helemaal niks
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
Re: helemaal niks
Heb je de bougies nagekeken na een startpoging? Als ze na zo'n poging droog zijn, krijg je geen benzine. Evt benzinepompje.
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,
Roel
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,
Roel
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
Re: helemaal niks
P.s. er bestaat ook een Dyane vereniging, zie www. dyane.nlRoel van de wal schreef:Heb je de bougies nagekeken na een startpoging? Als ze na zo'n poging droog zijn, krijg je geen benzine. Evt benzinepompje.
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,
Roel
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
het blok is gereviseerd toch? waar dit normaal tot wat hogere dan normale (ingesleten) waardes zou kunnen leiden met een compressie test, is een erg lage meting niet ongewoon. Alles moet nog zetten enz. Dat een blok na revisie niet meteen mooi loopt komt ook vaker voor.
Zelf met maar 1 pit (cylinder) werkend, zou er een klap moeten komen uit het blok, benzine, lucht, (minimale) compressie en een vonk, moet een klap geven. Natuurlijk niet als de bougies zeiknat zijn van de brandstof, maar dan toch een dag later, of de ontsteking moet zo raar staan.
Maar dat heb je al nagezien, en ok bevonden. Nu dan eens met ouderwetse puntjes proberen, en zo uitsluitend te werk gaan. (je hebt nog niet met de slinger of aanduwen geprobeerd?)
Zelf met maar 1 pit (cylinder) werkend, zou er een klap moeten komen uit het blok, benzine, lucht, (minimale) compressie en een vonk, moet een klap geven. Natuurlijk niet als de bougies zeiknat zijn van de brandstof, maar dan toch een dag later, of de ontsteking moet zo raar staan.
Maar dat heb je al nagezien, en ok bevonden. Nu dan eens met ouderwetse puntjes proberen, en zo uitsluitend te werk gaan. (je hebt nog niet met de slinger of aanduwen geprobeerd?)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
motor geeft geen klap; soms een heel kleintje maar dat mag geen naam hebben
Ik start met choke open, gaspedaal ingetrapt.
Benzinepomp werkt, ,carb krijgt benzine, en de asselerator geeft brandstof en de venturi ook.
en na een tijd verzuip ik heb natuurlijk
Bougies zijn echter niet nat.
Ga in ieder geval ook nog de massakabel op bak vernieuwen om te kijken of de vonk zo beter wordt.
Groet,
Pim
Ik start met choke open, gaspedaal ingetrapt.
Benzinepomp werkt, ,carb krijgt benzine, en de asselerator geeft brandstof en de venturi ook.
en na een tijd verzuip ik heb natuurlijk
Bougies zijn echter niet nat.
Ga in ieder geval ook nog de massakabel op bak vernieuwen om te kijken of de vonk zo beter wordt.
Groet,
Pim
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Accu (6V) is nieuw en vol.
Ik ga eerste de massakabel en connectie op de bak vernieuwen cq verbeteren (het stripje metaal is roestig)
Kan ik voor de strip die er zit ook alu of rvs gebruiken?
Ik ga eerste de massakabel en connectie op de bak vernieuwen cq verbeteren (het stripje metaal is roestig)
Kan ik voor de strip die er zit ook alu of rvs gebruiken?
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Als de segmenten goed afsluiten, de kleppen goed afsluiten en er nergens een lek is, kan de compressie toch onmogelijk op 2 uitkomen? Dat heeft volgens mij weinig te maken met revisie. Het lijkt mij sterk dat een nieuwe 2cv maar langs één kant compressie had omdat alles zich nog moest zetten. Ik ben het er wel mee eens dat het blok ook op één poot op z'n minst eens zou moeten stotteren en in het beste geval zelfs zou moeten draaien. Maar draaien is één ding, rijden is iets anders.Spookeend schreef:...is een erg lage meting niet ongewoon. Alles moet nog zetten enz.
Wat is er exact aan het blok gebeurd Pim? Ik heb trouwens hetzelfde blokje, wel op 12 Volt (B).
Groet,
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Heb je trouwens al geprobeerd te starten zonder choke? Zowieso niet starten met het pedaal ingetrapt als de motor koud is, dan geef je teveel benzine. En al zeker niet in combinatie met de choke! Maar halve kracht hebben én verkeerd starten, dan is de kans groot dat hij helemaal niks doet.
Yannick
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
Het blok is gereviseeerd gekocht en ingebouwd door de vorige eigenaar. Maar die had na 4 jaar knutselen niet meer de interesse om hem rijdend te krijgen.
Als ik het goed heb begrepen is het blok gekocht van een fransman die werkte bij de citroenfabriek en is alles goed gedaan.
Alles loopt wel lekker soepel; het zullen wel de zuigerveren zijn die niet goed staan tov elkaar
Ik zal na aanpassen massakabel een sproberen te starten met choke en geen gas. En als er dan geen resultaat is gaan kijken naar de kop en zuiger.
Mooie foto's, Yannick
Als ik het goed heb begrepen is het blok gekocht van een fransman die werkte bij de citroenfabriek en is alles goed gedaan.
Alles loopt wel lekker soepel; het zullen wel de zuigerveren zijn die niet goed staan tov elkaar
Ik zal na aanpassen massakabel een sproberen te starten met choke en geen gas. En als er dan geen resultaat is gaan kijken naar de kop en zuiger.
Mooie foto's, Yannick
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
- Locatie: Uffelte
- Contacteer:
David, en andere,
Ik hou jullie op de hoogte.
Heb echter pas volgende week weer tijd om wat te proberen; nu mijn voorbereidigen treffen voor een tentoonstelling van mijn werk (zie www.vormgeversinhout.nl) en mijn klanten tevreden stellen.
Groet,
Pim
Ik hou jullie op de hoogte.
Heb echter pas volgende week weer tijd om wat te proberen; nu mijn voorbereidigen treffen voor een tentoonstelling van mijn werk (zie www.vormgeversinhout.nl) en mijn klanten tevreden stellen.
Groet,
Pim
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com