Een groot raadsel.
Een groot raadsel.
Vandaag voor de 3e dag gaan sleutelen. Alleen weer zonder gewenst resultaat.
De motor slaat met wat moeite aan en loopt eindelijk op 2 cilinders, alleen merk je dat hij slecht loopt, niet goed op het gas reageert en als hij dan eenmaal reageert dan blijft hij hoog stationiar lopen (denk 2-3k rpm). Ik weet niet meer wat ik nog kan aanpakken?
Gedaan/geprobeerd:
- Contactpuntjes gewisseld voor gebruikte puntjes (waarmee ik voor de motor wissel nog gereden heb)
- Condensator
- Bobine
- Ontsteking afgesteld met controle lamp
- Contact puntjes gesteld op 0,40mm
- Bougies zijn nieuw
- Bougiekabels zo goed als nieuw
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de carburateur niet goed is (maar heb het blokje lopend gezien maar toen niet zelf met het gas gespeeld) Ik zou de carburateur nog kunnen wisselen voor mijn eigen van het blok wat eruit komt. Kan dit het bovenstaande probleem veroorzaken?
Ik ben bijna ten einde raad.
De motor slaat met wat moeite aan en loopt eindelijk op 2 cilinders, alleen merk je dat hij slecht loopt, niet goed op het gas reageert en als hij dan eenmaal reageert dan blijft hij hoog stationiar lopen (denk 2-3k rpm). Ik weet niet meer wat ik nog kan aanpakken?
Gedaan/geprobeerd:
- Contactpuntjes gewisseld voor gebruikte puntjes (waarmee ik voor de motor wissel nog gereden heb)
- Condensator
- Bobine
- Bougies zijn nieuw
Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de carburateur niet goed is (maar heb het blokje lopend gezien maar toen niet zelf met het gas gespeeld) Ik zou de carburateur nog kunnen wisselen voor mijn eigen van het blok wat eruit komt. Kan dit het bovenstaande probleem veroorzaken?
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
carburator
als ik het zo lees is het mischien de tweede trap die blijft hangen /of iets open blijft staan
bij het asje zitten 2 ronde veertje,s een voor de eerste en een voor de tweede trap ( gasklep)
mischien gebroken n??? of heeft er iemand de stelschroef voor de tweede trap verdraaid ? ( normaal zit er een zwart dopje op )
succes
bij het asje zitten 2 ronde veertje,s een voor de eerste en een voor de tweede trap ( gasklep)
mischien gebroken n??? of heeft er iemand de stelschroef voor de tweede trap verdraaid ? ( normaal zit er een zwart dopje op )
succes
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
Re: Een groot raadsel.
toch maar weer terug naar de mechanische staat van de motor ?? compressie test lek test enz enz als je geen voldoende compressie hebt ( einddruk minstens 9 bar beter nog 11) helpt alles andere ook niet meerHappytree schreef:Vandaag voor de 3e dag gaan sleutelen. Alleen weer zonder gewenst resultaat.
Gedaan/geprobeerd:
- Condensator
- Bobine
- Bougies zijn nieuw
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Valse lucht
Heb je het spruitstuk er af gehad?
Het lijkt mij namelijk valse lucht, bij de inlaatpakkingen of de pakking onder de carburateur.
Het lijkt mij namelijk valse lucht, bij de inlaatpakkingen of de pakking onder de carburateur.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
Re: Valse lucht
Ik zelf heb het er niet af gehaald, maar de vorige eigenaar die het blokje (on)klaar had gemaakt wel.Le Patron schreef:Heb je het spruitstuk er af gehad?
Maar het is indd het proberen waard!
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster