 15:26

Kulio schreef:Waarom zou een vapor lock alleen in het filter ontstaan als het filter na de benzinepomp gemonteerd is?
niet "alleen" maar de kans is groter.

omdat door het monteren van een filter de "lengte" van de benzine leiding tussen carb en pomp langer wordt als je deze niet inkort waardoor de "bocht" die de leiding maakt groter wordt, waardoor deze dichter bij het uitlaat spruitstuk komt. bovendien is zo'n filter best groot en breed. daardoor komt deze ook meer bij het uitlaatspruitstuk te liggen en ten slot isoleert het dunne plastic wandje van zo'n filter minder dan de dikke rubberen wand van de benzineleiding.

ik heb het ook van horen zeggen, maar het klonk dermate plausibel dat ik niet de "urge" (hoe zeg je dat in het nederlands?) had dit uit te gaan proberen

nog een puntje waardoor ik mn filter niet tussen pomp en carb zou zetten is ook dat MOCHT het filter tegen het uitlaatspruitstuk komen deze gelijk wegsmelt en een rubberen leiding minder snel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » do 8 okt, 2009 21:09

En je kunt er amper bij wil je het vervangen. Bij de chassispoot is het slechts een kwestie van bukken en hoef je niet tussen olievulpijp, koplampsteun en spruitstuk te frotten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 9 okt, 2009 07:14

Wat monteren jullie maar op een dubieuze wijze je brandstof filter :? (in het geval van er niet bij komen als hij na de pomp zit!)
Ik heb hem na de pomp en voor de carburateur, gewoon een kwestie van een iets langere brandstof leiding nemen en het probleem is opgelost en je komt er perfect bi zonder je spruitstuk te raken of wat dan ookj. :D
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Roy
Beginner
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 21 apr, 2008 22:20
Locatie: Castenray

Bericht door Roy » ma 12 okt, 2009 16:05

Altijd met slangklemmetjes monteren, ook al zit hij goed vast.. anders is het APK afkeur... :lol:
Citroen 2cv6 Special '81
Mercedes-Benz CLA
Fiat Punto EVO

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 13 okt, 2009 12:23

ik heb hem niet vastgezet met slangenklemmen en daarna is ie door de rdw nog goedgekeurd (heb ik ook weer eens geluk gehad)
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 13 okt, 2009 23:34

Tiswat, hoe veel je kunt ouwehoeren over een brandstoffilterje van een paar eurootjes :D :D :D :D :D



Greetz David :lol:

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 14 okt, 2009 10:13

ach, we zitten nog maar op 2 pagina's hoor
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie