Moet je wel eerst een paar autootjes naar buiten rijden.McTommi schreef:Hoef je niks voor te verbouwen, gewoon roldeur open en binnen rijden !
azu 1966
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Volgens mij is deze azu inmiddels alweer aardig rijvaardig
Spotte hem van het weekend per toeval hier:
http://www.youtube.com/watch?v=3PZzk71G ... ature=plcp
Spotte hem van het weekend per toeval hier:
http://www.youtube.com/watch?v=3PZzk71G ... ature=plcp
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ja, dat is hem. nieuwe dorpels (ak400), bodemplaten, voetenbak en compleet schutbord (2cv), achterpaneel en balk achter (azu). allemaal van behandelde metaal, zullen dus niet meer zo snel roesten. en een goede pasvorm.
vorige week de koets vastgezet op het dyane chassis (toch hiervoor gekozen, ik had de dyane al en 600 cc en schijfremmen voor sprak me toch meer aan). gordelbevestigingen moeten nog op de deurstijl gelast worden en dan is het laswerk wel klaar. draadboom (de originele) hier en daar al bevestigd. moet nog aangepast worden voor de knipperlichten voor en de startmotor (de azu had een trekstarter). choke en koplampverstelling blijft azu. bediening van de verwarming wordt nog wat uitvogelen. modernere ruitenwissermotor gemonteerd. oude dashboardje ga ik gebruiken met 12 volt lampjes. twee ronde lichten met duplolampjes voor achter heb ik nieuw liggen, knipperlichten achter boven op de zijkanten blijven behouden. heb nog kentekenplaatverlichting nodig.
de rode vierkante koplampen zijn tijdelijk, de oude ronde komen weer terug. de buitenkant blijft zo, de owatrol staat klaar.
ik heb de originele stof nieuw gekocht en dat op moderne stoelframes gemonteerd zodat de stoelen in een rails heen en weer kunnen schuiven, ik vond het zonde om gaten te moeten boren in het goede dyanechassis.
omdat de dyane van '81 is moet ik ook nog een ruitenwissersproeier monteren en dus een gaatje boren in de motorkap.
en ik heb nog twee oude klapraampjes nodig, deze hebben een ander pieletje waarmee ze geklemd worden als de raampjes openstaan, heeft iemand deze liggen?
degene die het laswerk heeft gedaan is nu een jaar bezig met zijn a-type restauratiebedrijf. hij heeft een puntlasapparaat, dus alles is gepuntlast, zoals ze dat ook in de fabriek deden. voordeel is het veel strakker op elkaar hechten vergeleken met het gaatjes ponsen en proplassen, in theorie dan.
daarna zijn de delen eerst gespoten en dan de carrosseriekit, vaak gaat dit andersom en krijg je toch weer roest onder je kit. de gehele onderkant staat in de verse bitumen, na eerst afgelakt te zijn met verf op terpentinebasis.
nog een hoop te doen, maar ook al veel gedaan.
vorige week de koets vastgezet op het dyane chassis (toch hiervoor gekozen, ik had de dyane al en 600 cc en schijfremmen voor sprak me toch meer aan). gordelbevestigingen moeten nog op de deurstijl gelast worden en dan is het laswerk wel klaar. draadboom (de originele) hier en daar al bevestigd. moet nog aangepast worden voor de knipperlichten voor en de startmotor (de azu had een trekstarter). choke en koplampverstelling blijft azu. bediening van de verwarming wordt nog wat uitvogelen. modernere ruitenwissermotor gemonteerd. oude dashboardje ga ik gebruiken met 12 volt lampjes. twee ronde lichten met duplolampjes voor achter heb ik nieuw liggen, knipperlichten achter boven op de zijkanten blijven behouden. heb nog kentekenplaatverlichting nodig.
de rode vierkante koplampen zijn tijdelijk, de oude ronde komen weer terug. de buitenkant blijft zo, de owatrol staat klaar.
ik heb de originele stof nieuw gekocht en dat op moderne stoelframes gemonteerd zodat de stoelen in een rails heen en weer kunnen schuiven, ik vond het zonde om gaten te moeten boren in het goede dyanechassis.
omdat de dyane van '81 is moet ik ook nog een ruitenwissersproeier monteren en dus een gaatje boren in de motorkap.
en ik heb nog twee oude klapraampjes nodig, deze hebben een ander pieletje waarmee ze geklemd worden als de raampjes openstaan, heeft iemand deze liggen?
degene die het laswerk heeft gedaan is nu een jaar bezig met zijn a-type restauratiebedrijf. hij heeft een puntlasapparaat, dus alles is gepuntlast, zoals ze dat ook in de fabriek deden. voordeel is het veel strakker op elkaar hechten vergeleken met het gaatjes ponsen en proplassen, in theorie dan.
daarna zijn de delen eerst gespoten en dan de carrosseriekit, vaak gaat dit andersom en krijg je toch weer roest onder je kit. de gehele onderkant staat in de verse bitumen, na eerst afgelakt te zijn met verf op terpentinebasis.
nog een hoop te doen, maar ook al veel gedaan.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Helaas moet ik je melden dat je weinig hebt aan het voorste deelvan je oude draadboom (en dashboard)...
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen. Want ook de dynamo/spanningsregelaar aaansluitingen en verlichting is anders. Idem voor je dashboard.
succes!
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen. Want ook de dynamo/spanningsregelaar aaansluitingen en verlichting is anders. Idem voor je dashboard.
succes!
------------------------------
Traction 11 BL 1950
Traction 11 BL 1950
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
het wordt inderdaad een moderne draadboom. leuk, platte stekkertjes terwijl de oude ronde stekkertjes heeft en ik toch veel van het oude wil behouden, maar daar komen we wel uit.engbokho schreef:Helaas moet ik je melden dat je weinig hebt aan het voorste deelvan je oude draadboom (en dashboard)...
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een draadboom (en tellertje) van een "moderne" 2cv special en deze inbouwen.
vandaag hoop onderdelen gekocht: handremgedeelte wat op chassis gemonteerd wordt, reservoir voor de hoofdremcilinder, knipperautomaat op 12 volt, spanningsregelaar, koplampsteun ivm 602 motor, carterontluchtingsslang, benzineslang van tank naar plastic leiding, nieuwe grille.
en wat foto's gemaakt:
ik zoek nog andere klapraampjes:
met zo'n pieletje:
wat in zo'n gaatje past:
bij de eeec hebben ze die wel, maar de arrogantie waarmee ik te woord werd gestaan op citromobile heeft me doen besluiten ze daar niet weg te halen....
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Je kunt ook het pieletje van een oude motorkapsteun afhalen (is hetzelfde) en daar schroefdrad op tappen dan past ie ook in een modern raampje... Zo zit het bij mij al een tijdAZL57 schreef:pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
nog een goede tip! en wellicht wat makkelijker? stof tot nadenken.CitroenAZU schreef:Je kunt ook het pieletje van een oude motorkapsteun afhalen (is hetzelfde) en daar schroefdrad op tappen dan past ie ook in een modern raampje... Zo zit het bij mij al een tijdAZL57 schreef:pieletjes oude klapraampjes zijn met koper gesoldeeerd, kun je loshalen en overzetten op een modern klapraampje.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break