Hoofdremcilinder probleem...

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Menno2cv1964
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
Locatie: Bennekom

Bericht door Menno2cv1964 » do 10 mar, 2005 11:14

Opzwellende rubbers duiden idd op een vloeistof waar ze niet tegen kunnen, dus of verkeerde remvloeistof of verkeerde schoonmaakvloeistof.

Dacht dat het zo was, maar weet t niet 100% zeker:
DOT / rode systeem --> alleen met spiritus schoonmaken
LHM / groene systeem --> alleen met wasbenzine schoonmaken

wie weet t zeker?? :oops:
2cv l'amour toujours

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 11 mar, 2005 15:25

Nou wordt er weer verteld dat er geen voorremcilinders bestaan voor een LHM systeem... Ik wordt er een beetje gek van, zijn er mensen die een groen systeem hebben in de mehari?? Graag jullie reactie!!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » vr 11 mar, 2005 15:36

voorremcilinders voor schijfremmen zijn altijd LHM

trommelremmen voor altijd DOT4
AZ A2 '70
AK400 '76

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » vr 11 mar, 2005 19:36

Ik wordt er soms wel een beetje moe van hoor mensen, er is niks mis met een rood systeem dus waarom moet je daar met alle geweld een groen systeem van maken??
Bijna alle moderne auto's rijden met een rood systeem dot4 dus daar is niets ouderwets of slechts aan! Dit houd dus ook in dat al het "normale" remspul dus gemaakt is voor een dot systeem en niet tegen LHM kan.
Kortom, als je er een bak in hebt gezet met schijfremmen vervang je een rode HRC voor een groene en vervang je de wielremcilinders achter ook.
Zo lastig is het allemaal niet, maar je moet niet gaan lopen prutsen met spul wat eigenlijk voor een rood systeem is of moeilijk doe met wel of geen cubjes of weet ik het wat. Gewoon een HRC nemen voor een groen systeem. :!: :idea:
2cv az 1968

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 11 mar, 2005 19:45

De reden waarom wij het liefst LHM erin hebben is omdat we er maar een paar keer per jaar mee gaan rijden... DOT trekt véél meer vocht aan. DAAROM dus.

Kan het nou wél of niet??? LHM op Trommels??
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Cubitus » vr 11 mar, 2005 19:46

Alleen op trommels achter, niet op trommels voor
2cv az 1968

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 12 mar, 2005 18:04

Okee, dat wordt dan allemaal nieuwe cupjes... en weer gewoon DOT erin. De HRC kon door Brezan ook niet meer worden geleverd (dat scheelt alweer)

Bedankt voor jullie kommentaar!!

Wat mij betreft een slotje...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 12 mar, 2005 18:09

je moet niet een paar keer per jaar rijden dus he (conclusie) je hebt toch geen eend om in de schuur te laten staan

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 12 mar, 2005 18:27

Misschien heb je wel gelijk... maar met onze Méhari gaan we no way in de vieze pekelzooi rijden.

Dat moet m'n AX maar happen...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

rubbers

Bericht door Le Patron » zo 13 mar, 2005 11:33

Volgens mij zijn de diameters van LHM hoofdremcilinders altijd anders, en zijn er dus geen setjes om DOT 4 HRC om te bouwen naar LHM.

Heb je nu wel schijfremmen voor? Want ook de voorste wielremcilinders zijn niet om te bouwen en zullen anders vast gaan zitten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 14 mar, 2005 11:44

Nee we hebben trommels voor. Maarja we moeten nu de heleboel wéér slopen, alle rubbertje moeten vervangen worden voor én achter en dan gaat er gewoon DOT 4 in.

Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » ma 14 mar, 2005 16:59

Oke, maar al met al wilde je dus alleen de vloeistof vervangen door LHM?, en geen schijven voor plaatsen..?
Lekker Dot 4 laten dan...
AZ A2 '70
AK400 '76

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 14 mar, 2005 17:22

Nee we willen gewoon de trommels voor houden, in eerste instantie zou er een versnellingsbak opkomen met schijven maar we hebben toch besloten dat we de trommels houden.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 14 mar, 2005 20:01

CitRoel schreef:
Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
volgens mij moet iedere zichzelf respecterende eendenboer die dingen op de plank hebben liggen, self heb ik eens een revisisetje gekocht bij stichting behoud citroen 2cv, staan op veel (alle?) ccnl meetings met hun kraam

iig succes met de terugbouw naar DOT :?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 15 mar, 2005 07:41

Okee bedankt... moet gaan lukken.
Tsja het is jammer maar het is nket anders.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gesloten