Flying Duckman
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Tussentijds ben ik nu druk begonnen met de kabelboom restauratie. Veel kroonsteentjes en andere brakke verbindingen die ik nu allemaal weer vast soldeer. Ook pak ik dit moment om nu eens te kijken waar alle kabels en stekkers voor zijn. Er waren veel kabeltjes achter het dashboard niet aangesloten en dat wil ik nu eens even gaan uitzoeken waar ze nu voor zijn en registreren uiteraard!
De koets is ondertussen op transport gegaan naar de verzinkerij. Eind maart hoop ik echt serieus stappen te kunnen maken met de opbouw. Eind volgende maand wil ik naar de RDW, zodat ik misschien als een van de eerste ritten de wegen kan betreden naar citromobiel!
De koets is ondertussen op transport gegaan naar de verzinkerij. Eind maart hoop ik echt serieus stappen te kunnen maken met de opbouw. Eind volgende maand wil ik naar de RDW, zodat ik misschien als een van de eerste ritten de wegen kan betreden naar citromobiel!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
Mooi man! een andere kabelboom had ook gekund...
Wat voor kleur wordt ie uiteindelijk?
Heb je er ook een verzinkt chassis onder zitten? want anders zit je over een paar jaar alsnog met de kont op de grond...
ps je maakt me wel jaloers met zo'n verzinkte koets! Helaas heb ik er voorlopig even geen geld voor en moet het dus in de winter met een andere auto doen.
Morgen ga ik met de oranje dyane aan de slag voor het groot onderhoud.
Wat voor kleur wordt ie uiteindelijk?
Heb je er ook een verzinkt chassis onder zitten? want anders zit je over een paar jaar alsnog met de kont op de grond...
ps je maakt me wel jaloers met zo'n verzinkte koets! Helaas heb ik er voorlopig even geen geld voor en moet het dus in de winter met een andere auto doen.
Morgen ga ik met de oranje dyane aan de slag voor het groot onderhoud.
met eendige groeten,
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Zo de volgende stap is begonnen. Dit weekend de koets opgehaald bij de 2CV specialist. Helemaal compleet thermisch verzinkt!
Ze hebben alles nog voorbereid, kitlaag, bodembescherming, boutgaten optappen etc.
Ik ben nu begonnen met de opbouw! Citromobiel komt nog net te vroeg denk ik, maar lang zal het niet meer duren voordat ik ga rijden!
Ze hebben alles nog voorbereid, kitlaag, bodembescherming, boutgaten optappen etc.
Ik ben nu begonnen met de opbouw! Citromobiel komt nog net te vroeg denk ik, maar lang zal het niet meer duren voordat ik ga rijden!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 14 apr, 2008 18:11
- Locatie: west vlaanderen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Uiteindelijk wil ik er nog een mooie serie foto's van online plaatsen in een website. Maar voorlopig even een selectie van de foto's hier
http://www.flickr.com/photos/bloemendal ... 565574642/
Voorlopig blijf ik zeker even rond rijden zo. Het spuitwerk kost ook aardig wat. Ik zit er zelfs over te denken om hem tzt helemaal verzinkt te hebben en zo rond te rijden.
Tijdens het opbouwen realiseer je wel weer hoeveel je vast maakt en wat straks ook weer los moet als je hem gaat spuiten. Dat kost erg veel tijd en voorbereiding.
Dat is wel een nadeel van verzinken denk ik. Je moet geen haast hebben met de restauratie. Het mooiste zou zijn, de koets nog een half jaar tot een jaar gewoon buiten laten staan. Daarna spuiten en dan pas opbouwen. Of natuurlijk een koets kopen die al klaar staat bij de 2CV specialist en al een jaar geleden verzinkt is.
Op Citromobiel staat de 2CV specialist ook wel weer met de verzinkte onderdelen. Een kleine kans dat ik het ook haal om dan klaar te zijn.
Eergisteren had ik ruzie met het rubber van de voorruit en is uiteindelijk het rubber kapot gegaan. Gisteren toch mijn oude voorruitrubber maar weer gepakt en dit keer ging het heel erg vlot. Ook meteen de ventilatieklep (RVS) en de achterramen geplaatst. Morgen ga ik echt serieuse klappen maken en hoop ik spatborden achter te monteren, deurvangers, achterdeuren. En hopelijk de kabelboom helemaal goed aan te sluiten. Als dat gelukt is dan kan ik de eerste meters gaan rijden.
Nog wat foto's
http://www.flickr.com/photos/bloemendal ... 565574642/
Voorlopig blijf ik zeker even rond rijden zo. Het spuitwerk kost ook aardig wat. Ik zit er zelfs over te denken om hem tzt helemaal verzinkt te hebben en zo rond te rijden.
Tijdens het opbouwen realiseer je wel weer hoeveel je vast maakt en wat straks ook weer los moet als je hem gaat spuiten. Dat kost erg veel tijd en voorbereiding.
Dat is wel een nadeel van verzinken denk ik. Je moet geen haast hebben met de restauratie. Het mooiste zou zijn, de koets nog een half jaar tot een jaar gewoon buiten laten staan. Daarna spuiten en dan pas opbouwen. Of natuurlijk een koets kopen die al klaar staat bij de 2CV specialist en al een jaar geleden verzinkt is.
Op Citromobiel staat de 2CV specialist ook wel weer met de verzinkte onderdelen. Een kleine kans dat ik het ook haal om dan klaar te zijn.
Eergisteren had ik ruzie met het rubber van de voorruit en is uiteindelijk het rubber kapot gegaan. Gisteren toch mijn oude voorruitrubber maar weer gepakt en dit keer ging het heel erg vlot. Ook meteen de ventilatieklep (RVS) en de achterramen geplaatst. Morgen ga ik echt serieuse klappen maken en hoop ik spatborden achter te monteren, deurvangers, achterdeuren. En hopelijk de kabelboom helemaal goed aan te sluiten. Als dat gelukt is dan kan ik de eerste meters gaan rijden.
Nog wat foto's
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Je kan beter gewoon gaan rondrijden of de koets buiten zetten. Er komen uit het zink stoffen die er eerst uit moeten voor je kan spuiten ander hecht de lak niet. Ik meen dat dit zoutverbindingen zijn. Deze kunnen mooi wegspoelen in de regen. Roesten doet het toch niet.Gerard2cv schreef:Dat snap ik,maar ik zou dat lekker droog binnen laten uitwerken.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ik begrijp je reactie. Het mooie is, je hoeft hem niet te lakken, je kunt ook gewoon zo rond blijven rijden. Ik ken er verschillende die dit al jaren zonder problemen doen. Oudste bekende is al in de jaren 80 verzinkt en rijdt nog steeds zonder lak.
Het zink moet inderdaad nog uitwerken, dat duurt even. Je kunt hem uiteraard ook gewoon binnen zetten, blijft hij wel schoner natuurlijk
Het zink moet inderdaad nog uitwerken, dat duurt even. Je kunt hem uiteraard ook gewoon binnen zetten, blijft hij wel schoner natuurlijk
- hertog jan
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: ma 3 okt, 2011 22:30
- Locatie: zeewolde
Ziet er erg goed uit zo!!! Mijn advies is ook gewoon lekker zo laten. Ik ken ook een gegalvaniseerde eend die al minstens 15jaar zo rijdt, geen enkel probleem. Hij wordt alleen na verloop van tijd iets grijzer. Ik heb vorig naar mijn dyane koets laten galvaniseren en laat hem ook lekker zo. Moet alleen de motor nog reviseren en dan is ze klaar.
dyane 1969 (verzonken koets), ami8 break 1975, dyane 1973 (verkocht), dyane 1975, 2cv 1978 (verkocht), 2cv 1986, acadiana pickup 1986 (verkocht)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer: