AK400 1975

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 14 nov, 2011 11:59

Oke Gerard. Dus zal ik de remmen open moeten maken en nakijken/schoonmaken.
Probleem is dat ik dat nog nooit gedaan heb.

Is dat zelf goed te doen?
Heb ik speciaal gereedschap nodig?
Moet ik ergens speciaal op letten?
Heb je een duidelijke handleiding?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 14 nov, 2011 12:32

Remmen terugstellen,
Middelste dop uit de ronde moer halen
Moer 44 losmaken
trommel met schroevendraaiers of bandijzers eraf halen
ps.Als de dop kapot gaat zijn er nieuwe te koop

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 14 nov, 2011 17:01

Oke, ga het gewoon proberen en hoop dat het lukt.

Is de schroef geborgdt?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 15 nov, 2011 06:39

Nee,maar hij zit in de ring waar je de dop heb uitgehaald en daar moet de dop 44 wel inpassen.Meestal wordt er een schuine rand aangeslepen.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 15 nov, 2011 10:16

De moer waar dopsleutel 44 op past, is meestal wel geborgd met een enkel stuikje. Even terugtikken voor je kracht gaat zetten. Bij hergebruik de linker- en rechtermoer omwisselen.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 18 nov, 2011 17:54

achtpeter schreef:De moer waar dopsleutel 44 op past, is meestal wel geborgd met een enkel stuikje. Even terugtikken voor je kracht gaat zetten. Bij hergebruik de linker- en rechtermoer omwisselen.
Waarom linker- en rechtermoer omwisselen?

Ga hem eerst maar openleggen (wacht op sleutel 44 ;-)) en zie wel wat ik tegenkom. Weet overigens niet waar ik naar moet kijken om het op te lossen, maar denk ga de handboeken doorspitten om het te leren.
Voor nu even een paar foto's van mijn chassis. Hij staat weer op z'n wielen. Ik ben erg tevreden!!

Veerpotten op z'n plek (dank voor uitleg hier), nieuwe benzineleiding, originele schokbrekers (met mooie gele merktekens), remleiding, nieuwe rem/benzine klemmen, rubbers nieuw, assen schoongemaakt, kantelmessen met flink vet en originele asbouten weer gebruikt. Tot slot een paar bussen RX voor het betere bling, bling-werk.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 18 nov, 2011 20:40

Mooi laat de carrosserie maar weg, anders zie je al dit mooie werk niet meer ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 19 nov, 2011 06:58

Als je na het terugtikken van de borgjes de moeren weer op dezelfde plaatsen zet zal je dus op dezelfde plaats moeten gaan borgen.Vandaar wisselen van kant,dan krijg je een nieuwe borgplek.

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 9 apr, 2012 16:56

De werkzaamheden aan mijn AK hebben even stilgelegen, maar ben zaterdag weer eens lekker aan de slag geweest met een smerig werkje.

Heb het blok schoongemaakt (m'n handen zijn nog steeds zwart) door eerst de dikke smurrie te verwijderen met harde kwast en diesel. Daarna flink met water afgespoeld en vervolgens met Dasty ingespoten (citroengeur!!!).

Spul lekker laten inwerken door rustig een kop koffie te drinken en daarna alles nog een keer afgespoten.

Ik ben dik tevreden met het resultaat.

AfbeeldingAfbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 9 apr, 2012 18:25

Ziet er netjes uit, ga je die motor nog reviseren?

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 10 apr, 2012 14:21

Geert schreef:Ziet er netjes uit, ga je die motor nog reviseren?
Nee, ik ga hem niet reviseren (hoop ik). Het blokje draaide netjes toen ik hem eruit takelde en hoop dat hij het straks gewoon weer doet.

Natuurlijk vernieuw ik onderweg wel gewoon wat nodig/zinvol is aan bv rubbers, pakkingen, filter enz.

Ook de verschillende beplating van het blokje spuit ik opnieuw om alles netjes te krijgen.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » ma 21 mei, 2012 17:21

Zaterdag mijn spruitstuk onderhanden genomen en flink kaal gemaakt met de staalborstel.
Vervolgens ontvet met wasbenziene en in dunne laagjes zwart gespoten met hitte bestendige verf.
Met dank aan David is het goed gelukt! Ik ben zeer tevreden.

Afbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » di 12 jun, 2012 13:48

Langzaam aan komt alles weer op z'n plaats, maar soms weet ik het even niet. Daarom hulp gevraagd.
Waarvoor is het z-vormige beugeltje dat aan de bevestigingsbout van dynamo zit? Voor de duidelijkheid een foto.
Wordt daar iets aan bevestigd en zo ja, wat?
Afbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 12 jun, 2012 13:58

Claxon...
is volgens mij een beugeltje wat normaalgesproken op een dyane(blok) zit..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 12 jun, 2012 14:03

Ik weet het niet 100% zeker maar het zou het volgende kunnen zijn:

Je hebt voor de bevestiging van de dynamo een steun vanaf de voet van de olievulpijp naar de dynamo.
Met die steun stel je ook de V snaar af, desbetreffende steun is er in een korte en een lange uitvoering.
Het extra steuntje wat er bij jou op zit lijkt een eigen aanpassing om de boel te kunnen bevestigen, kijk eens wat steun er bij jou aanzit, misschien een korte terwijl dat nu een lange moet zijn en dan heb je dat stukje niet meer nodig....

Volg je me nog :?

Nogmaals ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat dat het is.

Plaats reactie