problemen door loodvervanger!?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
oh zeker geen frustratie en zeker geen aanval hoor. wel een beetje sarcasme idd.
als ik iemand (en dat zijn er meerderen) hoor zeggen dat zo'n filter absoluut niet nodig is, tsja dan wil ik wel even tegengas geven. anderen lezen het ook en zoals ik al zei ik ben twee keer stil komen te staan (na een hoop gesputter en weet ik het wat) op de nselweg door vuiltjes in de carb. (toen ik dus nog geen extra filter had)
das zeker geen pretje en voor 3 euro dus (grotendeels) te voorkomen maar een ieder staat het vrij het te doen of niet.
het is toch niet meer dan logisch dat iedereen zijn haar zegje wil doen. en ja het filter is OT maar jij beweerd wel dat ie overbodig is. nuja daar reageerde ik op. en tsja een beetje sarcastisch maar het was zeker niet lullig of gefrustreerd bedoeld hoor
als ik iemand (en dat zijn er meerderen) hoor zeggen dat zo'n filter absoluut niet nodig is, tsja dan wil ik wel even tegengas geven. anderen lezen het ook en zoals ik al zei ik ben twee keer stil komen te staan (na een hoop gesputter en weet ik het wat) op de nselweg door vuiltjes in de carb. (toen ik dus nog geen extra filter had)
das zeker geen pretje en voor 3 euro dus (grotendeels) te voorkomen maar een ieder staat het vrij het te doen of niet.
het is toch niet meer dan logisch dat iedereen zijn haar zegje wil doen. en ja het filter is OT maar jij beweerd wel dat ie overbodig is. nuja daar reageerde ik op. en tsja een beetje sarcastisch maar het was zeker niet lullig of gefrustreerd bedoeld hoor
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
haha
weet je, wat is wijsheid hè
wel een filter niet een filter
en waar plaats je hem dan?
tuurlijk is een filter beter dan geen(in de tank en de carb zitten ze ook)
echter is een filter niet zo belangrijk als bij een injectie motor
ook de plaats waar hij zit(ik heb hem daar niet gezet hoor!) is discutabel natuurlijk
inderdaad dicht op een grote hittte bron dus vlam gevaar
maar voor de pomp kan je weer vervuiling uit het membraam krijgen
of met slepen trek je hem stuk
trouwens is het je wel eens opgevallen dat op geen enkele verbinding in de leiding een verdikking zit ter voorkoming van erafschieten
of dat er origineel nergens een slangenklem oid zit
citroën had veel vertrouwen in zijn systeem blijkbaar
weet je, wat is wijsheid hè
wel een filter niet een filter
en waar plaats je hem dan?
tuurlijk is een filter beter dan geen(in de tank en de carb zitten ze ook)
echter is een filter niet zo belangrijk als bij een injectie motor

ook de plaats waar hij zit(ik heb hem daar niet gezet hoor!) is discutabel natuurlijk
inderdaad dicht op een grote hittte bron dus vlam gevaar
maar voor de pomp kan je weer vervuiling uit het membraam krijgen
of met slepen trek je hem stuk
trouwens is het je wel eens opgevallen dat op geen enkele verbinding in de leiding een verdikking zit ter voorkoming van erafschieten
of dat er origineel nergens een slangenklem oid zit
citroën had veel vertrouwen in zijn systeem blijkbaar

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Kijk, dat is nou het leuke van deze site, een min of meer heftige discussie over de plaats van het benzinefilter, enigszins off-topic. Een issue waar waarschijnlijk weinig liefhebbers ooit last van gehad hebben, maar toch emotionele reacties. Het tekent onze betrokkenheid.
Mijn input was dat je het filter niet te dicht bij de bodem moet plaatsen wegens kans op schade door steenslag. Maar ik gebruik de auto alleen in Frankrijk waar de wegen mogelijk wat slechter zijn dan in NL. In Nederland zal de kans op zulk soort schade mogelijk wat kleiner zijn. Maar mensen van de 2cv club van Sarlat (Dordogne) hebben me dit met klem geadviseerd.
Mijn input was dat je het filter niet te dicht bij de bodem moet plaatsen wegens kans op schade door steenslag. Maar ik gebruik de auto alleen in Frankrijk waar de wegen mogelijk wat slechter zijn dan in NL. In Nederland zal de kans op zulk soort schade mogelijk wat kleiner zijn. Maar mensen van de 2cv club van Sarlat (Dordogne) hebben me dit met klem geadviseerd.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2180
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk