AK400 1975
Foto's gordel
Hallo,
Gister heb ik een aantal foto's gemaakt.
Hoop dat ze goed genoeg zijn, beter lukt echt niet met deze donkere dagen.
Ook staat de koets nog niet op zijn wielen anders had ik de boel wel even buiten gezet.
Ze staan op mijn hyves http://myself-for-life.hyves.nl/album/4 ... 07/0/pQVs/
Hoe is het jouw project?
Koud om te klussen he?
Groetjes!
Gister heb ik een aantal foto's gemaakt.
Hoop dat ze goed genoeg zijn, beter lukt echt niet met deze donkere dagen.
Ook staat de koets nog niet op zijn wielen anders had ik de boel wel even buiten gezet.
Ze staan op mijn hyves http://myself-for-life.hyves.nl/album/4 ... 07/0/pQVs/
Hoe is het jouw project?
Koud om te klussen he?
Groetjes!
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Dank je wel voor je foto's, ik heb ze bekeken. Volgens mij begrijp ik nu wat je bedoelde met je omschrijving. Klopt het dat ik 2 bevestigingspunten (boven en onder) in de 'driehoek' zie voor de gordel?
Mijn project ligt nu even stil. Brrrrr, alles is volgens mij bevroren omdat ik geen verwarming heb in de garage. Wacht dus (helaas) op betere tijden.
Mijn project ligt nu even stil. Brrrrr, alles is volgens mij bevroren omdat ik geen verwarming heb in de garage. Wacht dus (helaas) op betere tijden.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Siemen, bedankt voor je support, maar de temperatuur is gewoon - 8 graden. Dus nu maar even niet.
En jij hebt gelukkig een lasapparaat die je warm houd, ik niet.
En jij hebt gelukkig een lasapparaat die je warm houd, ik niet.
Alle beelden op een rij
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Uhh, ik neem aan dat het bovenste gat (in het midden an de driehoek) voor de gordel is. Toch?
Alle beelden op een rij
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ja, dat was dus mijn vraag. Bestaat er een oplossing voor de (boven)bevestiging van een 3-puntsgordel. De 'driehoek' van Jeroen AK is een slimme oplossing.AZL57 schreef:ik zie nu wat je bedoeld dat rechtopstaande kokertje tegen de deurstijl
Alle beelden op een rij
Er zit een gat in de koker voor de bevestging, dat is het gat in het midden met schroefdraad erin. Dit gat zit dus aan de binnenzijde. Aan de buitenzijde(raamkant) zit er een gat onderaan voor het doorvoeren van kabels.
Dat gat waar AZL het eerst over had is inderdaad voor het tussenschot.
Meer is het niet gewoon een profiel met een gat erin waarachter een moer zit gelast.
Het is inderdaad een beetje koud om te klussen. Voor ons ook!
Succes met je project en tot volgend jaar besteleendenmeeting?
Groetjes,
Jeroen.
Dat gat waar AZL het eerst over had is inderdaad voor het tussenschot.
Meer is het niet gewoon een profiel met een gat erin waarachter een moer zit gelast.
Het is inderdaad een beetje koud om te klussen. Voor ons ook!
Succes met je project en tot volgend jaar besteleendenmeeting?
Groetjes,
Jeroen.
Waar we aan begonnen zijn? Een "roestige" maar bijzondere ak 400 uit feb 77 (niet meer roestig)
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Wie weet geen oplossing.
Mijn velgen zijn dermate aangevreten door de roest dat ik nieuwe gekocht heb. Nou ja nieuw, ik heb een prima stel op de kop weten te tikken in Duitsland (dankzij AZL57) voor 15 euro per stuk inclusief banden. Mooi dus, maar krijg de oude wielmoeren met geen mogelijkheid los.
Je ziet op de foto dat niet alleen de velgen verroest zijn maar de wielmoeren ook en dat is te merken.
Wie weet een handige tip om de wielmoeren los te krijgen?
En ja, de kruipolie doet al dagen zijn werk, pneumatisch gereedschap heb ik niet en 'even' naar de garage gaat niet.
Tips?
Mijn velgen zijn dermate aangevreten door de roest dat ik nieuwe gekocht heb. Nou ja nieuw, ik heb een prima stel op de kop weten te tikken in Duitsland (dankzij AZL57) voor 15 euro per stuk inclusief banden. Mooi dus, maar krijg de oude wielmoeren met geen mogelijkheid los.
Je ziet op de foto dat niet alleen de velgen verroest zijn maar de wielmoeren ook en dat is te merken.
Wie weet een handige tip om de wielmoeren los te krijgen?
En ja, de kruipolie doet al dagen zijn werk, pneumatisch gereedschap heb ik niet en 'even' naar de garage gaat niet.
Tips?
Alle beelden op een rij
desnoods een keer een brandertje erop houden goede 30seconden heet stoken en dan in een keer loswrikken met een goede hefboom
Probeer wel eerst de hefboom methode een keer stevig hangen aan een pijp van een meter helpt enorm..
Probeer wel eerst de hefboom methode een keer stevig hangen aan een pijp van een meter helpt enorm..
Listen to the bearded fellow
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300
2cv6 Perrier edition, 2cv Custom PickUp, Burton, Rover 418SLD (Super Luxery Diesel), Austin Glider 1300