azu 1966

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1883
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » zo 8 mei, 2011 02:13

McTommi schreef:Hoef je niks voor te verbouwen, gewoon roldeur open en binnen rijden !
Moet je wel eerst een paar autootjes naar buiten rijden. :P

Afbeelding
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » ma 9 mei, 2011 21:21

Laat maar staan hoor :D

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 18 apr, 2012 11:31

Volgens mij is deze azu inmiddels alweer aardig rijvaardig :)

Spotte hem van het weekend per toeval hier:
http://www.youtube.com/watch?v=3PZzk71G ... ature=plcp
Citroén rolls better than a Rolls!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 1 mei, 2012 11:55

ja, dat is hem. nieuwe dorpels (ak400), bodemplaten, voetenbak en compleet schutbord (2cv), achterpaneel en balk achter (azu). allemaal van behandelde metaal, zullen dus niet meer zo snel roesten. en een goede pasvorm.

vorige week de koets vastgezet op het dyane chassis (toch hiervoor gekozen, ik had de dyane al en 600 cc en schijfremmen voor sprak me toch meer aan). gordelbevestigingen moeten nog op de deurstijl gelast worden en dan is het laswerk wel klaar. draadboom (de originele) hier en daar al bevestigd. moet nog aangepast worden voor de knipperlichten voor en de startmotor (de azu had een trekstarter). choke en koplampverstelling blijft azu. bediening van de verwarming wordt nog wat uitvogelen. modernere ruitenwissermotor gemonteerd. oude dashboardje ga ik gebruiken met 12 volt lampjes. twee ronde lichten met duplolampjes voor achter heb ik nieuw liggen, knipperlichten achter boven op de zijkanten blijven behouden. heb nog kentekenplaatverlichting nodig.

de rode vierkante koplampen zijn tijdelijk, de oude ronde komen weer terug. de buitenkant blijft zo, de owatrol staat klaar.

ik heb de originele stof nieuw gekocht en dat op moderne stoelframes gemonteerd zodat de stoelen in een rails heen en weer kunnen schuiven, ik vond het zonde om gaten te moeten boren in het goede dyanechassis.

omdat de dyane van '81 is moet ik ook nog een ruitenwissersproeier monteren en dus een gaatje boren in de motorkap.

en ik heb nog twee oude klapraampjes nodig, deze hebben een ander pieletje waarmee ze geklemd worden als de raampjes openstaan, heeft iemand deze liggen?

degene die het laswerk heeft gedaan is nu een jaar bezig met zijn a-type restauratiebedrijf. hij heeft een puntlasapparaat, dus alles is gepuntlast, zoals ze dat ook in de fabriek deden. voordeel is het veel strakker op elkaar hechten vergeleken met het gaatjes ponsen en proplassen, in theorie dan.

daarna zijn de delen eerst gespoten en dan de carrosseriekit, vaak gaat dit andersom en krijg je toch weer roest onder je kit. de gehele onderkant staat in de verse bitumen, na eerst afgelakt te zijn met verf op terpentinebasis.

nog een hoop te doen, maar ook al veel gedaan.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
engbokho
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 807
Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door engbokho » di 1 mei, 2012 12:27

Helaas moet ik je melden dat je weinig hebt aan het voorste deelvan je oude draadboom (en dashboard)...
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen. Want ook de dynamo/spanningsregelaar aaansluitingen en verlichting is anders. Idem voor je dashboard.
succes!
------------------------------
Traction 11 BL 1950

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 1 mei, 2012 17:58

daar moet ik me inderdaad nog in verdiepen, gelukkig kan ik me beroepen op de kennis van peter (de lasser) die een 2cv met z'n ogen dicht kan de- en monteren...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 11 mei, 2012 22:11

engbokho schreef:Helaas moet ik je melden dat je weinig hebt aan het voorste deelvan je oude draadboom (en dashboard)...
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen.
het wordt inderdaad een moderne draadboom. leuk, platte stekkertjes terwijl de oude ronde stekkertjes heeft en ik toch veel van het oude wil behouden, maar daar komen we wel uit.

vandaag hoop onderdelen gekocht: handremgedeelte wat op chassis gemonteerd wordt, reservoir voor de hoofdremcilinder, knipperautomaat op 12 volt, spanningsregelaar, koplampsteun ivm 602 motor, carterontluchtingsslang, benzineslang van tank naar plastic leiding, nieuwe grille.

en wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik zoek nog andere klapraampjes:

Afbeelding

met zo'n pieletje:

Afbeelding

wat in zo'n gaatje past:

Afbeelding


bij de eeec hebben ze die wel, maar de arrogantie waarmee ik te woord werd gestaan op citromobile heeft me doen besluiten ze daar niet weg te halen....
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 11 mei, 2012 22:24

zo was het:

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 11 mei, 2012 22:27

pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 11 mei, 2012 22:39

okee, goede tip, ik heb een soldeerbrander die ik gebruikt heb voor zachtsoldeer (tin/lood mengsel) voor koperen waterleidingen, zou die vlam heet genoeg zijn om met koper te solderen?

en hecht dat op rvs?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » vr 11 mei, 2012 22:41

Haha, een azu 66 ombouwen naar 602 en dan om onderdelen naar het eeec. Dat gaat niet.
De mannen zijn tot veel bereid maar dit gaat hen echt te ver.
tweeceevees zijn leuk!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » vr 11 mei, 2012 22:49

AZL57 schreef:pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
Je kunt ook het pieletje van een oude motorkapsteun afhalen (is hetzelfde) en daar schroefdrad op tappen dan past ie ook in een modern raampje... Zo zit het bij mij al een tijd ;-)
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 11 mei, 2012 22:50

van dat ombouwen wisten ze niet, ik was alleen op zoek naar de klapraampjes...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 11 mei, 2012 22:52

CitroenAZU schreef:
AZL57 schreef:pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
Je kunt ook het pieletje van een oude motorkapsteun afhalen (is hetzelfde) en daar schroefdrad op tappen dan past ie ook in een modern raampje... Zo zit het bij mij al een tijd ;-)
nog een goede tip! en wellicht wat makkelijker? stof tot nadenken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » za 12 mei, 2012 07:52

Mooi werk !!
Ik vind het alleen jammer van die ombouw naar 602 cc, maar je moet het zelf weten , het is jouw wagen.
Ik ga liever voor "origineel" zover als dat mogelijk is .
Maar puik werk !!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat !

Plaats reactie