motor --> opbouwen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Bedankt Gerard2cv
Dacht al dat deze bouten vaster moesten dan 20Nm.
Als ik het dan goed versta bedoelen ze met die 4 de moeren van motorhuishelft.
En met alle kleinere bouten die rondom carter zitten de motorhuishelften die op 20Nm vast gezet moeten worden.
Motorhuishelften ....................................................................15-20 (1,5-2,0)
Moeren van motorhuishelft tapeinden ........................................... 45 (415)
Ook nog een vraagje in verband met het monteren van de benzinepomp. Daar hoort een flinke lik vet tussen. Mag ik daar het grafietvet voor gebruiken die ik normaal gebruik voor het doorsmeren van de aandrijfassen?
bedankt
Dacht al dat deze bouten vaster moesten dan 20Nm.
Als ik het dan goed versta bedoelen ze met die 4 de moeren van motorhuishelft.
En met alle kleinere bouten die rondom carter zitten de motorhuishelften die op 20Nm vast gezet moeten worden.
Motorhuishelften ....................................................................15-20 (1,5-2,0)
Moeren van motorhuishelft tapeinden ........................................... 45 (415)
Ook nog een vraagje in verband met het monteren van de benzinepomp. Daar hoort een flinke lik vet tussen. Mag ik daar het grafietvet voor gebruiken die ik normaal gebruik voor het doorsmeren van de aandrijfassen?
bedankt
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Vanavond verder gedaan aan het blokje.
Begint al terug op een motor te lijken.
Volgende stap is benzinepomp monteren, cilinders en zuigers monteren,...
Ook nog enkele vraagjes
- op welk moment moet de olievulpijp vast gemaakt worden?
- Bij de benzinepomp zit 1 papieren pakking. Volgens mij hoort deze tussen pomp en opvulstuk. Klopt dit? Of moet papieren pakking tussen opvulstuk en carter?
Begint al terug op een motor te lijken.
Volgende stap is benzinepomp monteren, cilinders en zuigers monteren,...
Ook nog enkele vraagjes
- op welk moment moet de olievulpijp vast gemaakt worden?
- Bij de benzinepomp zit 1 papieren pakking. Volgens mij hoort deze tussen pomp en opvulstuk. Klopt dit? Of moet papieren pakking tussen opvulstuk en carter?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Vandaag terug iets verder kunnen doen.
Benzinepomp is gemonteerd, deze hoor je al mooi zuigen als je met de hand draait.
De zuigers en cilinders gemonteerd, wat een gepruts om de zuigerveren gemonteerd te krijgen.
Nog een vraag over de nokvolgers.
Horen deze volledig in het carter te gaan? want als ik deze monteer zitten ze nog stuk uit carter. Kan mij niet meer herinner hoe het juist was.
hier een foto om het duidelijker te maken.
Dit omdat als ik de cilinderkoppen wil monter, de kop niet ver genoeg krijg als ik de stoterstangen ook gemonteerd heb.
Als ik de stoterstangen niet monteer krijg ik de cilinderkoppen wel op hun plaats geschoven.
Wil niet teveel kracht zetten op de aluminium stoterstangen, daarom de vraag of de nokvolgers niet dieper moeten.
groeten
Benzinepomp is gemonteerd, deze hoor je al mooi zuigen als je met de hand draait.
De zuigers en cilinders gemonteerd, wat een gepruts om de zuigerveren gemonteerd te krijgen.
Nog een vraag over de nokvolgers.
Horen deze volledig in het carter te gaan? want als ik deze monteer zitten ze nog stuk uit carter. Kan mij niet meer herinner hoe het juist was.
hier een foto om het duidelijker te maken.
Dit omdat als ik de cilinderkoppen wil monter, de kop niet ver genoeg krijg als ik de stoterstangen ook gemonteerd heb.
Als ik de stoterstangen niet monteer krijg ik de cilinderkoppen wel op hun plaats geschoven.
Wil niet teveel kracht zetten op de aluminium stoterstangen, daarom de vraag of de nokvolgers niet dieper moeten.
groeten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Je moest inderdaat iets harder duwen.
De eerste 3 beetje extra op geduwd, en met beetje gefriemel zaten ze al rap iets dieper dan carter.
Zo ver zo goed, tot ik de 4die nokvolger ook dieper wilde duwen schoot deze plots heel diep. Tot in het carter
Nu mag ik blok terug opnieuw splitsen om nokvolger uit carter te halen.
Ik wist zelf niet dat ik nokvolger zo diep kon krijgen.
Maandag misschien eens opnieuw beginnen. Nu alles even laten rusten.
Leergeld noemt men zoiets zeker, maar wel enorm frustrerend
De eerste 3 beetje extra op geduwd, en met beetje gefriemel zaten ze al rap iets dieper dan carter.
Zo ver zo goed, tot ik de 4die nokvolger ook dieper wilde duwen schoot deze plots heel diep. Tot in het carter
Nu mag ik blok terug opnieuw splitsen om nokvolger uit carter te halen.
Ik wist zelf niet dat ik nokvolger zo diep kon krijgen.
Maandag misschien eens opnieuw beginnen. Nu alles even laten rusten.
Leergeld noemt men zoiets zeker, maar wel enorm frustrerend
Niet te snel! Hoe diep is "heel diep"? Het lijkt me onmogelijk dat hij langs je nokkenas is geglipt. Die busjes zitten normaliter vrij diep in het carter. Centimeters! Kijk maar eens naar een prentje van de doorsnee van de motor. Zet er eerst eens de stoterstang in en draai de motor met de hand rond. Als de stoterstang in en uitgaat, is er geen probleem.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Allereerst: dit project ziet er hartstikke goed uit! Geen half werk zegmaar.
Lijkt me inderdaad onmogelijk dat die nokvolger in je blok is gevallen.
Kijk er eerst eens in met een lampje. En voel met een vinger eens of je het bovenste randje van de nokvolger nog voelt.
Lijkt me inderdaad onmogelijk dat die nokvolger in je blok is gevallen.
Kijk er eerst eens in met een lampje. En voel met een vinger eens of je het bovenste randje van de nokvolger nog voelt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987