Slecht starten, ware motor valt uit als ik stilsta
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Hier... ben ik volgens mij heel blij mee, maar ga ik morgen even doen
Ik kan amper meer ademen van de pollen die mijn luchtwegen teisteren dus ik neem even een wijntje.
Mag ik jullie allen uitnodigen op mijn facebook pagina te Liken?
https://www.facebook.com/claudinegrinphotographie
Vandaag dochter opgehaald en wat foto's gemaakt van de 'deuche'. Zo fijn dat hij dus na die 10 minuten-stop niet gelijk weer wilde starten.... pff 5 minuten gewacht en toen.. na heel veel 'pompen' en proberen wilde wij weer een stukje...
Morgen dus de cursus van achtpeter even uitvoeren, maar moet eerst langs de gendarmerie!
Ik kan amper meer ademen van de pollen die mijn luchtwegen teisteren dus ik neem even een wijntje.
Mag ik jullie allen uitnodigen op mijn facebook pagina te Liken?
https://www.facebook.com/claudinegrinphotographie
Vandaag dochter opgehaald en wat foto's gemaakt van de 'deuche'. Zo fijn dat hij dus na die 10 minuten-stop niet gelijk weer wilde starten.... pff 5 minuten gewacht en toen.. na heel veel 'pompen' en proberen wilde wij weer een stukje...
Morgen dus de cursus van achtpeter even uitvoeren, maar moet eerst langs de gendarmerie!
*miep miep* (°\=/°)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
starten warme motor
storingen aan de carburatie zijn erg zelden tenzij je aan allerlei stelschroefen hebt gedraaid natuurlijk
ik heb meer dan 200!! eenden in onderhoud , in jouw geval van niet starten met warme motor ligt het slechts in 5% van de gevallen aan de carburatie
de andere 80 % is ontsteking en met name de orginele bobine
de rest is vaak mechanisch ( kleppen//inlaatpekking //slijtage)
de ,,,,warmstartstoringen,,, kunnen in de meeste gevallen worden opgelost door de orginele bobine te vervangen door een totaal ander fabrikaat om mde een of andere reden zitten ze bij de productie van de orginele te knoeien vraag me niet waarom ik kan aleen uit ervaring spreken
ik heb meer dan 200!! eenden in onderhoud , in jouw geval van niet starten met warme motor ligt het slechts in 5% van de gevallen aan de carburatie
de andere 80 % is ontsteking en met name de orginele bobine
de rest is vaak mechanisch ( kleppen//inlaatpekking //slijtage)
de ,,,,warmstartstoringen,,, kunnen in de meeste gevallen worden opgelost door de orginele bobine te vervangen door een totaal ander fabrikaat om mde een of andere reden zitten ze bij de productie van de orginele te knoeien vraag me niet waarom ik kan aleen uit ervaring spreken
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
wursten ??
da,s ook eeen idee welke vos lust er nou geen worst
ps touwtje eraan knuppen en via het klapraam gas geven zo ben ik al eens uit hamburg komen zeilen met een gebroken gaskabel
ps touwtje eraan knuppen en via het klapraam gas geven zo ben ik al eens uit hamburg komen zeilen met een gebroken gaskabel
wat niet kan doen we lekker toch
De gaskabel vervangen is een fluitje van 0,4 eurocent, als je het ding in handen hebt zie je direct wat de bedoeling is.
Het is waar dat de ontsteking het vaakst de oorzaak van storingen is, maar in dit geval kun je de bobine uitsluiten. Je beschreef immers dat de motor zich direct na het stilvallen weer vlot laat starten. Met een oververhitte of beschadigde bobine lukt dat juist niet. Daarmee is nog niet gezegd dat het opnieuw afstellen van de carburateur de oplossing is, maar het is zeker het proberen waard. Mogelijk is geprobeerd het stationair af te stellen terwijl de gaskabel al rafeling was en niet goed terugkeerde?
Wat je probleem met slecht starten na een stilstand van 10 minuten betreft: Ik denk nog steeds aan een ontregelde carburateur, maar je zou ook eens kunnen proberen of het ompolen van de bobine (de dunne aansluitingen omwisselen) helpt.
Het is waar dat de ontsteking het vaakst de oorzaak van storingen is, maar in dit geval kun je de bobine uitsluiten. Je beschreef immers dat de motor zich direct na het stilvallen weer vlot laat starten. Met een oververhitte of beschadigde bobine lukt dat juist niet. Daarmee is nog niet gezegd dat het opnieuw afstellen van de carburateur de oplossing is, maar het is zeker het proberen waard. Mogelijk is geprobeerd het stationair af te stellen terwijl de gaskabel al rafeling was en niet goed terugkeerde?
Wat je probleem met slecht starten na een stilstand van 10 minuten betreft: Ik denk nog steeds aan een ontregelde carburateur, maar je zou ook eens kunnen proberen of het ompolen van de bobine (de dunne aansluitingen omwisselen) helpt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
Ik had de twee aansluitingen van de bobine al eens omgewisseld De eerste keer deed hij het toen wel, maar toch elke keer met moeite.
Ik heb gewoon een gaskabel, een bobine en 4 nieuwe bougies besteld. Die mocht wel eens vervangen worden en ik hou de oude gewoon 'just in case'
Ik zal het vandaag of morgen wel in de bus krijgen dus dan ga ik verder waar ik gebleven was.
Lijkt mij ook wel dat de gaskabel te doen is, maar zal wel even moeten wroeten bij dat gat naar het gaspedaaal. Of gaat hij er vanuit beneden bij het gaspedeaal in, en trek ik hem dan zo naar voren en span ik hem met dat pinnetje?
Neem aan dat een nieuiwe kabel niet zo snel breekt ookal staat ie te strak?
Straks heb ik toch al heel wat reparaties op mijn naam staan! Trial and error en hulp van het forum, thankx guys!
Ik heb gewoon een gaskabel, een bobine en 4 nieuwe bougies besteld. Die mocht wel eens vervangen worden en ik hou de oude gewoon 'just in case'
Ik zal het vandaag of morgen wel in de bus krijgen dus dan ga ik verder waar ik gebleven was.
Lijkt mij ook wel dat de gaskabel te doen is, maar zal wel even moeten wroeten bij dat gat naar het gaspedaaal. Of gaat hij er vanuit beneden bij het gaspedeaal in, en trek ik hem dan zo naar voren en span ik hem met dat pinnetje?
Neem aan dat een nieuiwe kabel niet zo snel breekt ookal staat ie te strak?
Straks heb ik toch al heel wat reparaties op mijn naam staan! Trial and error en hulp van het forum, thankx guys!
*miep miep* (°\=/°)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 325
- Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15
nou... ik had de oude even laten zitten om te zien hoe de kabel liep. Dacht: dat kan niet misgaan maar nu weet ik het niet helemaal meer want de verbinding bij het gaspedaal wijst niet recht naar de carburateur. Ik krijg sowieso dat gedeelte bij het pedaal niet goed....
Ik krijg wel dat schroefje in het pedaal, en dan neem ik aan dat dat rubbertje eroverheen geschoven moet om het vast te houden.
Dan denk ik dat dat rubbertje weer in het gaatje van dat buisje moet en dat lukt ook niet.
Dan denk ik ook ( jaja ik denk wat af) dat dat buisje in het gat een halve slag gedraaid moet zodat hij blijft zitten (?) en dat die grotere buis daar weer overheen moet en dat daarvan de 2 uitsteeksels weer net in de uitsparingen van het gat moeten vallen. Hier heb ik al handen tekort want dat moet dan ook zo straks staan dat je dat eh... ringetje er makkelijk inkrijgt om de boel vast te zetten
Dus tot zover lukt het me niet.
En ik was ermee opgehouden omdat als ik het geheel een beetje vasthou, dat het geheel dus een beetje omhoog wijst eg maar, dus als ik de kabel dan doortrek naar de carburateur, dan heeft ie een knik. Lijkt me nie goe toch?
haha ik vond het beschrijven ook al moeilijk
Ik krijg wel dat schroefje in het pedaal, en dan neem ik aan dat dat rubbertje eroverheen geschoven moet om het vast te houden.
Dan denk ik dat dat rubbertje weer in het gaatje van dat buisje moet en dat lukt ook niet.
Dan denk ik ook ( jaja ik denk wat af) dat dat buisje in het gat een halve slag gedraaid moet zodat hij blijft zitten (?) en dat die grotere buis daar weer overheen moet en dat daarvan de 2 uitsteeksels weer net in de uitsparingen van het gat moeten vallen. Hier heb ik al handen tekort want dat moet dan ook zo straks staan dat je dat eh... ringetje er makkelijk inkrijgt om de boel vast te zetten
Dus tot zover lukt het me niet.
En ik was ermee opgehouden omdat als ik het geheel een beetje vasthou, dat het geheel dus een beetje omhoog wijst eg maar, dus als ik de kabel dan doortrek naar de carburateur, dan heeft ie een knik. Lijkt me nie goe toch?
haha ik vond het beschrijven ook al moeilijk
*miep miep* (°\=/°)