Krukas lijkt goed; heb geen tik gehoord toen ik er op sloeg. De lagerschalen heb ik niet gecontroleerd, als die inderdaad bijna nooit stuk gaan wil ik daar best van uit gaan.
Tot nu toe lijkt de krukas die ik uit het eerste blokje heb gehaald het beste, maar ik ben nu bezig het vierde (en laatste) blokje uit elkaar te halen en hiervan weet ik nog niet hoe de krukas is. De rest van het blokje lijkt echter veelbelovend.
Omdat ik ondertussen twee kapotte oliekoelers heb (een was al kapot bij het blok dat ik kreeg), werd k dat een beetje zat en besloot dit:

te verbouwen naar dit:

Zodat ik er dit mee kon doen:

Natuurlijk niet voordat ik deze oliekoeler al een maand (!) af en toe warm stookte en weer afkoelde met kruipolie. Helaas mocht het ook deze keer nog steeds niet baten... Het lijkt wel of er soldeer in die verbinding zit ofzo. Heeft iemand nog tips voor het demonteren en niet slopen van oliekoelers?
Anders moet ik nog een manier zoeken om de rest van de koeler via demonteerbare slangetjes op het blok te zetten, want de rest van de koeler is gewoon nog goed.
Anyhow, ben daarna verder gegaan het blokje te splitsen;

Zoals je kunt zien is dit blokje echt behoorlijk slecht, ik denk dat alleen de oliepomp bruikbaar is van dit ding!
Na alles eruit gehaald te hebben heb ik de twee helften weer samengebout, zodat ik straks als ik de blokjes weer in elkaar ga zetten precies weet welk boutje waar hoort

Daarna naar 't tuinhuisje gegaan om 't laatste blokje te pakken, maar daarvan zal k morgen de foto's erop zetten.
Iemand al ideën over hoe je zo'n oliekoeler kunt monteren, want ik begreep dat daar flink druk op die leidingen komt te staan...
oja en @ moderators, misschien beter om dit topic bij visa-conversie te zetten?
groetjes,
Tom