Trekogen maten (veilig verlagen)
Verlagen = slapper?
Bij de meeste auto's is het zo dat verlagen het verkortenvan de veerweg betekent. De auto wordt dus stugger en gaat daardoor beter op de weg liggen.
Bij een 2Cv is het volgens mij omgekeerd: de verticale afstand tussen draagarm en trekstang wordt minder bij verlagen dus de vering wordt minder stug.
Ik denk dan ook dat je verlagen moet combineren met zwaardere veren om een betere wegligging te krijgen.
Bedenk overigens dat door verlagen de hellingshoek van de fusee toeneemt. De auto zal dus (nog) meer onderstuurd worden.
Al met al ziet verlagen er wel stoer uit, maar het ruïneert volgens mij de wegligging van een 2CV
Bij een 2Cv is het volgens mij omgekeerd: de verticale afstand tussen draagarm en trekstang wordt minder bij verlagen dus de vering wordt minder stug.
Ik denk dan ook dat je verlagen moet combineren met zwaardere veren om een betere wegligging te krijgen.
Bedenk overigens dat door verlagen de hellingshoek van de fusee toeneemt. De auto zal dus (nog) meer onderstuurd worden.
Al met al ziet verlagen er wel stoer uit, maar het ruïneert volgens mij de wegligging van een 2CV
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ja dat doet het dus een stuk minder met die zwaardere veren, ik heb die op de BMW eend ook geschroefd, maar omdat ik de vering stugger wil en niet lager heb ik een heel stuk van mn trekstangen af geflext.
Wat miss wel interessant is, is dat de schroefdraad in de trekogen zelf maar iets van 3 cm is hoor!
De hexagonale trekogen zijn idd iets langer, die zater ook op de latere eenden geloof ik.
Schroefdraad kun je niet bijtappen op de trekstangen, dat wou ik toen doen met de BMW eend, maar het zit er op gerold. De oplossing: ergen anders een stuk tussenuit snijden, er draad op tappen en er een draadbus overheen zetten. Als je nog lager wilt kun je er ook gewoon een langere draadbus tussen zetten.
Lassen zou je ook kunnen proberen, maar daar wordt het materiaal wel wat zwak van en dat durf ik dus niet aan.
Wat miss wel interessant is, is dat de schroefdraad in de trekogen zelf maar iets van 3 cm is hoor!
De hexagonale trekogen zijn idd iets langer, die zater ook op de latere eenden geloof ik.
Schroefdraad kun je niet bijtappen op de trekstangen, dat wou ik toen doen met de BMW eend, maar het zit er op gerold. De oplossing: ergen anders een stuk tussenuit snijden, er draad op tappen en er een draadbus overheen zetten. Als je nog lager wilt kun je er ook gewoon een langere draadbus tussen zetten.
Lassen zou je ook kunnen proberen, maar daar wordt het materiaal wel wat zwak van en dat durf ik dus niet aan.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
er zijn ook speciale veilen te koop "schroefdraad vijlen"of "draadvijl"AZL57 schreef:Aha, draad schoon snijden dat is normaal geen probleem.
Alleen de achterogen van de acadyane zijn langer volgens mij.
hier kunje roest en vuil mee uit je schroef draadveilen, zo'n vijl heeft verschillende "draad maten" om het zo maar te zeggen
bij Customs & clasics in ede hebben ze extra lange trek ogenthomaaas schreef: Wat miss wel interessant is, is dat de schroefdraad in de trekogen zelf maar iets van 3 cm is hoor!
De hexagonale trekogen zijn idd iets langer, die zater ook op de latere eenden geloof ik.
Schroefdraad kun je niet bijtappen op de trekstangen, dat wou ik toen doen met de BMW eend, maar het zit er op gerold. De oplossing: ergen anders een stuk tussenuit snijden, er draad op tappen en er een draadbus overheen zetten. Als je nog lager wilt kun je er ook gewoon een langere draadbus tussen zetten.
Lassen zou je ook kunnen proberen, maar daar wordt het materiaal wel wat zwak van en dat durf ik dus niet aan.
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Wat ik in dit item helemaal mis, is dat er schijnbaar niemand nog let op de uuitlijning van de eend.Als je de hoogte verlaagt zal ook de camber en de fussepenhellingshoek en de sporing veranderen
Sporing= uitspoor 1-3mm
Camber(wielvlucht)=15º is afhankelijk van hoogte
en dat werkt voor de achterwielen ook zo.
Sporing= uitspoor 1-3mm
Camber(wielvlucht)=15º is afhankelijk van hoogte
en dat werkt voor de achterwielen ook zo.
Om heel eerlijk te zijn vind ik een verlaagde eend er echt niet uit zien
Het ontwerp is er juist op gericht grote bodemvrijheid te hebben en naar mijn mening heeft de auto daar ook de "looks" voor,
Verlaging tast de identiteit aan wow da's mooi gezegd...
Maar ja ieder zijn ding met een eend
greetz David
Het ontwerp is er juist op gericht grote bodemvrijheid te hebben en naar mijn mening heeft de auto daar ook de "looks" voor,
Verlaging tast de identiteit aan wow da's mooi gezegd...
Maar ja ieder zijn ding met een eend
greetz David
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
David schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik een verlaagde eend er echt niet uit zien
Het ontwerp is er juist op gericht grote bodemvrijheid te hebben en naar mijn mening heeft de auto daar ook de "looks" voor,
Verlaging tast de identiteit aan wow da's mooi gezegd...
Maar ja ieder zijn ding met een eend
greetz David
Het ontwerp is ook bedoeld voor vroegah.......
Zoveel mensen met een eend zie je nou ook weer niet bij de supermarkt vandaan komen met een mandje eieren op de voorstoel, een mud aardappelen en met een hoge hoed op terwijl de huisvrouw de eend met de slinger start, en door een knollenveld naar huis rijden, toch?
Een eend is ook niet gemaakt om te racen, of te raggen, of als jongerenbak vol met audio en lampies, het is wat je er zelf van maakt, en zoals je zegt, ieder zijn ding. Het rijdt zoooo lekker, zo laag, je komt nog eens in contact met de weg ook zo nu en dan, lol........
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: