Identiteits onderzoek Dyane - Politieonderzoek...

Reparaties, modificaties en onderhoud
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 22 nov, 2009 09:55

Het is heel vervelend de ontstane situatie, maar ik ken de situaties.
Het is zo makkelijk om even een ander chassis onder de auto te gooien en dan het liefst gebruikt, want dat kost niet zoveel, even een nummertje erin slaan en je bent weer klaar!

Ook al weten wij dat de auto niet gestolen is en dat jij met moeite de auto soms op de weg houdt, voor de RDW gaat het gewoon anders. De nummers moeten kloppen en als er in zelf ingeslagen nummer in staat kun je het vergeten dan zegt de RDW gewoon dit ding kunnen we niet accepteren, want we kunnen niet bepalen of die eend origineel is, en dat klopt ook, immers de door Citroen ingeslagen nummers staan er niet meer in.

En het is heel lullig dat het zo gebeurt, maar het is niet anders. Ze zijn er juist zo streng mee aan het om gaan, omdat bv bij die landrovers heel veel nieuwe landrovers opeens op oude kentekens gingen rijden sindsdien zijn ze superstreng geworden.

Dus als je een keer een ander chassis eronder stopt kijk dan goed of er nog een nummer onder zit, neem desnoods contact op met de RDW waarbij je de plannen uitvoerig beschrijft, doe je het buiten de RDW om zorg er dan voor dat het ingeslagen nummer er zeer netjes en perfect uit ziet zoals Citroen het ook deed.

Succes.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 22 nov, 2009 12:27

niko, ik ben het ansich met je eens. maar het blijft natuurlijk wel heel zuur en ook heel onterecht dat alle "verdachte" nummers dus per definitie afgekeurd worden terwijl er dus ook zat gevallen tussen die wel legaal zijn bijvoorbeeld onder toezicht douane ingeslagen, waarbij geen rapport is opgemaakt, of kwijt is geraakt. het blijft natuurlijk verdomd lastig te beoordelen of een dergelijk nummer destijds legaal of illegaal ingeslagen is. maar de vraag is dan of de rdw zomaar alles moet afkeuren?

het is een beetje als aan het einde van het spel de spelregels veranderen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 22 nov, 2009 12:57

Flying Duckman schreef: En het is heel lullig dat het zo gebeurt, maar het is niet anders. Ze zijn er juist zo streng mee aan het om gaan, omdat bv bij die landrovers heel veel nieuwe landrovers opeens op oude kentekens gingen rijden sindsdien zijn ze superstreng geworden.
Ik snap jouw verhaal.
Maar bij het bovenstaande gaat het om auto's met een aanzienlijke waarde, waarbij het financiele voordeel groot is.
Dat dat aangepakt wordt is terecht, maar om hier bij Citroen A types zo mee om te gaan?
Dat is toch schieten met een kanon op een mug!
Iedere weldenkende RDW man kan bedenken dat het bij dergelijke voertuigen louter om een emotionele waarde gaat!

Ik vind dit weer zo Holland op z'n smalst, bah :evil: :evil:
Kan mij daar echt vreselijk boos om maken. Maar ja of het zin heeft, denk het niet.

Greetz David

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 22 nov, 2009 15:26

Nou David als mijn eend klaar is zal de taxatiewaarde ergens rond de 8000 euro komen, dus ook voor de a-type kan er financieel gewin zijn. Maar je hebt gelijk, voor de meeste (ook voor mij) gaat het om de emotionele waarde.

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » zo 22 nov, 2009 17:51

David schreef: maar om hier bij Citroen A types zo mee om te gaan?
Dat is toch schieten met een kanon op een mug!
Iedere weldenkende RDW man kan bedenken dat het bij dergelijke voertuigen louter om een emotionele waarde gaat!

Ik vind dit weer zo Holland op z'n smalst, bah :evil: :evil:
Kan mij daar echt vreselijk boos om maken. Maar ja of het zin heeft, denk het niet.

Greetz David
heeft inderdaad toch geen zin,krijg je alleen maar last van je hart van :roll:
Laatst gewijzigd door tinouck op zo 22 nov, 2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » zo 22 nov, 2009 17:52

Chinco schreef:
Ik heb totaal geen greintje vertrouwen meer in de RDW, tesamen met onze overheid rekent men alleen op zich aan, nooit naar een ander toe.
ben het helemaal met je eens :!:

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » ma 23 nov, 2009 07:14

Ben het er mee eens hoor, heb zelf ook wel eens in die situatie gestaan, heel erg irritant en bekrompen eigenlijk, maar ze kunnen moeilijk de regels voor het ene type auto aanpassen en het andere niet.

Overgens ben ik het er mee eens dat de douane vroeger er heel makkelijk mee om ging en dat je geluk moet hebben of er iets geregistreerd is!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 23 nov, 2009 10:57

Zou DVN geen interesse hebben in je dyane? Ik zou anders een bericht naar hun sturen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » ma 23 nov, 2009 11:25

In mijn Wheels chassis is in 2000 het nummer onder toezicht van de Douane ingeslagen.
Toch maar zuinig zijn op de brief die ik toen van die ambtenaren heb gekregen :?:
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 23 nov, 2009 22:43

ericsaskia schreef:In mijn Wheels chassis is in 2000 het nummer onder toezicht van de Douane ingeslagen.
Toch maar zuinig zijn op de brief die ik toen van die ambtenaren heb gekregen :?:
Zou 'm in een kluis leggen en 200 kopieen maken :lol: :lol: :lol:

Greetz David

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 23 nov, 2009 22:57

backfire schreef:Nou David als mijn eend klaar is zal de taxatiewaarde ergens rond de 8000 euro komen, dus ook voor de a-type kan er financieel gewin zijn. Maar je hebt gelijk, voor de meeste (ook voor mij) gaat het om de emotionele waarde.
Het is te hopen dat de (taxatie) waardes niet te hoog gaan oplopen, dan gaan weer allerlei foute types zich met eenden bezighouden :cry: :cry:

Mensen die het alleen maar voor het geld doen en niet om de emotie :?

Schrik nu al af en toe van de prijzen die gevraagd worden :roll: :roll:

Het gaat om de lol :!: :!: :!:

Greetz David

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » di 24 nov, 2009 07:14

Wat ik ook raar vind aan het verhaal is dat je een auto, die volgens hun niet "helemaal fris is", gewoon weer mee naar huis mag nemen.
Ik dacht dat ze die dan in beslag namen.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 24 nov, 2009 07:40

Willem2 schreef:Wat ik ook raar vind aan het verhaal is dat je een auto, die volgens hun niet "helemaal fris is", gewoon weer mee naar huis mag nemen.
Ik dacht dat ze die dan in beslag namen.
Zo had ik het nog niet bekeken :idea:

"Niet fris" zijn is volgens mij geen juridische term op grond waarvan je als overheidsdienst een beslissing op kunt verdedigen :!:

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat, als je deze kwestie tot op de bodem gaat uitpluizen, de RDW er uiteindelijk niet mee wegkomt.
Namelijk: naast het feit dat er duidelijke regelgeving is, bestaat er ook nog nog het "redelijkheid en billijkheidsprincipe".
Wat wil zeggen dat wetgeving en regelgeving bedoeld is om alles in goede banen te leiden, maar dat er ook wel eens uitzonderingen kunnen zijn, waardoor er afgeweken kan en mag worden van regels.
Maar dat is wel een lange weg van bezwaar aantekenen: Nationale Ombudsman, misschien juridisch advies etc.

Maar daar moet je wel zin in hebben :?

Ik weet nog het topic in dit forum over het al dan niet RDW goedgekeurd krijgen van een bepaald chassis (de details weet ik even niet meer).
Desbtreffende persoon is tot aan de Europese Raad gegaan, weet ik nog, maar hij heeft wel gelijk gekregen. En dat heeft natuurlijk een behoorlijke precedentwerking.

Daarom alleen al zou het misschien goed zijn om deze kwestie eens tot in den treure "uit te vechten". Het zou voor diverse oldtimer liefhebbers in de toekomst heel veel kunnen betekenen.

Iemand deed de suggestie om met de Fehac in contact te treden, heb je dat gedaan?
Zij weten van de hoed en de rand.
Maar daar komt bij dat iemand (of meerdere iemanden :wink: ) er de tanden in zouden moeten zetten om veel A types in de toekomst voor sloop te behoeden!

Mijn oproep! Laten we ervoor gaan!
Ik bied mij aan als vrijwilliger.

Meerdere vrijwilligers :?:

Greetz David

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 24 nov, 2009 10:16

Het is ontzettend vervelend dat dit soort geknoei gebeurt en ik vind het enorm klote voor de mensen die dit soort ongein overkomt.

Bovenstaande voorstel slaat werkelijk alles!
Het betreft een weggeslepen nummer. Zou het zo kunnen zijn dat dit chassis onder een gestolen wagen vandaan komt?

Wat mij betreft mag het afgelopen zijn met het geklooi met chassisnummers. Dan was dit ook niet aan de orde geweest.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 24 nov, 2009 11:33

Jheronimus, lees nou eens goed. het is dus niet gezegd dat er illegaal gerommeld is!!! vroeger was dit niet illegaal. okay, KON dit legaal onder toezicht van de douane. en het is dus niet gezegd dat in dit geval illegaal gehandeld is destijds. de btreffende auto heeft meer dan 10 jaar stil gestaan.

het is dus best aannemelijk dat het geen gestolen eend/kenteken betreft (toen had je een eend voor een krat bier en een krat bier is heel wat makkelijker te jatten)

ik denk dat niemand hier voor illegale praktijken is, maar ik ben wel tegen het feit dat de rdw nu ook kentekens afkeurt die wel eens gewoon legaal kunnen zijn. het weg geslepen nummer moeten ze gewoon via scnners kunnen lezen en dan is te achterhalen waar dit weggeslepen nummer vandaan komt.

en voordat ze zo'n heftige beslissing nemen, mogen ze best wat gedegen onderzoek doen!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie