Hoofdremcilinder probleem...
-
- Gebruiker
- Berichten: 97
- Lid geworden op: ma 17 jan, 2005 14:26
- Locatie: Bennekom
Opzwellende rubbers duiden idd op een vloeistof waar ze niet tegen kunnen, dus of verkeerde remvloeistof of verkeerde schoonmaakvloeistof.
Dacht dat het zo was, maar weet t niet 100% zeker:
DOT / rode systeem --> alleen met spiritus schoonmaken
LHM / groene systeem --> alleen met wasbenzine schoonmaken
wie weet t zeker??
Dacht dat het zo was, maar weet t niet 100% zeker:
DOT / rode systeem --> alleen met spiritus schoonmaken
LHM / groene systeem --> alleen met wasbenzine schoonmaken
wie weet t zeker??
2cv l'amour toujours
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 20:34
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Ik wordt er soms wel een beetje moe van hoor mensen, er is niks mis met een rood systeem dus waarom moet je daar met alle geweld een groen systeem van maken??
Bijna alle moderne auto's rijden met een rood systeem dot4 dus daar is niets ouderwets of slechts aan! Dit houd dus ook in dat al het "normale" remspul dus gemaakt is voor een dot systeem en niet tegen LHM kan.
Kortom, als je er een bak in hebt gezet met schijfremmen vervang je een rode HRC voor een groene en vervang je de wielremcilinders achter ook.
Zo lastig is het allemaal niet, maar je moet niet gaan lopen prutsen met spul wat eigenlijk voor een rood systeem is of moeilijk doe met wel of geen cubjes of weet ik het wat. Gewoon een HRC nemen voor een groen systeem.
Bijna alle moderne auto's rijden met een rood systeem dot4 dus daar is niets ouderwets of slechts aan! Dit houd dus ook in dat al het "normale" remspul dus gemaakt is voor een dot systeem en niet tegen LHM kan.
Kortom, als je er een bak in hebt gezet met schijfremmen vervang je een rode HRC voor een groene en vervang je de wielremcilinders achter ook.
Zo lastig is het allemaal niet, maar je moet niet gaan lopen prutsen met spul wat eigenlijk voor een rood systeem is of moeilijk doe met wel of geen cubjes of weet ik het wat. Gewoon een HRC nemen voor een groen systeem.
2cv az 1968
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 331
- Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
- Locatie: Ophemert
- Contacteer:
rubbers
Volgens mij zijn de diameters van LHM hoofdremcilinders altijd anders, en zijn er dus geen setjes om DOT 4 HRC om te bouwen naar LHM.
Heb je nu wel schijfremmen voor? Want ook de voorste wielremcilinders zijn niet om te bouwen en zullen anders vast gaan zitten.
Heb je nu wel schijfremmen voor? Want ook de voorste wielremcilinders zijn niet om te bouwen en zullen anders vast gaan zitten.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Nee we hebben trommels voor. Maarja we moeten nu de heleboel wéér slopen, alle rubbertje moeten vervangen worden voor én achter en dan gaat er gewoon DOT 4 in.
Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
volgens mij moet iedere zichzelf respecterende eendenboer die dingen op de plank hebben liggen, self heb ik eens een revisisetje gekocht bij stichting behoud citroen 2cv, staan op veel (alle?) ccnl meetings met hun kraamCitRoel schreef:
Wie weet trouwens waar je alleen losse cupjes kunt kopen?
iig succes met de terugbouw naar DOT
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400