AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 1 nov, 2010 19:15

twee bouten door de achterkant van de HRC eruithalen (onder de motorkap tegen het schutbord) dan ligt ie los. Reservoir zoals gezegd zijdeling wegdrukken. Niet bang zijn het breekt niet af het schiet gewoon uit de rubbers. Maar zoals gezgd iets eronder houden want de remvloeistof loopt er dan uit.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » ma 1 nov, 2010 19:57

Waarschijnlijk heeft deze Ak nog een reservoir dat met een grote platte steeksleutel moet worden losgemaakt!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 1 nov, 2010 22:13

Ik heb even op de foto gekeken en inderdaad een enkel systeem met schroefbaar reservoir zoal ENGBOKHO zegt., maar de rest blijft hetzelfde ;-)
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 1 nov, 2010 22:27

AZL57 schreef:Ik heb even op de foto gekeken en inderdaad een enkel systeem met schroefbaar reservoir zoal ENGBOKHO zegt., maar de rest blijft hetzelfde ;-)
Goed gezien!! Is inderdaad schroefbaar reservoir maar verder volg ik gewoon je aanwijzingen.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » zo 7 nov, 2010 20:32

björn schreef:je koets zit in de kabine vast op de bodemplaten die 6kant moeren kun je niet missen, dan heb je de balken onder de laadvloer daar zit hij ook vast en waar de 4 schokbrekers vast zitten op het op je chassis daar boven zit hij ook vast met vier 6kant bouten en als ik me niet vergis is het net als elke een allemaal met dop maat je 11. Als je je brandstof tank er uit haald kun je er 1 zien.als je er voor staat rechts onder de balk en links net zo de voorste zitten onder de bodemplaat.
Allemaal losgehaald - ook die achter de brandstoftank - en toch blijft de koets vastzitten. Het lijkt wel of de koets'vastgeplakt' zit (vooal achterzijde). Vergis ik mij of zie ik wat bouten over het hoofd?
AZL57 schreef:Ik heb even op de foto gekeken en inderdaad een enkel systeem met schroefbaar reservoir zoal ENGBOKHO zegt., maar de rest blijft hetzelfde ;-)
Geen beweging in te krijgen! Is het soms een omgekeerde schroefdraad?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

2cvpieter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 640
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
Locatie: S' graveland

Bericht door 2cvpieter » zo 7 nov, 2010 21:35

helemaal achter zit hij ook vast , bijna niet te zien , looplamp,

met diezelfde looplamp kun ook de moer van rem stof resevoir zien als die er zit, en je hebt een zeer platte sleutel nodig , mij is het gelukt met waterpomp tang heel voorzichtig
2cv6 azu-b 250

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » zo 7 nov, 2010 22:09

hvdh schreef: Geen beweging in te krijgen! Is het soms een omgekeerde schroefdraad?
Nee is gewoon schroefdraad. Idd platte steeksleutel en goede mep met hamer. Let op de koperen ring onder het reservoir.
------------------------------
Traction 11 BL 1950

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 8 nov, 2010 15:10

En ja de afdicht strips tussen carrosserie en chassis gaan nogal eens plakken. Gewoon een flinke duw omhoog is normaal voldoende om het spul los te krijgen. Met een hoop gekraak en bladderende roest ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » di 9 nov, 2010 22:44

En bijbehorende hartverzakking :P

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 2 dec, 2010 21:55

Gelukkig is de koets los gekomen. Er was 1 onwillige bout die alles op z'n plaats hield. Met pijn en moeite los gekregen en ... zonder hartverzakking, gekraak en bladderende roest! Pfff.
Voorlopig maar even zo laten staan.

Omdat het nu echt te koud in de garage wordt, maar begonnen met het schoonmaken van (kleine) onderdelen. Lekker in een verwarmde werkplaats. En het geeft meteen voldoening.
Begonnen met Wis-Was-Installatie en zoals jullie kunnen zien is dat geen overbodige luxe. Alles uit elkaar, poetsen met wasbenzine en nu nog even schuren, verven en weer in elkaar.

AfbeeldingAfbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 2 dec, 2010 22:49

netjes. En had de magneet gewerkt?
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 3 dec, 2010 17:39

AZL57 schreef: Had de magneet gewerkt?
Ja, uitstekend. Gewoon uitschuiven, magneetkop buigen en ronddraaien. Ping, te pakken.
Als ik in de buurt ben, doe ik hem door de bus.
Bedankt.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 3 dec, 2010 18:26

dat is prima ik ziet het wel.
diverse Citroens, wat anders.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 3 dec, 2010 18:39

Even een technische vraag over het motorhuis van de ruitenwissers.

Aan het huis zit een smalle buigzame strip bevestigd. Loopt van een van de bevestiging punten van de motor naar het chassis (geloof ik).

Vraag is:
- wat is de functie?
- maakt het uit waar/hoe hij geplaatst wordt?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » vr 3 dec, 2010 18:44

Massastrip. Gaat van 1 van de bevestigingspunten naar een van de bouten waarmee de steun van de motor op de koets zit geschroefd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie