helemaal niks

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Roel van de wal
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: helemaal niks

Bericht door Roel van de wal » vr 9 okt, 2009 22:30

Heb je de bougies nagekeken na een startpoging? Als ze na zo'n poging droog zijn, krijg je geen benzine. Evt benzinepompje.
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,

Roel

Roel van de wal
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: helemaal niks

Bericht door Roel van de wal » vr 9 okt, 2009 22:31

Roel van de wal schreef:Heb je de bougies nagekeken na een startpoging? Als ze na zo'n poging droog zijn, krijg je geen benzine. Evt benzinepompje.
En hoe start je de auto, choke geheel uit of niet, gaspedaal intgetrapt bij het starten?
Succes,

Roel
P.s. er bestaat ook een Dyane vereniging, zie www. dyane.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 9 okt, 2009 22:52

het blok is gereviseerd toch? waar dit normaal tot wat hogere dan normale (ingesleten) waardes zou kunnen leiden met een compressie test, is een erg lage meting niet ongewoon. Alles moet nog zetten enz. Dat een blok na revisie niet meteen mooi loopt komt ook vaker voor.

Zelf met maar 1 pit (cylinder) werkend, zou er een klap moeten komen uit het blok, benzine, lucht, (minimale) compressie en een vonk, moet een klap geven. Natuurlijk niet als de bougies zeiknat zijn van de brandstof, maar dan toch een dag later, of de ontsteking moet zo raar staan.

Maar dat heb je al nagezien, en ok bevonden. Nu dan eens met ouderwetse puntjes proberen, en zo uitsluitend te werk gaan. (je hebt nog niet met de slinger of aanduwen geprobeerd?)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » za 10 okt, 2009 19:52

motor geeft geen klap; soms een heel kleintje maar dat mag geen naam hebben
Ik start met choke open, gaspedaal ingetrapt.
Benzinepomp werkt, ,carb krijgt benzine, en de asselerator geeft brandstof en de venturi ook.
en na een tijd verzuip ik heb natuurlijk :-(

Bougies zijn echter niet nat.

Ga in ieder geval ook nog de massakabel op bak vernieuwen om te kijken of de vonk zo beter wordt.

Groet,

Pim
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » za 10 okt, 2009 21:30

Hoe is de accu en hoe vol is ie ?

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 11 okt, 2009 01:26

Ik zou idd beginnen met massacontacten en de accu. :?
voordat je nu eerst allerlei andere moeilijke dingen gaat doen. :wink:

succes
david

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » zo 11 okt, 2009 16:10

Accu (6V) is nieuw en vol.

Ik ga eerste de massakabel en connectie op de bak vernieuwen cq verbeteren (het stripje metaal is roestig)
Kan ik voor de strip die er zit ook alu of rvs gebruiken?
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 12 okt, 2009 11:18

Spookeend schreef:...is een erg lage meting niet ongewoon. Alles moet nog zetten enz.
Als de segmenten goed afsluiten, de kleppen goed afsluiten en er nergens een lek is, kan de compressie toch onmogelijk op 2 uitkomen? Dat heeft volgens mij weinig te maken met revisie. Het lijkt mij sterk dat een nieuwe 2cv maar langs één kant compressie had omdat alles zich nog moest zetten. Ik ben het er wel mee eens dat het blok ook op één poot op z'n minst eens zou moeten stotteren en in het beste geval zelfs zou moeten draaien. Maar draaien is één ding, rijden is iets anders.

Wat is er exact aan het blok gebeurd Pim? Ik heb trouwens hetzelfde blokje, wel op 12 Volt (B).


Groet,
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 12 okt, 2009 19:03

Heb je trouwens al geprobeerd te starten zonder choke? Zowieso niet starten met het pedaal ingetrapt als de motor koud is, dan geef je teveel benzine. En al zeker niet in combinatie met de choke! Maar halve kracht hebben én verkeerd starten, dan is de kans groot dat hij helemaal niks doet.



Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » ma 12 okt, 2009 20:42

Het blok is gereviseeerd gekocht en ingebouwd door de vorige eigenaar. Maar die had na 4 jaar knutselen niet meer de interesse om hem rijdend te krijgen.
Als ik het goed heb begrepen is het blok gekocht van een fransman die werkte bij de citroenfabriek en is alles goed gedaan.
Alles loopt wel lekker soepel; het zullen wel de zuigerveren zijn die niet goed staan tov elkaar :D

Ik zal na aanpassen massakabel een sproberen te starten met choke en geen gas. En als er dan geen resultaat is gaan kijken naar de kop en zuiger.

Mooie foto's, Yannick
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 12 okt, 2009 22:06

En al iets geprobeerd??

Is idd wel raar verhaal die compressie. :?
Hou ons graag op de hoogte ben wel echt nieuwsgierig naar wat er nu echt aan de hand is. :?:

Succes
Greetz David

pimvanderheijden
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: do 8 okt, 2009 20:41
Locatie: Uffelte
Contacteer:

Bericht door pimvanderheijden » ma 12 okt, 2009 22:14

David, en andere,

Ik hou jullie op de hoogte.
Heb echter pas volgende week weer tijd om wat te proberen; nu mijn voorbereidigen treffen voor een tentoonstelling van mijn werk (zie www.vormgeversinhout.nl) en mijn klanten tevreden stellen.

Groet,

Pim
Dyane D6 met M4 blokje 1968
Dyane 425 Commercial 1968
LNA 0.7 1981 Entreprise
Axel 11R 1985
citroendyane.wordpress.com

Plaats reactie