Help nieuwe 2cv rijder met problemen
contactpunten meten tussen de stekker die erop zit en de massa. Je kunt de puntjes met de hand open en dicht doen. Dan kun je meten of er contact is. Punten moeten in gesloten stand staan om te beginnen.
Is de positie van de ontsteking goed? Zit de stekker goed op de puntjes, soms hangt ie alleen aan het kunststof kapje. Hoeveel volt blijft er over als je start?
Is de positie van de ontsteking goed? Zit de stekker goed op de puntjes, soms hangt ie alleen aan het kunststof kapje. Hoeveel volt blijft er over als je start?
diverse Citroens, wat anders.
Oke zal het allemaal eens uitproberen of ik iets kan vinden.
Maar ik heb al een paar keer gehoord en gelezen dat het misschien beter is dat ik eerst de cilinderkoppen er af te hale om te kijken of er geen roest in zit van de inlaat spruitstuken, dus ik denk dat het dan tog maar beter is om dat als eerste te doen
Maar kan ik het motorblok gewoon laten zitten of kan ik hem beter uitbouwen
Maar nu even een andere vraag weet iemand van jullie waar ik het beste onderdelen kan krijgen liefs een beetje in de buurt ( limburg ergens )??
Maar ik heb al een paar keer gehoord en gelezen dat het misschien beter is dat ik eerst de cilinderkoppen er af te hale om te kijken of er geen roest in zit van de inlaat spruitstuken, dus ik denk dat het dan tog maar beter is om dat als eerste te doen
Maar kan ik het motorblok gewoon laten zitten of kan ik hem beter uitbouwen
Maar nu even een andere vraag weet iemand van jullie waar ik het beste onderdelen kan krijgen liefs een beetje in de buurt ( limburg ergens )??
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Je kan het blok laten zitten om het spruitstuk te demonteren. Al loont het na 25 jaar stilstand misschien wel de moeite om de staat van motorsteunen en versnellingsbaksteun te controleren. En heb je enig idee in welke staat de koppeling is?
Als een blok zo lang stilstaat is het sowieso aangeraden om alle pakkingen en rubber delen (brilrubbers!) te vervangen. Het is dikwijls leuker sleutelen met het blok op een werkbank dan in de auto.
Als een blok zo lang stilstaat is het sowieso aangeraden om alle pakkingen en rubber delen (brilrubbers!) te vervangen. Het is dikwijls leuker sleutelen met het blok op een werkbank dan in de auto.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
- Locatie: Eexterveenschekanaal
- Contacteer:
Jammer dat dit onderwerp is stilgevallen.
12 volt meten op de - van de bobine is normaal (de bobine geleidt de +12v van het contactslot), maar op het moment dat de contactpuntjes sluiten zou je daar even nul volt moeten meten. Zodra de puntjes daarna weer openen zou er een vonk moeten zijn.
Compressie kun je meten, maar gebrek aan compressie is niet de reden voor geen vonk, wel een reden voor niet starten
12 volt meten op de - van de bobine is normaal (de bobine geleidt de +12v van het contactslot), maar op het moment dat de contactpuntjes sluiten zou je daar even nul volt moeten meten. Zodra de puntjes daarna weer openen zou er een vonk moeten zijn.
Compressie kun je meten, maar gebrek aan compressie is niet de reden voor geen vonk, wel een reden voor niet starten
Schop nooit zomaar tegen een eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Als je 12 V spanning op de bobine hebt moet je een vonk krijgen, tenminste als de bobine, de bobinekabels en de bougies goed zijn. Check even of je een vonk hebt. Zo ja ga je verder zoeken naar correcte benzinetoevoer en werking van de carb.
Check of de sproeiers niet verstopt zijn.
Check of de sproeiers niet verstopt zijn.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!