Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Oefenen Ramon, waar ben je dan mee bezig? nieuwsgierig geworden
Vandaag de koets weggebracht, maandag de deuren en motorkap. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Schrok nog van een beschadiging in achterspatbord, maar mijn spuiter zei, oh joh is geen probleem, dat maak ik wel in orde.
Tevens nog de stuurstang goed passende gemaakt op de nieuwe stuurhuisas, de vertanding van de nieuw as was iets dikker dan de orginele, dus met de powerfile een klein beetje er af gehaalt, de boel goed schoongemaakt en uiteindelijk past de stuurstang nu "like a glove". Ook nog de balk over de benzinetank goed gemonteerd, na wat meetwerk blijken de gaten in het chassis niet te kloppen, links en rechts en verschil van 4mm. Dat lijkt niet veel, maar op zo'n balk merk je dat wel tijdens montage van de koets. Dus helaas de gaten wat moeten vijlen, daarna wat hammerite er op tegen roest.
Volgende week zaterdag de koets ophalen, ik krijg er nu al een blij gevoel van.
Daarna kan ik gaan denken om de boel te monteren om alles RDW klaar te krijgen.
Vandaag de koets weggebracht, maandag de deuren en motorkap. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Schrok nog van een beschadiging in achterspatbord, maar mijn spuiter zei, oh joh is geen probleem, dat maak ik wel in orde.
Tevens nog de stuurstang goed passende gemaakt op de nieuwe stuurhuisas, de vertanding van de nieuw as was iets dikker dan de orginele, dus met de powerfile een klein beetje er af gehaalt, de boel goed schoongemaakt en uiteindelijk past de stuurstang nu "like a glove". Ook nog de balk over de benzinetank goed gemonteerd, na wat meetwerk blijken de gaten in het chassis niet te kloppen, links en rechts en verschil van 4mm. Dat lijkt niet veel, maar op zo'n balk merk je dat wel tijdens montage van de koets. Dus helaas de gaten wat moeten vijlen, daarna wat hammerite er op tegen roest.
Volgende week zaterdag de koets ophalen, ik krijg er nu al een blij gevoel van.
Daarna kan ik gaan denken om de boel te monteren om alles RDW klaar te krijgen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vandaag de deuren, motorkap en achterkleppen weggebracht en zag mijn koetsje en spatborden al geschuurd klaar staan, man wat gaat hij snel. Nog ff bezig geweest om kleurstaal te vinden, maar blijkbaar is deze kleur zeldzaam en erg oud. Triumph/Rover kleurnummer 20. Dus het wordt toch spannend ook voor mij, naar het resultaat.
Binnenkort foto's beloofd.
Binnenkort foto's beloofd.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Alsof je klaar bent met je project nadat ie terug komt van de spuiter! Wel mooi dat er weer eens wat gebeurt! Al dat elektro-gepraat van eerst, daar snapte ik nix van!!! Maar wel knap dat je dat allemaal doet!backfire schreef:ik probeer op 75000 views uit te komen, moet toch ergens een doel voor hebben
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
EV?
Maar dit jaar al, zozo! Ben echt superrrrrbenieuwd want al die plaatjes doen het lijken alsof het echt een supervette bak gaat worden!!!
Owjah btw ff n vraagje wat ga je bij de RDW precies doen? Want ze doen errug moeilijk over een chassiswissel icm een ander motorblokje, uit ervaring met onze BMW-eend (die momenteel staat te wachten op goedkeuring, met door toedoen van de RDW een WOK-registratie). Daar komt bij dat de RDW (iig in Heerenveen en Waddinxveen) het verschil tussen een visablokje en een "gewone" motor kunnen zien.
Maar dit jaar al, zozo! Ben echt superrrrrbenieuwd want al die plaatjes doen het lijken alsof het echt een supervette bak gaat worden!!!
Owjah btw ff n vraagje wat ga je bij de RDW precies doen? Want ze doen errug moeilijk over een chassiswissel icm een ander motorblokje, uit ervaring met onze BMW-eend (die momenteel staat te wachten op goedkeuring, met door toedoen van de RDW een WOK-registratie). Daar komt bij dat de RDW (iig in Heerenveen en Waddinxveen) het verschil tussen een visablokje en een "gewone" motor kunnen zien.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
E85 is makkelijk te realiseren en al een hele stap voorwaarts.backfire schreef:De eend zal waarschijnlijk nooit echt "klaar" zijn, maar ik wil wel dit jaar mijn eend weer op de weg te krijgen. Ideeen genoeg voor Turbo, E85 maar natuurlijk ook EV.
EV, misschien kun je de plannen overnemen van 123 hoe ze dat met hun hybride hebben gefixed.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik heb een nieuw chassis en deze is al voorzien van VIN dus is het een kwestie van mijn chassisnummer in laten slaan. Als ze problemen hebben met het blok lepel ik wel zolang het orginele blok er in.
EV staat voor Electric Vehicle, of zoiets. Hybride is nu nog iets te lastig.
Oplossing van 123 vind ik niet mooi, dan steek ik er liever meer tijd in en ga ik met wat hulp van mijn neven wel een CVT constructie bouwen.
EV staat voor Electric Vehicle, of zoiets. Hybride is nu nog iets te lastig.
Oplossing van 123 vind ik niet mooi, dan steek ik er liever meer tijd in en ga ik met wat hulp van mijn neven wel een CVT constructie bouwen.
Voorlopig is E85 iig een mooie tussenstap.backfire schreef:Ik heb een nieuw chassis en deze is al voorzien van VIN dus is het een kwestie van mijn chassisnummer in laten slaan. Als ze problemen hebben met het blok lepel ik wel zolang het orginele blok er in.
EV staat voor Electric Vehicle, of zoiets. Hybride is nu nog iets te lastig.
Oplossing van 123 vind ik niet mooi, dan steek ik er liever meer tijd in en ga ik met wat hulp van mijn neven wel een CVT constructie bouwen.