waarom wilde ze niet na een korte stop?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
Locatie: Purmerend

Bericht door Peter Parker » di 10 apr, 2012 12:01

want dan David?
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 10 apr, 2012 12:33

dan pomp je er dus benzine in en dan verzuip je hem.

(hoewel er dus iemand beweert dat je een eend niet kan verzuipen)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

badmuts
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 31 mei, 2009 09:57
Locatie: Eexterveenschekanaal
Contacteer:

Bericht door badmuts » za 28 apr, 2012 11:15

die bewering klopt niet. Je kunt een eend wel degelijk verzuipen, probeer het maar eens met overdreven pompend gassen bij het starten.

Als ie dan toch verzopen is is de remedie hetzelfde als bij starten bij warme motor: geen choke, gaspedaal langzaam vol intrappen en ingetrapt houden, en dan doorstarten. Op deze manier komt er het meeste lucht in de cylinders waardoor het teveel aan benzine wat er al in zit kan verdampen. Na een tijdje doorstarten slaat ze dan wel weer aan.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » za 28 apr, 2012 23:46

Ja daar gaat het hele verhaal dus over...... :lol:

Het draait om het acceleratiepompje op je carb, iedere keer dat je het gas intrapt geeft dat pompje wat extra benzine en daardoor verzuipt ie.

Helder Peter....?

Gebruikersavatar
Peter Parker
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
Locatie: Purmerend

Bericht door Peter Parker » zo 29 apr, 2012 19:24

Helder! Af en toe heeft ze nog geen zin, maar vooral nu bij dat vochtige weer. Als ze koud start wil ze nog wel eens kort haperen, maar zodra ze warm is, gaat het beter.
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 29 apr, 2012 20:23

Heb je puntjes? Of electronische ontsteking?

Het laatste is fijn, vooral bij koude motor

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 29 apr, 2012 21:33

Als vocht een probleem is, zijn nieuwe bougie kabels aan te bevelen.
Zorg ook dat de bobine goed schoon is.
Vergeet alle "vochtverdrijvers", ze creëren meer problemen dan ze oplossen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 29 apr, 2012 21:42

Helemaal mee eens, gewoon goede spullen en het zaakje netjes schoon houden.

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » zo 6 mei, 2012 17:49

Nou zo begonnen bij mij ook de problemen haha.
Bij mij was het dus een probleempje van de kleppen weer eens stellen.
Misschien, als het bij jou ook blijft, is dat ook even een idee
*miep miep* (°\=/°)

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » zo 6 mei, 2012 21:04

Clau, alles doet het dus weer?

Plaats reactie