Benzinefilter
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Ik denk wel dat ik je snap maar uitleggen is inderdaad wat anders.
Als er achter de pomp druk wordt uitgeoefend en 10 ml. stroom er doorheen dan is voor de pomp dezelfde druk en stroomt er nog steeds 10 ml. doorheen.....toch ?
Ik heb het filtertje in 2 jaar nog nooit ververst. En hij is transparant zonder zichtbaar vuil. Carburateur is ook nog nooit schoongemaakt hoewel ik de stalen tank vrij leeg rijd altijd.
Als er achter de pomp druk wordt uitgeoefend en 10 ml. stroom er doorheen dan is voor de pomp dezelfde druk en stroomt er nog steeds 10 ml. doorheen.....toch ?
Ik heb het filtertje in 2 jaar nog nooit ververst. En hij is transparant zonder zichtbaar vuil. Carburateur is ook nog nooit schoongemaakt hoewel ik de stalen tank vrij leeg rijd altijd.
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik begrijp als iedereen dat een benzinefilter vuiligheid tegenhoudt. Maar ja ik heb zelf een plastic tank en daar zal dus weinig vuil vanaf komen.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat er filters van metaal bestaan die geopend kunnen worden om ze te reinigen. Ze zijn wel wat duurder dan de plastic filters van iets van 2 euro, nl rond de 15 euro. Die kan je dus goed onder de auto monteren.
Ik ben er ook achtergekomen waarom het filter bij voorkeur vóór de benzinepomp gemonteerd moet worden. Dat is om (het membraan van) de benzinepomp te beschermen.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat er filters van metaal bestaan die geopend kunnen worden om ze te reinigen. Ze zijn wel wat duurder dan de plastic filters van iets van 2 euro, nl rond de 15 euro. Die kan je dus goed onder de auto monteren.
Ik ben er ook achtergekomen waarom het filter bij voorkeur vóór de benzinepomp gemonteerd moet worden. Dat is om (het membraan van) de benzinepomp te beschermen.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik zou zelf een "grote" plastic monteren. deze roesten niet en gaan (in mijn geval) zeker een 3 a 4 jaar mee. een mtalen kun je dan misschien reinigen, maar hoelang houdt het filter? zelfs als dit houdt zou je het geld er pas na een 16 jaar uit. in die tijd heb je je benzineleiding ook al wel een (paar) keer vervangen mag ik hopen.
dat het filter voor de brandstofpomp "moet" is ook ter voorkoming van vapour lock
dat het filter voor de brandstofpomp "moet" is ook ter voorkoming van vapour lock
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
niet "alleen" maar de kans is groter.Kulio schreef:Waarom zou een vapor lock alleen in het filter ontstaan als het filter na de benzinepomp gemonteerd is?
omdat door het monteren van een filter de "lengte" van de benzine leiding tussen carb en pomp langer wordt als je deze niet inkort waardoor de "bocht" die de leiding maakt groter wordt, waardoor deze dichter bij het uitlaat spruitstuk komt. bovendien is zo'n filter best groot en breed. daardoor komt deze ook meer bij het uitlaatspruitstuk te liggen en ten slot isoleert het dunne plastic wandje van zo'n filter minder dan de dikke rubberen wand van de benzineleiding.
ik heb het ook van horen zeggen, maar het klonk dermate plausibel dat ik niet de "urge" (hoe zeg je dat in het nederlands?) had dit uit te gaan proberen
nog een puntje waardoor ik mn filter niet tussen pomp en carb zou zetten is ook dat MOCHT het filter tegen het uitlaatspruitstuk komen deze gelijk wegsmelt en een rubberen leiding minder snel.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
En je kunt er amper bij wil je het vervangen. Bij de chassispoot is het slechts een kwestie van bukken en hoef je niet tussen olievulpijp, koplampsteun en spruitstuk te frotten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Wat monteren jullie maar op een dubieuze wijze je brandstof filter (in het geval van er niet bij komen als hij na de pomp zit!)
Ik heb hem na de pomp en voor de carburateur, gewoon een kwestie van een iets langere brandstof leiding nemen en het probleem is opgelost en je komt er perfect bi zonder je spruitstuk te raken of wat dan ookj.
Ik heb hem na de pomp en voor de carburateur, gewoon een kwestie van een iets langere brandstof leiding nemen en het probleem is opgelost en je komt er perfect bi zonder je spruitstuk te raken of wat dan ookj.
Citroen 2cv6 special 1986
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam