problemen door loodvervanger!?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 15 aug, 2012 16:56

oh zeker geen frustratie en zeker geen aanval hoor. wel een beetje sarcasme idd.

als ik iemand (en dat zijn er meerderen) hoor zeggen dat zo'n filter absoluut niet nodig is, tsja dan wil ik wel even tegengas geven. anderen lezen het ook en zoals ik al zei ik ben twee keer stil komen te staan (na een hoop gesputter en weet ik het wat) op de nselweg door vuiltjes in de carb. (toen ik dus nog geen extra filter had)

das zeker geen pretje en voor 3 euro dus (grotendeels) te voorkomen maar een ieder staat het vrij het te doen of niet.

het is toch niet meer dan logisch dat iedereen zijn haar zegje wil doen. en ja het filter is OT maar jij beweerd wel dat ie overbodig is. nuja daar reageerde ik op. en tsja een beetje sarcastisch maar het was zeker niet lullig of gefrustreerd bedoeld hoor
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 15 aug, 2012 18:36

filterverhaal is inderdaad off topic, maar wel belangrijk, dus leek mij niet verkeerd om dat even aan te stippen. wist ik veel dat daar meer reacties op komen dan over het oorspronkelijke probleem, wat overigens reeds weer verholpen is.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » wo 15 aug, 2012 18:46

haha
weet je, wat is wijsheid hè
wel een filter niet een filter
en waar plaats je hem dan?

tuurlijk is een filter beter dan geen(in de tank en de carb zitten ze ook)
echter is een filter niet zo belangrijk als bij een injectie motor :wink:

ook de plaats waar hij zit(ik heb hem daar niet gezet hoor!) is discutabel natuurlijk
inderdaad dicht op een grote hittte bron dus vlam gevaar
maar voor de pomp kan je weer vervuiling uit het membraam krijgen
of met slepen trek je hem stuk

trouwens is het je wel eens opgevallen dat op geen enkele verbinding in de leiding een verdikking zit ter voorkoming van erafschieten
of dat er origineel nergens een slangenklem oid zit
citroën had veel vertrouwen in zijn systeem blijkbaar :twisted:
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 15 aug, 2012 19:46

er staat ook nauwelijks druk op het systeem natuurlijk, dat zal het wel zijn. maar inderdaad, als je het ziet, wat plastic en wat rubber slangetjes, het stelt niet veel voor.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 15 aug, 2012 20:01

Kijk, dat is nou het leuke van deze site, een min of meer heftige discussie over de plaats van het benzinefilter, enigszins off-topic. Een issue waar waarschijnlijk weinig liefhebbers ooit last van gehad hebben, maar toch emotionele reacties. Het tekent onze betrokkenheid.

Mijn input was dat je het filter niet te dicht bij de bodem moet plaatsen wegens kans op schade door steenslag. Maar ik gebruik de auto alleen in Frankrijk waar de wegen mogelijk wat slechter zijn dan in NL. In Nederland zal de kans op zulk soort schade mogelijk wat kleiner zijn. Maar mensen van de 2cv club van Sarlat (Dordogne) hebben me dit met klem geadviseerd.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3078
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 15 aug, 2012 21:14

er staat ook nauwelijks druk op het systeem natuurlijk
Sterker nog, er staat een onderdruk op.
De leing wordt juist in elkaar gezogen, daarom zijn geen slangklemmen nodig.

Alleen boven de benzinepomp is er overdruk in de slang.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » do 16 aug, 2012 19:45

Nu heb ik een keer een gescheurd slangetje gehad aan de ingang van de brandstof pomp,
en de benzine kwam er toch met stoten uit.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 17 aug, 2012 06:23

Andre Post schreef dat hij een keer een gescheurde benzineslang gehad heeft. Ik ook in de bocht bij het benzinefilter. Ik ben toen naar de Citroen garage gegaan en kreeg 1,5 meter slang gratis mee!
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie