Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 10 apr, 2010 16:58

Oefenen Ramon, waar ben je dan mee bezig? nieuwsgierig geworden :D

Vandaag de koets weggebracht, maandag de deuren en motorkap. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Schrok nog van een beschadiging in achterspatbord, maar mijn spuiter zei, oh joh is geen probleem, dat maak ik wel in orde.

Tevens nog de stuurstang goed passende gemaakt op de nieuwe stuurhuisas, de vertanding van de nieuw as was iets dikker dan de orginele, dus met de powerfile een klein beetje er af gehaalt, de boel goed schoongemaakt en uiteindelijk past de stuurstang nu "like a glove". Ook nog de balk over de benzinetank goed gemonteerd, na wat meetwerk blijken de gaten in het chassis niet te kloppen, links en rechts en verschil van 4mm. Dat lijkt niet veel, maar op zo'n balk merk je dat wel tijdens montage van de koets. Dus helaas de gaten wat moeten vijlen, daarna wat hammerite er op tegen roest.

Volgende week zaterdag de koets ophalen, ik krijg er nu al een blij gevoel van. :D

Daarna kan ik gaan denken om de boel te monteren om alles RDW klaar te krijgen.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » zo 11 apr, 2010 12:31

Ben benieuwd hoor! :) eindelijk!!!
2cv Vert Bambou '79

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 12 apr, 2010 22:37

Vandaag de deuren, motorkap en achterkleppen weggebracht en zag mijn koetsje en spatborden al geschuurd klaar staan, man wat gaat hij snel. Nog ff bezig geweest om kleurstaal te vinden, maar blijkbaar is deze kleur zeldzaam en erg oud. Triumph/Rover kleurnummer 20. Dus het wordt toch spannend ook voor mij, naar het resultaat.

Binnenkort foto's beloofd.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 13 apr, 2010 09:10

:blind: en dan the big surprise!!
spannend!, ben wel erg benieuwd!! laat maar snel footoos zien! daarvan krijg ik ook altijd weer zijn in mijn project!!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 apr, 2010 18:57

Teaser 1

Afbeelding

Teaser 2
Afbeelding

Teaser 3 in het schuurhok
Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 13 apr, 2010 20:03

Je bent ons al vanaf 5 november 2006 aan het teasen!!! Schiet maar eens op. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 apr, 2010 20:05

ik probeer op 75000 views uit te komen, moet toch ergens een doel voor hebben :lol:

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 13 apr, 2010 20:09

Oftewel... de eend is nog lang niet klaar ;)

Maareuh, ik ben toch benieuwd naar het eindresultaat!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 13 apr, 2010 20:14

backfire schreef:ik probeer op 75000 views uit te komen, moet toch ergens een doel voor hebben :lol:
Alsof je klaar bent met je project nadat ie terug komt van de spuiter! Wel mooi dat er weer eens wat gebeurt! Al dat elektro-gepraat van eerst, daar snapte ik nix van!!! Maar wel knap dat je dat allemaal doet!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 apr, 2010 20:22

De eend zal waarschijnlijk nooit echt "klaar" zijn, maar ik wil wel dit jaar mijn eend weer op de weg te krijgen. Ideeen genoeg voor Turbo, E85 maar natuurlijk ook EV.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » di 13 apr, 2010 22:47

EV?

Maar dit jaar al, zozo! Ben echt superrrrrbenieuwd want al die plaatjes doen het lijken alsof het echt een supervette bak gaat worden!!! :D :D :D

Owjah btw ff n vraagje wat ga je bij de RDW precies doen? Want ze doen errug moeilijk over een chassiswissel icm een ander motorblokje, uit ervaring met onze BMW-eend (die momenteel staat te wachten op goedkeuring, met door toedoen van de RDW een WOK-registratie). Daar komt bij dat de RDW (iig in Heerenveen en Waddinxveen) het verschil tussen een visablokje en een "gewone" motor kunnen zien.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 13 apr, 2010 22:57

backfire schreef:De eend zal waarschijnlijk nooit echt "klaar" zijn, maar ik wil wel dit jaar mijn eend weer op de weg te krijgen. Ideeen genoeg voor Turbo, E85 maar natuurlijk ook EV.
E85 is makkelijk te realiseren en al een hele stap voorwaarts.

EV, misschien kun je de plannen overnemen van 123 hoe ze dat met hun hybride hebben gefixed.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 apr, 2010 22:59

Ik heb een nieuw chassis en deze is al voorzien van VIN dus is het een kwestie van mijn chassisnummer in laten slaan. Als ze problemen hebben met het blok lepel ik wel zolang het orginele blok er in.

EV staat voor Electric Vehicle, of zoiets. Hybride is nu nog iets te lastig.

Oplossing van 123 vind ik niet mooi, dan steek ik er liever meer tijd in en ga ik met wat hulp van mijn neven wel een CVT constructie bouwen.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 13 apr, 2010 23:04

backfire schreef:Ik heb een nieuw chassis en deze is al voorzien van VIN dus is het een kwestie van mijn chassisnummer in laten slaan. Als ze problemen hebben met het blok lepel ik wel zolang het orginele blok er in.

EV staat voor Electric Vehicle, of zoiets. Hybride is nu nog iets te lastig.

Oplossing van 123 vind ik niet mooi, dan steek ik er liever meer tijd in en ga ik met wat hulp van mijn neven wel een CVT constructie bouwen.
Voorlopig is E85 iig een mooie tussenstap.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 apr, 2010 23:11

Als het gaat lukken met de turbo is e85 zelfs ideaal vanwege het hoge octaangehalte.

Plaats reactie