type plaatje
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
type plaatje
Weet iemand of ik kan zien of de motor welke nu in mijn 2cv zit, er ook af fabriek in zit? Kan ik dit ergens controleren/zien. Hetzelfde geld voor de versnellingsbak. Hieronder de foto van beide.
[/img]
[/img]
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
das de V06.664..lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.
Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95
gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Het RDW wil namelijk de gegevens van de fabriek controleren met mijn auto om goedkeuring van het chassisnummer geven. Nummer is namelijk waarschijnlijk zelf ingeslagen en nu willen ze wel kijken of de overige delen overeen komen met de auto. Ik heb dus het motornummer moeten doorgeven en als dit klopt willen ze komen kijken en de boel labelen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Waar/hoe vindt ik de site van Jeroen Cats?Tom Duckpower schreef:das de V06.664..lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.
Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95
gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
theoenmarion schreef:Sorry, ik vond net een in memoriam van Jeroen Cats. kreeg even kippenvel. Phoe! maar ik zal het even aandachtig doorlezen.Tom Duckpower schreef:das de V06.664..lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.
Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95
gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 390
- Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
- Locatie: Wanssum
Ja nou zie ik t, even verkeerd gekeken. Excuses!Tom Duckpower schreef:das de V06.664..lordmaster1 schreef:Het nummer A 06/664 is een Visablok met 9.0:1 compressie en 34 pk.
Op de site van Jeroen Cats is alles te vinden
A06/664 602 M28/1 2cv6 ?/85-7/90 7.9:1 28 5750 39 3500 Leadfree 95
gewoon standaard 6je dus.
bak zal ook wel origneel zijn
dat nummer op de bak, is een ander nummer, geen idee waarvoor.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6. Toen heeft de RDW contact opgenomen met Citroën Nederland of het nummer van de motor ooit geleverd is samen met het chassis nummer. Dat klopte waarschijnlijk en toen was het goed. Het motornummer is dat ingeslagen nummer maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Het RDW heeft inderdaad deze gegevens van mijn auto ook gecheckt bij de fabrikant. Ik heb ondertussen akkoord gekregen van het RDW.CitRoel schreef:Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6. Toen heeft de RDW contact opgenomen met Citroën Nederland of het nummer van de motor ooit geleverd is samen met het chassis nummer. Dat klopte waarschijnlijk en toen was het goed. Het motornummer is dat ingeslagen nummer maar dat was wel duidelijk denk ik.
Ik geloof dat je zelf aan Citroën Nederland een homologatie formulier kan vragen, kost geloof ik 8 tientjes, en dan krijg je die gegevens.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 290
- Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 10:57
- Locatie: Lelystad
Een A06/664 is de zelfde als een A06/644. Beide lage compressie blokken voor ron95. De 664 is vooral in Duitsland veel toegepast begrijp ik. In mijn '85 er Cub zit hij echter ook en dit is een puur Nederlandse auto.
Ik begrijp dat ze door de lagere compressie ook wat mooier rond lopen dan de hoog compressie blokken. Voor mijn blok geld dat zeker.
Ik begrijp dat ze door de lagere compressie ook wat mooier rond lopen dan de hoog compressie blokken. Voor mijn blok geld dat zeker.
Ben herintreder! Mijn eerste auto was een eend, En we rijden weer in een blauwe Cub uit '86. Verder Honda CX500, Jawa 640
Moet je met je auto naar de RDW als deze een tijd geschorst is geweest?CitRoel schreef:Wij hebben ook ongeveer zo'n probleem gehad bij het heractiveren van het slapende kenteken van onze Azam6.
Ik ging ervan uit dat alleen een APK-keuring noodzakelijk is.
2CV6 CLUB '86 Grijs
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
2CV4 Special '76 Groen Restauratie project
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Normaal is een APK voldoende, maar in mijn chassis was het nummer zelf ingeslagen door de vorige eigenaar bij een chassiswissel. Dat was ook nog eens een keer niet goed leesbaar. Ik had geluk dat het RDW een goedkeuring gaf om het geheel te labelen, zodat ik de restauratie kan afmaken. Anders had ik de auto aan onderdelen kunnen verkopen.