Ik denk dat het geluid bij de cilinders weg komt, maar ben niet zeker.
Ik heb de originele koppen gemonteerd. Kleplifters verwijdered, stoterstangen op de zelfde wijze gemonteerd als gedemonteerd, ringetje zit er tussen (heb ik ook bij mijn broers kant gecontroleerd) Kleppen 3 keer gesteld, 2de keer na kop aandraaien , 3de keer na cilinders uitlijnen op de uitlaat Kleppen deksel lijkt mij niet te strak aangedraaid. of er olie in zit ????? (ga ik controleren)
Verder zit er nog de zelfde benzine in de tank als een week geleden toen de motor nog liep, is er aan de ontsteking niet gerommeld Een kachelpot zit wel iets los, maar als ik die vast houd dan hoor ik het nog. Verder ben ik bij mijn weten geen gereedschap kwijt
gebroken zuiger veer en kras in cilinder
Moer van de carburateur terug gevonden. Hadden we eigelijk al want er lag een los moertje op de karter plaat waarvan we niet wisten waar hij van was Scheelt weer, want dat was een apart maatje.
Maar ja, doet qua motor probleem niets, want de carburateur zat nog vast en de motor rammelt nog steeds. Zit niets anders op dan geduld te hebben en van het weekend weer sleutelen...
Zucht...
Maar ja, doet qua motor probleem niets, want de carburateur zat nog vast en de motor rammelt nog steeds. Zit niets anders op dan geduld te hebben en van het weekend weer sleutelen...
Zucht...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Wat die ratel of tik betreft: Het maakt nogal uit of die vooral hoorbaar is bij flink belasten (accelereren) of net zo hard bij gas los en onbelast draaien. In het laatste geval moet je het zoeken bij de kleppen of tuimelaarasjes, in het eerste geval gaat het om een big end lager of een zuigerpenbusje. Ik heb al twee keer een motortje onder handen gehad met zo'n busje dat kon bewegen in de drijfstang. (Ik ga er van uit dat we het niet over pingelen hebben). Het lagerpenbusje moet strak in de drijfstang geperst zitten, de zuigerpen moet er vrijwel spelingvrij in kunnen draaien.