Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » do 12 jul, 2012 21:31
-
hvdh
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
-
Contacteer:
Bericht
door hvdh » zo 15 jul, 2012 20:46
Kan dit kwaad?
Dit messing (?) aansluitpijpje aan de benzineslag zit gewoon handvast in de carburateur. Je kan hem vrij gemakkelijk met de hand in - en uittrekken. Lijkt mij risicovol bij het rijden. Vandaar mijn vraag: kan dit kwaad?
Zo ja, hoe krijg ik hem vast in de carburatuur?
Laatst gewijzigd door
hvdh op ma 16 jul, 2012 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
David
- Heavy user
- Berichten: 3331
- Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20
Bericht
door David » zo 15 jul, 2012 20:59
Mmmm vreemd dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat hoort natuurlijk niet!!
Ik zou niet goed weten welk middeltje je hiervoor kunt gebruiken, het moet tegen benzine kunnen.
-
Joey_Brinkmann
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Bericht
door Joey_Brinkmann » zo 15 jul, 2012 21:19
ik zou een loctite zoeken die tegen benzine kan. volgens mij is die er wel. daarmee krijg je het goed vast!
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » zo 15 jul, 2012 21:24
Groene loctite voor bouten en moeren te borgen werkt daar uitstekend voor. Uit mijn hoofd is het nummer 243
-
2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Bericht
door 2cvmaarten » zo 15 jul, 2012 22:27
loctite 243 is de blauwe medium sterkte voor bouten en moeren, ik zal morgen even kijken in de loctite catalogus voor de juiste borging!
Is inderdaad een speciale, groen was voor conische lagers enz, ik meen dat het een rood kleurige was.
Citroen 2cv6 special 1986
-
siemen
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
-
Contacteer:
Bericht
door siemen » zo 15 jul, 2012 22:40
volgens mij moet je de groene locktide hebben! daar plak je alles mee vast!
Heb het al een paar keer gebruikt voor het buisje van de oliepijl stok vast te plakken!
gaat niet meer los. tenminste heb ik nog niet mee gemaakt
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
hvdh
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
-
Contacteer:
Bericht
door hvdh » ma 16 jul, 2012 18:58
Dank voor jullie reactie. Locktide dus!
Is dat gewoon lijm om het pijpje vast te zetten?
En welke moet ik nou gebruiken; groen, blauw, rood?
@2cvmaarten: heb je nog gekeken in je catalogus?
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » ma 16 jul, 2012 20:40
siemen schreef:volgens mij moet je de groene locktide hebben! daar plak je alles mee vast!
Heb het al een paar keer gebruikt voor het buisje van de oliepijl stok vast te plakken!
gaat niet meer los. tenminste heb ik nog niet mee gemaakt
Klopt, kreeg ook het advies van mijn neef om die met de groene vast te zetten. Gebruiken ze ook om vrieskapjes in watergekoelde blokken mee vast te zetten. Ik heb het ook gebruikt op mijn honda cb400f om een carterplug mee vast te zetten, waar normaal de startmotor zat. Zit ook al 8 jaar dicht.
-
AK350
- Veelvuldig poster
- Berichten: 688
- Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
- Locatie: Schinnen
Bericht
door AK350 » ma 16 jul, 2012 22:26
Bij mij is dit pijpje ook los geweest,
Deze heb ik er op het werk met loctite opnieuw ingezet.
Weet even niet meer welk type, maar kan het navragen.
Het is inderdaad belangrijk dat het pijpje goed vast zit, het zit immers achter de brandstofpomp, dus er staat druk op.
Je wilt natuurlijk geen benzinelekkage tijdens het rijden.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
Bericht
door 2cvmaarten » ma 16 jul, 2012 22:40
Ik heb het even voor je opgezocht in de loctite catalogus op het werk, het moet idd met de groene loctite , je kan dus loctite 620 of 638 gebruiken bijvoorbeeld, deze is bestand tot temperaturen tot 150 graden celcius! Aangezien je carbb toch niet zo warm wordt en het busje wordt ook nog eens door de brandstof gekoeld! Werkt perfect!
Laatst gewijzigd door
2cvmaarten op di 17 jul, 2012 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroen 2cv6 special 1986
-
2cv4
- Gebruiker
- Berichten: 99
- Lid geworden op: ma 14 aug, 2006 10:46
- Locatie: ijmuiden
Bericht
door 2cv4 » ma 16 jul, 2012 22:45
Dit komt wel vaker voor en wordt veroorzaakt door werking van het composietmateriaal waar het huis van de carburateur van gemaakt is.Idd lijmen met de juiste soort loctite o.i.d. en het gaat nooit meer stuk.
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
-
hvdh
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
-
Contacteer:
Bericht
door hvdh » wo 18 jul, 2012 11:26
Oke, bedankt voor jullie hulp. Probleem (bijna) opgelost.
Ik ga op zoek naar een klein beetje groene loctite. Ik hoop dat het niet al te duur spul is.
Ik heb immers maar een paar druppels nodig.
-
dyane_maniac
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Bericht
door dyane_maniac » wo 18 jul, 2012 12:20
David schreef:Maar ja een 2cv en ty wraps....mwoah
gouden combinatie! mijn halve eend hangt met ty wraps aan elkaar vast. nix mis mee als je de juiste sterkte gebruikt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction