motor --> opbouwen
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Juist een afspraak gemaakt om mijn cilinderkoppen te reviseren en carburator ultrasoon te reinigen.
Nu vroegen ze enkel nog mijn carburator te demonteren omdat zo het effect van het reinigen nog beter is.
Daarmee dus begonnen vanavond. helaas niet veel tijd om al veel te doen.
foto's:

binnenkant:

vlotter:

Verder controleren ze de nokkenas en krukas ook nog eens op speling, en meten ze deze op. Dit als gratis service
Dit had ik zelf ook al gedaan, maar vertrouw zo'n bedrijf nog net iets meer.
Hopelijk blijkt dat ik dit zelf ook al goed had gecontroleerd, dan weet ik de werkwijze moest ik dit ooit nog eens doen.
Nu vroegen ze enkel nog mijn carburator te demonteren omdat zo het effect van het reinigen nog beter is.
Daarmee dus begonnen vanavond. helaas niet veel tijd om al veel te doen.
foto's:
binnenkant:
vlotter:
Verder controleren ze de nokkenas en krukas ook nog eens op speling, en meten ze deze op. Dit als gratis service

Dit had ik zelf ook al gedaan, maar vertrouw zo'n bedrijf nog net iets meer.
Hopelijk blijkt dat ik dit zelf ook al goed had gecontroleerd, dan weet ik de werkwijze moest ik dit ooit nog eens doen.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
Zo vandaag toch nog even de tijd gevonden om wat aan de carburator te werken.
Jammer genoeg krijg ik deze niet veel verder uit elkaar zonder dat ik vrees dat ik iets beschadig. Enkel de vlotter eraf gekregen.
Maar alle asjes, en messing onderdelen durf ik niet veel kracht opzetten om te demonteren.
Heb ook nog nergens een handleiding gevonden die stap per stap aangeeft hoe je de carburator uit elkaar haalt.
Verder ook aan de zuigers en cilinders bezig geweest. Van mijn zo goed als nieuwe set wil ik dus de zwarte aanslag verwijderen op de zuiger.
Voor dat ik met deze aan de slag ben gegaan, eerst op mijn oude geprobeerd.
Zwarte aanslag minder klein beetje met de methode wd-40 en scotch brite.
Maar nu nog een vraagje: ik wilde de zuiger terug in de cilinder monteren, maar hoe houd je de zuigerveren best ingedrukt zodat zuiger in cilinder past?
Heb geprobeerd door een touwtje rond te binden, maar dit bleef prutsen om zuiger in cilinder te schuiven.
Welke methode gebruik je best? Of wat is jullie ervaring.
Jammer genoeg krijg ik deze niet veel verder uit elkaar zonder dat ik vrees dat ik iets beschadig. Enkel de vlotter eraf gekregen.
Maar alle asjes, en messing onderdelen durf ik niet veel kracht opzetten om te demonteren.
Heb ook nog nergens een handleiding gevonden die stap per stap aangeeft hoe je de carburator uit elkaar haalt.
Inderdaad, na een dikke 10 jaar stof en vuil te staan verzamelen is hij redelijk smerig geworden.een ding weet ik zeker, dat ultrasoon bad zal hem goed doen!
Verder ook aan de zuigers en cilinders bezig geweest. Van mijn zo goed als nieuwe set wil ik dus de zwarte aanslag verwijderen op de zuiger.
Voor dat ik met deze aan de slag ben gegaan, eerst op mijn oude geprobeerd.
Zwarte aanslag minder klein beetje met de methode wd-40 en scotch brite.
Maar nu nog een vraagje: ik wilde de zuiger terug in de cilinder monteren, maar hoe houd je de zuigerveren best ingedrukt zodat zuiger in cilinder past?
Heb geprobeerd door een touwtje rond te binden, maar dit bleef prutsen om zuiger in cilinder te schuiven.
Welke methode gebruik je best? Of wat is jullie ervaring.
-
- Regelmatige poster
Om de zuiger terug te plaatsen in de cilinderbus gebruik je normaal gesproken een zuigerveren klemband.( loop eens binnen bij een lokale garage, en vraag er een te leen, of neem het spul mee daar naar toe.)
Zonder dit ding gaat het ook wel, maar de olieschraapveer is een lastig ding.
Je kan proberen om een slangklem om de veren te klemmen en dan de zuiger voorzichtig in de cilinderbus te duwen, wel heel goed invetten.
let je er wel op dat de openingen van de veren 120graden t.o.v. elkaar gedraaid zitten.
Zonder dit ding gaat het ook wel, maar de olieschraapveer is een lastig ding.
Je kan proberen om een slangklem om de veren te klemmen en dan de zuiger voorzichtig in de cilinderbus te duwen, wel heel goed invetten.
let je er wel op dat de openingen van de veren 120graden t.o.v. elkaar gedraaid zitten.
-
- Regelmatige poster
Bedankt voor de tip. Denk dat ik de carburator zo zal laten reinigen. Heb hem nu in 2 gesplitst en de vlotter verwijderd.Sander,De gasklepas alleen maar demonteren om hem te vernieuwen,omdat de schroefjes geborgt zitten
Volgens mij moet dit voldoende zijn voor een ultrasoon bad.
Voor de zuigers zal ik eens kijken of ik zo'n klem kan gebruiken en anders eens proberen met een pvc buis.
-
- Regelmatige poster