motor --> opbouwen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Blijkbaar was nokvolger aan m'n vinger blijven plakken na het uitduwen en ik een hoop vodden gevallen. Daaruit blijkt dat iets in een haast nog controleren terwijl het al duister komt in de schuur niet aan te raden is
vanmorgen terug verder gedaan.
Cilinderkoppen zijn nu gemonteerd, tevens het spruitstuk op zelfde moment mee gemonteerd zoals voorgeschreven.
Vliegwiel zit erop, olieleiding. Dan carter opgevuld met olie. Nog geen lekken gezien
Straks eens een tijdje draaien met hand aan vliegwiel en kijken of ik de olie zie rondpompen door olieleiding. Denk toch dat ik olie zou tevoorschijn moeten zien komen aan cilinderkop.
Als je je vinger in het bougie gat legt voel je de compressie al duidelijk van het blokje. Kleppen in cilinderkop gaan ook open en toe. Kleppen moet ik wel nog stellen. Benzinepomp maakt zuigend geluid. Alles ziet er momenteel goed uit.
Jammer genoeg heb ik geen goede puntjes meer liggen voor de onsteking. Dus onsteking monteren zit er nog niet in.
hier enkele foto's, omdat de meeste toch graag prentjes zien voorbij komen
vanmorgen terug verder gedaan.
Cilinderkoppen zijn nu gemonteerd, tevens het spruitstuk op zelfde moment mee gemonteerd zoals voorgeschreven.
Vliegwiel zit erop, olieleiding. Dan carter opgevuld met olie. Nog geen lekken gezien
Straks eens een tijdje draaien met hand aan vliegwiel en kijken of ik de olie zie rondpompen door olieleiding. Denk toch dat ik olie zou tevoorschijn moeten zien komen aan cilinderkop.
Als je je vinger in het bougie gat legt voel je de compressie al duidelijk van het blokje. Kleppen in cilinderkop gaan ook open en toe. Kleppen moet ik wel nog stellen. Benzinepomp maakt zuigend geluid. Alles ziet er momenteel goed uit.
Jammer genoeg heb ik geen goede puntjes meer liggen voor de onsteking. Dus onsteking monteren zit er nog niet in.
hier enkele foto's, omdat de meeste toch graag prentjes zien voorbij komen
Ziet er mooi uit. Maar hoe wil je nu de koelbeplating monteren? Ik lees dat je spruitstuk al op het juiste moment staat aangetrokken. Volgens mij had je in elk geval de bovenste koelbeplating (van de cilinders) er tussen moeten leggen. Nu moet je het spruitstuk weer loshalen bij het monteren van de koelbeplating.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Misschien een goeie tip!
De motor eerst even een paar keer laten draaien zonder bougies. Dan kan de oliedruk zich langzaam opbouwen in de leidingen. En ik zou ook eerst de carburateur monteren voor het spruitstuk. Anders kun je er moeilijk bij. Tenzij je er een steeksleutel aan wilt wagen om deze haaks om te zetten!
De motor eerst even een paar keer laten draaien zonder bougies. Dan kan de oliedruk zich langzaam opbouwen in de leidingen. En ik zou ook eerst de carburateur monteren voor het spruitstuk. Anders kun je er moeilijk bij. Tenzij je er een steeksleutel aan wilt wagen om deze haaks om te zetten!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Spruitstuk heb ik terug losgemaakt om stuk koelbeplating er terug tussen te steken. Had ik inderdaad niet gedacht
Motorsteun merkte ik ook dat deze verkeerd zaten. Had 1 motorsteun vastgemaakt om carterhelft op te hangen bij samenvoegen carter en dan later zonder veel bij na te denken 2de vast gemaakt. Heb deze nu gedraaid, zal stuk beter zijn om koelbeplating aan vast te maken
Deze middag nog beetje verder gewerkt aan het monteren van de koelbeplating. Deze week kijken om dit af te werken.
De carburator moet ik nog goed samenbouwen. Heb deze ultrasoon laten reinigen en een revisiesetje gekocht. Maar moet dit nog eens grondig bekijken. Al eens aan begonnen maar niet afgewerkt omdat ik paar dingen nog niet begreep.
Motorsteun merkte ik ook dat deze verkeerd zaten. Had 1 motorsteun vastgemaakt om carterhelft op te hangen bij samenvoegen carter en dan later zonder veel bij na te denken 2de vast gemaakt. Heb deze nu gedraaid, zal stuk beter zijn om koelbeplating aan vast te maken
Deze middag nog beetje verder gewerkt aan het monteren van de koelbeplating. Deze week kijken om dit af te werken.
De carburator moet ik nog goed samenbouwen. Heb deze ultrasoon laten reinigen en een revisiesetje gekocht. Maar moet dit nog eens grondig bekijken. Al eens aan begonnen maar niet afgewerkt omdat ik paar dingen nog niet begreep.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Na 2 avonden een beetje verder te werken ziet de motor er nu als volgt uit:
Nu nog ontsteking aanschaffen en monteren, rubberen flap die ontsteking beschermd monteren. Vervolgens carburator terug in elkaar puzzelen en waarschijnlijk nog een boel kleine dingen vooraleer we kunnen testen
Maar eerst nog een vraagje. Om de rubberen flap voor ontsteking te monteren heb ik de 2 latjes die deze ophouden. En onderaan zijn er nog 3 vijzen/bouten voorzien.
Nu zou ik willen weten welke stukjes ik in de voorziene gaten van de koeltunnel moet monteren om de rubberen flap vast te kunnen maken.
Heeft iemand een close up foto hiervan?
Nu nog ontsteking aanschaffen en monteren, rubberen flap die ontsteking beschermd monteren. Vervolgens carburator terug in elkaar puzzelen en waarschijnlijk nog een boel kleine dingen vooraleer we kunnen testen
Maar eerst nog een vraagje. Om de rubberen flap voor ontsteking te monteren heb ik de 2 latjes die deze ophouden. En onderaan zijn er nog 3 vijzen/bouten voorzien.
Nu zou ik willen weten welke stukjes ik in de voorziene gaten van de koeltunnel moet monteren om de rubberen flap vast te kunnen maken.
Heeft iemand een close up foto hiervan?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Rubber
Misschien heb je iets aan deze foto:
Ik ben wel benieuwd welke plaat je achter de rubber flap hebt zitten! Deze zat er bij mij niet achter. Ik heb een 602 cc van 1986.
Ik ben wel benieuwd welke plaat je achter de rubber flap hebt zitten! Deze zat er bij mij niet achter. Ik heb een 602 cc van 1986.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
Als het die zwarte plaat is die je bedoeld, die hoort er origineel te zitten.
Deze zit vast met de zelfde boutjes waarmee de 2 latjes die de rubberen flap ophouden zitten.
Is de onderste plaat op volgende foto:
op volgende foto zie je op de hoeken de 4 gaatjes zitten waarin de boutjes (zelfde die latjes gebruiken) passen.
je moet deze monteren voordat samen met oliekoeler, eens die op z'n plaats zit krijg je die er niet meer tussen.
Welke functie deze plaat heeft, of wat de juiste benaming is weet ik ook niet
Deze zit vast met de zelfde boutjes waarmee de 2 latjes die de rubberen flap ophouden zitten.
Is de onderste plaat op volgende foto:
op volgende foto zie je op de hoeken de 4 gaatjes zitten waarin de boutjes (zelfde die latjes gebruiken) passen.
je moet deze monteren voordat samen met oliekoeler, eens die op z'n plaats zit krijg je die er niet meer tussen.
Welke functie deze plaat heeft, of wat de juiste benaming is weet ik ook niet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
Thijs schreef: Een echte functie lijkt het ook niet te hebben.
Dat ding heeft wel degelijk een functie, nml dat de koellucht de tunnels ingaat en niet rechtdoor richting olievulpijp!
De oudere modellen hebben het blikje met een "half" rubber flapje.
De latere motoren geen blikje en een grote flap met de twee metalen "latjes". Hier neemt het rubber dus de functie van het blikje over.
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950