Identiteits onderzoek Dyane - Politieonderzoek...
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Het is heel vervelend de ontstane situatie, maar ik ken de situaties.
Het is zo makkelijk om even een ander chassis onder de auto te gooien en dan het liefst gebruikt, want dat kost niet zoveel, even een nummertje erin slaan en je bent weer klaar!
Ook al weten wij dat de auto niet gestolen is en dat jij met moeite de auto soms op de weg houdt, voor de RDW gaat het gewoon anders. De nummers moeten kloppen en als er in zelf ingeslagen nummer in staat kun je het vergeten dan zegt de RDW gewoon dit ding kunnen we niet accepteren, want we kunnen niet bepalen of die eend origineel is, en dat klopt ook, immers de door Citroen ingeslagen nummers staan er niet meer in.
En het is heel lullig dat het zo gebeurt, maar het is niet anders. Ze zijn er juist zo streng mee aan het om gaan, omdat bv bij die landrovers heel veel nieuwe landrovers opeens op oude kentekens gingen rijden sindsdien zijn ze superstreng geworden.
Dus als je een keer een ander chassis eronder stopt kijk dan goed of er nog een nummer onder zit, neem desnoods contact op met de RDW waarbij je de plannen uitvoerig beschrijft, doe je het buiten de RDW om zorg er dan voor dat het ingeslagen nummer er zeer netjes en perfect uit ziet zoals Citroen het ook deed.
Succes.
Het is zo makkelijk om even een ander chassis onder de auto te gooien en dan het liefst gebruikt, want dat kost niet zoveel, even een nummertje erin slaan en je bent weer klaar!
Ook al weten wij dat de auto niet gestolen is en dat jij met moeite de auto soms op de weg houdt, voor de RDW gaat het gewoon anders. De nummers moeten kloppen en als er in zelf ingeslagen nummer in staat kun je het vergeten dan zegt de RDW gewoon dit ding kunnen we niet accepteren, want we kunnen niet bepalen of die eend origineel is, en dat klopt ook, immers de door Citroen ingeslagen nummers staan er niet meer in.
En het is heel lullig dat het zo gebeurt, maar het is niet anders. Ze zijn er juist zo streng mee aan het om gaan, omdat bv bij die landrovers heel veel nieuwe landrovers opeens op oude kentekens gingen rijden sindsdien zijn ze superstreng geworden.
Dus als je een keer een ander chassis eronder stopt kijk dan goed of er nog een nummer onder zit, neem desnoods contact op met de RDW waarbij je de plannen uitvoerig beschrijft, doe je het buiten de RDW om zorg er dan voor dat het ingeslagen nummer er zeer netjes en perfect uit ziet zoals Citroen het ook deed.
Succes.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
niko, ik ben het ansich met je eens. maar het blijft natuurlijk wel heel zuur en ook heel onterecht dat alle "verdachte" nummers dus per definitie afgekeurd worden terwijl er dus ook zat gevallen tussen die wel legaal zijn bijvoorbeeld onder toezicht douane ingeslagen, waarbij geen rapport is opgemaakt, of kwijt is geraakt. het blijft natuurlijk verdomd lastig te beoordelen of een dergelijk nummer destijds legaal of illegaal ingeslagen is. maar de vraag is dan of de rdw zomaar alles moet afkeuren?
het is een beetje als aan het einde van het spel de spelregels veranderen.
het is een beetje als aan het einde van het spel de spelregels veranderen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik snap jouw verhaal.Flying Duckman schreef: En het is heel lullig dat het zo gebeurt, maar het is niet anders. Ze zijn er juist zo streng mee aan het om gaan, omdat bv bij die landrovers heel veel nieuwe landrovers opeens op oude kentekens gingen rijden sindsdien zijn ze superstreng geworden.
Maar bij het bovenstaande gaat het om auto's met een aanzienlijke waarde, waarbij het financiele voordeel groot is.
Dat dat aangepakt wordt is terecht, maar om hier bij Citroen A types zo mee om te gaan?
Dat is toch schieten met een kanon op een mug!
Iedere weldenkende RDW man kan bedenken dat het bij dergelijke voertuigen louter om een emotionele waarde gaat!
Ik vind dit weer zo Holland op z'n smalst, bah
Kan mij daar echt vreselijk boos om maken. Maar ja of het zin heeft, denk het niet.
Greetz David
heeft inderdaad toch geen zin,krijg je alleen maar last van je hart vanDavid schreef: maar om hier bij Citroen A types zo mee om te gaan?
Dat is toch schieten met een kanon op een mug!
Iedere weldenkende RDW man kan bedenken dat het bij dergelijke voertuigen louter om een emotionele waarde gaat!
Ik vind dit weer zo Holland op z'n smalst, bah
Kan mij daar echt vreselijk boos om maken. Maar ja of het zin heeft, denk het niet.
Greetz David
Laatst gewijzigd door tinouck op zo 22 nov, 2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ben het er mee eens hoor, heb zelf ook wel eens in die situatie gestaan, heel erg irritant en bekrompen eigenlijk, maar ze kunnen moeilijk de regels voor het ene type auto aanpassen en het andere niet.
Overgens ben ik het er mee eens dat de douane vroeger er heel makkelijk mee om ging en dat je geluk moet hebben of er iets geregistreerd is!
Overgens ben ik het er mee eens dat de douane vroeger er heel makkelijk mee om ging en dat je geluk moet hebben of er iets geregistreerd is!
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Het is te hopen dat de (taxatie) waardes niet te hoog gaan oplopen, dan gaan weer allerlei foute types zich met eenden bezighoudenbackfire schreef:Nou David als mijn eend klaar is zal de taxatiewaarde ergens rond de 8000 euro komen, dus ook voor de a-type kan er financieel gewin zijn. Maar je hebt gelijk, voor de meeste (ook voor mij) gaat het om de emotionele waarde.
Mensen die het alleen maar voor het geld doen en niet om de emotie
Schrik nu al af en toe van de prijzen die gevraagd worden
Het gaat om de lol
Greetz David
Zo had ik het nog niet bekekenWillem2 schreef:Wat ik ook raar vind aan het verhaal is dat je een auto, die volgens hun niet "helemaal fris is", gewoon weer mee naar huis mag nemen.
Ik dacht dat ze die dan in beslag namen.
"Niet fris" zijn is volgens mij geen juridische term op grond waarvan je als overheidsdienst een beslissing op kunt verdedigen
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat, als je deze kwestie tot op de bodem gaat uitpluizen, de RDW er uiteindelijk niet mee wegkomt.
Namelijk: naast het feit dat er duidelijke regelgeving is, bestaat er ook nog nog het "redelijkheid en billijkheidsprincipe".
Wat wil zeggen dat wetgeving en regelgeving bedoeld is om alles in goede banen te leiden, maar dat er ook wel eens uitzonderingen kunnen zijn, waardoor er afgeweken kan en mag worden van regels.
Maar dat is wel een lange weg van bezwaar aantekenen: Nationale Ombudsman, misschien juridisch advies etc.
Maar daar moet je wel zin in hebben
Ik weet nog het topic in dit forum over het al dan niet RDW goedgekeurd krijgen van een bepaald chassis (de details weet ik even niet meer).
Desbtreffende persoon is tot aan de Europese Raad gegaan, weet ik nog, maar hij heeft wel gelijk gekregen. En dat heeft natuurlijk een behoorlijke precedentwerking.
Daarom alleen al zou het misschien goed zijn om deze kwestie eens tot in den treure "uit te vechten". Het zou voor diverse oldtimer liefhebbers in de toekomst heel veel kunnen betekenen.
Iemand deed de suggestie om met de Fehac in contact te treden, heb je dat gedaan?
Zij weten van de hoed en de rand.
Maar daar komt bij dat iemand (of meerdere iemanden ) er de tanden in zouden moeten zetten om veel A types in de toekomst voor sloop te behoeden!
Mijn oproep! Laten we ervoor gaan!
Ik bied mij aan als vrijwilliger.
Meerdere vrijwilligers
Greetz David
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Het is ontzettend vervelend dat dit soort geknoei gebeurt en ik vind het enorm klote voor de mensen die dit soort ongein overkomt.
Bovenstaande voorstel slaat werkelijk alles!
Het betreft een weggeslepen nummer. Zou het zo kunnen zijn dat dit chassis onder een gestolen wagen vandaan komt?
Wat mij betreft mag het afgelopen zijn met het geklooi met chassisnummers. Dan was dit ook niet aan de orde geweest.
Bovenstaande voorstel slaat werkelijk alles!
Het betreft een weggeslepen nummer. Zou het zo kunnen zijn dat dit chassis onder een gestolen wagen vandaan komt?
Wat mij betreft mag het afgelopen zijn met het geklooi met chassisnummers. Dan was dit ook niet aan de orde geweest.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Jheronimus, lees nou eens goed. het is dus niet gezegd dat er illegaal gerommeld is!!! vroeger was dit niet illegaal. okay, KON dit legaal onder toezicht van de douane. en het is dus niet gezegd dat in dit geval illegaal gehandeld is destijds. de btreffende auto heeft meer dan 10 jaar stil gestaan.
het is dus best aannemelijk dat het geen gestolen eend/kenteken betreft (toen had je een eend voor een krat bier en een krat bier is heel wat makkelijker te jatten)
ik denk dat niemand hier voor illegale praktijken is, maar ik ben wel tegen het feit dat de rdw nu ook kentekens afkeurt die wel eens gewoon legaal kunnen zijn. het weg geslepen nummer moeten ze gewoon via scnners kunnen lezen en dan is te achterhalen waar dit weggeslepen nummer vandaan komt.
en voordat ze zo'n heftige beslissing nemen, mogen ze best wat gedegen onderzoek doen!
het is dus best aannemelijk dat het geen gestolen eend/kenteken betreft (toen had je een eend voor een krat bier en een krat bier is heel wat makkelijker te jatten)
ik denk dat niemand hier voor illegale praktijken is, maar ik ben wel tegen het feit dat de rdw nu ook kentekens afkeurt die wel eens gewoon legaal kunnen zijn. het weg geslepen nummer moeten ze gewoon via scnners kunnen lezen en dan is te achterhalen waar dit weggeslepen nummer vandaan komt.
en voordat ze zo'n heftige beslissing nemen, mogen ze best wat gedegen onderzoek doen!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction