Rossero's rally ombouw

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » zo 30 dec, 2012 21:44

Hai Rossero,

Misschien moeten we even contacten....
Ik ben ook nu bezig met de koets,weinig laswerk en denk ook aan verzinken oid.
Gelukkig heb ik trouwens wel een ( vw lt)bus waar de koets of een kaal onderstel in past, en denk erover om het " net over de grens" te laten doen?

Woonplaats is Beverwijk...

Hoor het evt.per PB van je?

Gr, luc
Daily Duck
Dakar Duck under construction
Duck your life

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 30 dec, 2012 23:29

De PB'tjes zijn de deur uit ;)

Morgen de bodem er uit! Lekker zagen :D

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » ma 31 dec, 2012 19:17

Dag 2!

Naar goed voorbeeld van een medeforummer de koets omgedraaid
Afbeelding

Om vervolgens de bodemplaten, dorpels en voetenbak er zo netjes mogelijk uit te halen. Ondanks dat ik er een dag voor had gerekend had ik verwacht dat het sneller zou gaan, dat viel dus tegen ;) Maar het vuile werk is gedaan, volgende dag kan ik dus gaan lassen!
Afbeelding

Let overigens op het houtblokje onder de bankverhoging. Ik kwam er pas bij het verwijderen van de dorpels achter dat dit gedeelte van de koets vrij kan bewegen, die had ik dus eigenlijk ook van tevoren vast moeten zetten ;)

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » di 1 jan, 2013 11:23

Voor het verzinken is het inderdaad zo dat plaatwerk wat gaat krom trekken. Zeker grote vlakke stukken plaatwerk zul je zien dat het krom trekt. Ook over het algemeen zal de koets iets krom gaan staan.

Dit is echter dusdanig weinig dat in gemonteerde toestand je het niet meer terug ziet in de auto. Reservewielbak zul je nog wel zien.

Het ontlakken moet je ook goed doen. Dit gaat gewoon in een chemisch bad waar al het lak er vanaf gaat. Daarna moet je nog op veel plekken plamuur en kit weg halen. Na het ontlakken kom je nog erg veel kleine gaten tegen, soms op hele rare plaatsen.

Ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad!
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 1 jan, 2013 13:56

Daarna moet je nog op veel plekken plamuur en kit weg halen. Na het ontlakken kom je nog erg veel kleine gaten tegen, soms op hele rare plaatsen.
[/quote]

En het is juist die kit die in de kleine vervelende hoekjes en naden zit weggepropt?

Zou dat er niet " uitsmelten " als de koets in het zink bad gaat???
Het is bijna onmogelijk om dat overal perfect weg te krijgen, tenzij de het plaatwerk niet laat overlappen maar alle naden recht op elkaar last??

Gr, Luc
Duck your life

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » di 1 jan, 2013 16:14

nee die verf en kit gaat er niet af in het zinkbad! Daarnaast moet je in alle kokers en holleruimten gaten boren voor de zinkuitloop!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 1 jan, 2013 18:05

Hoe kan er 25 jaar garantie gegeven worden door de betreffende firma.
Zij moeten ook uitgaan van een gebruikte koets met dus onvermijdelijke kitrestanten?

Gr, luc
Duck your life

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » wo 2 jan, 2013 09:58

Het meerendeel van de kit kun je redelijk goed weg krijgen. De restanten branden weg als de koets in het zinkbad gaat.
25 jaar garantie lijkt mij niet overdreven. Zoveel ervaring is er ondertussen met verzinkte eenden. Ik ken verschillende mensen met verzinkte eenden, sommige rijden al 10 jaar met zo'n ding en dat gaat uitstekend. Zeker als je er uiteindelijk nog lak overheen doet ook.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » wo 2 jan, 2013 22:45

Voor een speciaal topic over het verzinken van een koets: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11244

Verder ben ik vandaag een paar kleine uurtjes bezig geweest, niet erg veel opgeschoten dus. Ik heb de koker onder de achterbank weer afgesloten en de c-stijl gerepareerd!

Voor:
Afbeelding

Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Nu is alles klaar om de dorpels, voetenbak en bodemplaten te bevestigen! Tot morgen ;)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 3 jan, 2013 11:58

Ik had nog wel één vraag... Die kit, kan je die beter vóór of na het zuurbad verwijderen? Ik kan me voorstellen dat het zuurbad de kit wel wat 'losweekt', maar dat als je de kit eerst verwijderd de naden wel beter schoon worden...

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » do 3 jan, 2013 14:32

Na het zuurbad, meeste zal namelijk verdwijnen bij het ontlakken.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 3 jan, 2013 15:18

Top! Dan weet ik dat, dan hoef ik mij nu niet uit de kitnaad te schuren ;)

Wat betreft de progressie tot nu toe... zit na een uurtje duwen, trekken, buigen en slijpen eindelijk alles op zijn plaats! Nu alles even vastlassen en de koets kan weer omgedraaid worden voor de laatste lasklusjes:

Afbeelding

Afbeelding

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 3 jan, 2013 17:18

goed bezig,

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 3 jan, 2013 17:53

De bodem zit vast! Morgen omdraaien en door ;)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » vr 4 jan, 2013 20:25

En hij staat weer met de juiste zijde omhoog!
Afbeelding

Afbeelding

Nog even alle plekjes die aan de onderkant zaten afgelast en vervolgens doorgegaan met het voorruitframe en het motorkapscharnier.

Tot mijn verbazing heb ik het oude scharnier er erg netjes af kunnen krijgen:
Afbeelding

Om vervolgens het nieuwe scharnier te proplassen. Ook heb ik al enkele gaatjes in het voorruitframe dichtgelast en vlakgeslepen:
Afbeelding

De grotere gaten, het 3e zijruitje en een staartstuk zijn van het weekend aan de beurt.

Plaats reactie