type plaatje

Plaats reactie
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

type plaatje

Bericht door theoenmarion » zo 9 okt, 2011 19:41

Weet iemand of ik kan zien of de motor welke nu in mijn 2cv zit, er ook af fabriek in zit? Kan ik dit ergens controleren/zien. Hetzelfde geld voor de versnellingsbak. Hieronder de foto van beide.Afbeelding
Afbeelding[/img]

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » zo 9 okt, 2011 20:20

Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 9 okt, 2011 20:27

lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 9 okt, 2011 20:32

Het RDW wil namelijk de gegevens van de fabriek controleren met mijn auto om goedkeuring van het chassisnummer geven. Nummer is namelijk waarschijnlijk zelf ingeslagen en nu willen ze wel kijken of de overige delen overeen komen met de auto. Ik heb dus het motornummer moeten doorgeven en als dit klopt willen ze komen kijken en de boel labelen.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 9 okt, 2011 20:41

Tom Duckpower schreef:
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Waar/hoe vindt ik de site van Jeroen Cats?

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 9 okt, 2011 20:45

theoenmarion schreef:
Tom Duckpower schreef:
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Sorry, ik vond net een in memoriam van Jeroen Cats. kreeg even kippenvel. Phoe! maar ik zal het even aandachtig doorlezen.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » zo 9 okt, 2011 20:55

Tom Duckpower schreef:
lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.

Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
das de V06.664..

A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95

gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Ja nou zie ik t, even verkeerd gekeken. Excuses!
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 10 okt, 2011 09:26

Het nummer op de bak is gewoon het onderdeelnummer van de deksel en inderdaad 2cv6
diverse Citroens, wat anders.

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 30 okt, 2011 11:42

Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6. Toen heeft de RDW contact opgenomen met Citroën Nederland of het nummer van de motor ooit geleverd is samen met het chassis nummer. Dat klopte waarschijnlijk en toen was het goed. Het motornummer is dat ingeslagen nummer maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 30 okt, 2011 12:47

CitRoel schreef:Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6. Toen heeft de RDW contact opgenomen met Citroën Nederland of het nummer van de motor ooit geleverd is samen met het chassis nummer. Dat klopte waarschijnlijk en toen was het goed. Het motornummer is dat ingeslagen nummer maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.
Het RDW heeft inderdaad deze gegevens van mijn auto ook gecheckt bij de fabrikant. Ik heb ondertussen akkoord gekregen van het RDW.

ejfrolich
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 290
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
Locatie: Lelystad

Bericht door ejfrolich » zo 30 okt, 2011 13:36

Een A06/664 is de zelfde als een A06/644. Beide lage compressie blokken voor ron95. De 664 is vooral in Duitsland veel toegepast begrijp ik. In mijn '85 er Cub zit hij echter ook en dit is een puur Nederlandse auto.

Ik begrijp dat ze door de lagere compressie ook wat mooier rond lopen dan de hoog compressie blokken. Voor mijn blok geld dat zeker.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640

Gebruikersavatar
Sjoerdje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 19:20
Locatie: Reuver

Bericht door Sjoerdje » zo 11 dec, 2011 16:08

CitRoel schreef:Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6.
Moet je met je auto naar de RDW als deze een tijd geschorst is geweest? :shock:
Ik ging ervan uit dat alleen een APK-keuring noodzakelijk is. :?
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 11 dec, 2011 16:59

Normaal is een APK voldoende, maar in mijn chassis was het nummer zelf ingeslagen door de vorige eigenaar bij een chassiswissel. Dat was ook nog eens een keer niet goed leesbaar. Ik had geluk dat het RDW een goedkeuring gaf om het geheel te labelen, zodat ik de restauratie kan afmaken. Anders had ik de auto aan onderdelen kunnen verkopen.

Plaats reactie