Een groot raadsel.

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Een groot raadsel.

Bericht door Happytree » wo 22 feb, 2012 16:55

Vandaag voor de 3e dag gaan sleutelen. Alleen weer zonder gewenst resultaat.

De motor slaat met wat moeite aan en loopt eindelijk op 2 cilinders, alleen merk je dat hij slecht loopt, niet goed op het gas reageert en als hij dan eenmaal reageert dan blijft hij hoog stationiar lopen (denk 2-3k rpm). Ik weet niet meer wat ik nog kan aanpakken?

Gedaan/geprobeerd:

- Contactpuntjes gewisseld voor gebruikte puntjes (waarmee ik voor de motor wissel nog gereden heb)
- Condensator
- Bobine
- Ontsteking afgesteld met controle lamp
- Contact puntjes gesteld op 0,40mm
- Bougies zijn nieuw
- Bougiekabels zo goed als nieuw

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de carburateur niet goed is (maar heb het blokje lopend gezien maar toen niet zelf met het gas gespeeld) Ik zou de carburateur nog kunnen wisselen voor mijn eigen van het blok wat eruit komt. Kan dit het bovenstaande probleem veroorzaken?

Ik ben bijna ten einde raad.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » wo 22 feb, 2012 17:43

Als zo te zien de carb nog het enige is wat je niet hebt gedaan zou ik het daar in zoeken, succes!
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » wo 22 feb, 2012 18:37

Klinkt idd als een vuile carb. En misschien blijft de gasklep hangen?

Spruitstuk al gecontroleerd? Misschien lekken daar ook pakkingen
Eend voor allen, allen voor eend..

tweeceevee
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 241
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:44
Locatie: Scherpenzeel

Bericht door tweeceevee » wo 22 feb, 2012 19:57

Chokeklep veertje misschien gebroken?

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 23 feb, 2012 08:46

Het ligt zeker niet aan de ontsteking.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

carburator

Bericht door wusten-fuchs » do 23 feb, 2012 13:24

als ik het zo lees is het mischien de tweede trap die blijft hangen /of iets open blijft staan


bij het asje zitten 2 ronde veertje,s een voor de eerste en een voor de tweede trap ( gasklep)

mischien gebroken n??? of heeft er iemand de stelschroef voor de tweede trap verdraaid ? ( normaal zit er een zwart dopje op )


succes
wat niet kan doen we lekker toch

Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Bericht door Happytree » do 23 feb, 2012 17:36

Bedankt voor de vele reacties ik ga morgen weer naar de 2cv en zal even updaten wat ik heb kunnen vinden :)

Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Bericht door Happytree » vr 24 feb, 2012 12:02

$@^@%$@$%!!%#!

Neehoor ook dit mocht niet helpen....

Probleem is nogsteeds hetzelfde, ik weet het echt niet meer?

Compressie test?

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Re: Een groot raadsel.

Bericht door wusten-fuchs » vr 24 feb, 2012 12:51

Happytree schreef:Vandaag voor de 3e dag gaan sleutelen. Alleen weer zonder gewenst resultaat.

De motor slaat met wat moeite aan en loopt eindelijk op 2 cilinders, alleen merk je dat hij slecht loopt, niet goed op het gas reageert en als hij dan eenmaal reageert dan blijft hij hoog stationiar lopen (denk 2-3k rpm). Ik weet niet meer wat ik nog kan aanpakken?

Gedaan/geprobeerd:

- Contactpuntjes gewisseld voor gebruikte puntjes (waarmee ik voor de motor wissel nog gereden heb)
- Condensator
- Bobine
- Ontsteking afgesteld met controle lamp
- Contact puntjes gesteld op 0,40mm
- Bougies zijn nieuw
- Bougiekabels zo goed als nieuw

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de carburateur niet goed is (maar heb het blokje lopend gezien maar toen niet zelf met het gas gespeeld) Ik zou de carburateur nog kunnen wisselen voor mijn eigen van het blok wat eruit komt. Kan dit het bovenstaande probleem veroorzaken?

Ik ben bijna ten einde raad.
toch maar weer terug naar de mechanische staat van de motor ?? compressie test lek test enz enz als je geen voldoende compressie hebt ( einddruk minstens 9 bar beter nog 11) helpt alles andere ook niet meer
wat niet kan doen we lekker toch

Le Patron
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 331
Lid geworden op: za 11 okt, 2003 14:39
Locatie: Ophemert
Contacteer:

Valse lucht

Bericht door Le Patron » za 25 feb, 2012 08:56

Heb je het spruitstuk er af gehad?

Het lijkt mij namelijk valse lucht, bij de inlaatpakkingen of de pakking onder de carburateur.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/

Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Re: Valse lucht

Bericht door Happytree » za 25 feb, 2012 17:41

Le Patron schreef:Heb je het spruitstuk er af gehad?

Het lijkt mij namelijk valse lucht, bij de inlaatpakkingen of de pakking onder de carburateur.
Ik zelf heb het er niet af gehaald, maar de vorige eigenaar die het blokje (on)klaar had gemaakt wel.

Maar het is indd het proberen waard!

Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Bericht door Happytree » ma 12 mar, 2012 14:45

Deze week ga ik weer een poging wagen de 2cv aan de praat te krijgen.

Nu ga ik het inlaat spruitstuk demonteren en opnieuw monteren.

Nu lekt hij alleen heel erg op de uitlaat en krijg ik deze niet goed passend? Zijn hier trucjes voor?

Nog andere dingen die ik kan proberen zijn welkom.

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » ma 12 mar, 2012 16:49

Als je het spruitstuk wil monteren moet je eerst de koppen loshalen, dan spruitstuk monteren en als laatste de koppen aantrekken.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Happytree
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 4 jun, 2011 19:11

Bericht door Happytree » di 13 mar, 2012 09:47

lordmaster1 schreef:Als je het spruitstuk wil monteren moet je eerst de koppen loshalen, dan spruitstuk monteren en als laatste de koppen aantrekken.
Geldt dit zowel voor het inlaat spruitstuk en het uitlaat spruitstuk?

lordmaster1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 390
Lid geworden op: di 26 apr, 2005 13:05
Locatie: Wanssum

Bericht door lordmaster1 » di 13 mar, 2012 11:13

Ja, het spruitstuk moet zich naar de koppen zetten, niet andersom.
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!

Plaats reactie