AK400 1975
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Oke Gerard. Dus zal ik de remmen open moeten maken en nakijken/schoonmaken.
Probleem is dat ik dat nog nooit gedaan heb.
Is dat zelf goed te doen?
Heb ik speciaal gereedschap nodig?
Moet ik ergens speciaal op letten?
Heb je een duidelijke handleiding?
Probleem is dat ik dat nog nooit gedaan heb.
Is dat zelf goed te doen?
Heb ik speciaal gereedschap nodig?
Moet ik ergens speciaal op letten?
Heb je een duidelijke handleiding?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Oke, ga het gewoon proberen en hoop dat het lukt.
Is de schroef geborgdt?
Is de schroef geborgdt?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Waarom linker- en rechtermoer omwisselen?achtpeter schreef:De moer waar dopsleutel 44 op past, is meestal wel geborgd met een enkel stuikje. Even terugtikken voor je kracht gaat zetten. Bij hergebruik de linker- en rechtermoer omwisselen.
Ga hem eerst maar openleggen (wacht op sleutel 44 ) en zie wel wat ik tegenkom. Weet overigens niet waar ik naar moet kijken om het op te lossen, maar denk ga de handboeken doorspitten om het te leren.
Voor nu even een paar foto's van mijn chassis. Hij staat weer op z'n wielen. Ik ben erg tevreden!!
Veerpotten op z'n plek (dank voor uitleg hier), nieuwe benzineleiding, originele schokbrekers (met mooie gele merktekens), remleiding, nieuwe rem/benzine klemmen, rubbers nieuw, assen schoongemaakt, kantelmessen met flink vet en originele asbouten weer gebruikt. Tot slot een paar bussen RX voor het betere bling, bling-werk.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
De werkzaamheden aan mijn AK hebben even stilgelegen, maar ben zaterdag weer eens lekker aan de slag geweest met een smerig werkje.
Heb het blok schoongemaakt (m'n handen zijn nog steeds zwart) door eerst de dikke smurrie te verwijderen met harde kwast en diesel. Daarna flink met water afgespoeld en vervolgens met Dasty ingespoten (citroengeur!!!).
Spul lekker laten inwerken door rustig een kop koffie te drinken en daarna alles nog een keer afgespoten.
Ik ben dik tevreden met het resultaat.
Heb het blok schoongemaakt (m'n handen zijn nog steeds zwart) door eerst de dikke smurrie te verwijderen met harde kwast en diesel. Daarna flink met water afgespoeld en vervolgens met Dasty ingespoten (citroengeur!!!).
Spul lekker laten inwerken door rustig een kop koffie te drinken en daarna alles nog een keer afgespoten.
Ik ben dik tevreden met het resultaat.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Nee, ik ga hem niet reviseren (hoop ik). Het blokje draaide netjes toen ik hem eruit takelde en hoop dat hij het straks gewoon weer doet.Geert schreef:Ziet er netjes uit, ga je die motor nog reviseren?
Natuurlijk vernieuw ik onderweg wel gewoon wat nodig/zinvol is aan bv rubbers, pakkingen, filter enz.
Ook de verschillende beplating van het blokje spuit ik opnieuw om alles netjes te krijgen.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Zaterdag mijn spruitstuk onderhanden genomen en flink kaal gemaakt met de staalborstel.
Vervolgens ontvet met wasbenziene en in dunne laagjes zwart gespoten met hitte bestendige verf.
Met dank aan David is het goed gelukt! Ik ben zeer tevreden.
Vervolgens ontvet met wasbenziene en in dunne laagjes zwart gespoten met hitte bestendige verf.
Met dank aan David is het goed gelukt! Ik ben zeer tevreden.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Langzaam aan komt alles weer op z'n plaats, maar soms weet ik het even niet. Daarom hulp gevraagd.
Waarvoor is het z-vormige beugeltje dat aan de bevestigingsbout van dynamo zit? Voor de duidelijkheid een foto.
Wordt daar iets aan bevestigd en zo ja, wat?
Waarvoor is het z-vormige beugeltje dat aan de bevestigingsbout van dynamo zit? Voor de duidelijkheid een foto.
Wordt daar iets aan bevestigd en zo ja, wat?
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Ik weet het niet 100% zeker maar het zou het volgende kunnen zijn:
Je hebt voor de bevestiging van de dynamo een steun vanaf de voet van de olievulpijp naar de dynamo.
Met die steun stel je ook de V snaar af, desbetreffende steun is er in een korte en een lange uitvoering.
Het extra steuntje wat er bij jou op zit lijkt een eigen aanpassing om de boel te kunnen bevestigen, kijk eens wat steun er bij jou aanzit, misschien een korte terwijl dat nu een lange moet zijn en dan heb je dat stukje niet meer nodig....
Volg je me nog
Nogmaals ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat dat het is.
Je hebt voor de bevestiging van de dynamo een steun vanaf de voet van de olievulpijp naar de dynamo.
Met die steun stel je ook de V snaar af, desbetreffende steun is er in een korte en een lange uitvoering.
Het extra steuntje wat er bij jou op zit lijkt een eigen aanpassing om de boel te kunnen bevestigen, kijk eens wat steun er bij jou aanzit, misschien een korte terwijl dat nu een lange moet zijn en dan heb je dat stukje niet meer nodig....
Volg je me nog
Nogmaals ik weet het niet 100% zeker maar ik vermoed dat dat het is.