Rossero's rally ombouw
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Hai Rossero,
Misschien moeten we even contacten....
Ik ben ook nu bezig met de koets,weinig laswerk en denk ook aan verzinken oid.
Gelukkig heb ik trouwens wel een ( vw lt)bus waar de koets of een kaal onderstel in past, en denk erover om het " net over de grens" te laten doen?
Woonplaats is Beverwijk...
Hoor het evt.per PB van je?
Gr, luc
Daily Duck
Dakar Duck under construction
Misschien moeten we even contacten....
Ik ben ook nu bezig met de koets,weinig laswerk en denk ook aan verzinken oid.
Gelukkig heb ik trouwens wel een ( vw lt)bus waar de koets of een kaal onderstel in past, en denk erover om het " net over de grens" te laten doen?
Woonplaats is Beverwijk...
Hoor het evt.per PB van je?
Gr, luc
Daily Duck
Dakar Duck under construction
Duck your life
Dag 2!
Naar goed voorbeeld van een medeforummer de koets omgedraaid
Om vervolgens de bodemplaten, dorpels en voetenbak er zo netjes mogelijk uit te halen. Ondanks dat ik er een dag voor had gerekend had ik verwacht dat het sneller zou gaan, dat viel dus tegen Maar het vuile werk is gedaan, volgende dag kan ik dus gaan lassen!
Let overigens op het houtblokje onder de bankverhoging. Ik kwam er pas bij het verwijderen van de dorpels achter dat dit gedeelte van de koets vrij kan bewegen, die had ik dus eigenlijk ook van tevoren vast moeten zetten
Naar goed voorbeeld van een medeforummer de koets omgedraaid
Om vervolgens de bodemplaten, dorpels en voetenbak er zo netjes mogelijk uit te halen. Ondanks dat ik er een dag voor had gerekend had ik verwacht dat het sneller zou gaan, dat viel dus tegen Maar het vuile werk is gedaan, volgende dag kan ik dus gaan lassen!
Let overigens op het houtblokje onder de bankverhoging. Ik kwam er pas bij het verwijderen van de dorpels achter dat dit gedeelte van de koets vrij kan bewegen, die had ik dus eigenlijk ook van tevoren vast moeten zetten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Voor het verzinken is het inderdaad zo dat plaatwerk wat gaat krom trekken. Zeker grote vlakke stukken plaatwerk zul je zien dat het krom trekt. Ook over het algemeen zal de koets iets krom gaan staan.
Dit is echter dusdanig weinig dat in gemonteerde toestand je het niet meer terug ziet in de auto. Reservewielbak zul je nog wel zien.
Het ontlakken moet je ook goed doen. Dit gaat gewoon in een chemisch bad waar al het lak er vanaf gaat. Daarna moet je nog op veel plekken plamuur en kit weg halen. Na het ontlakken kom je nog erg veel kleine gaten tegen, soms op hele rare plaatsen.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad!
Dit is echter dusdanig weinig dat in gemonteerde toestand je het niet meer terug ziet in de auto. Reservewielbak zul je nog wel zien.
Het ontlakken moet je ook goed doen. Dit gaat gewoon in een chemisch bad waar al het lak er vanaf gaat. Daarna moet je nog op veel plekken plamuur en kit weg halen. Na het ontlakken kom je nog erg veel kleine gaten tegen, soms op hele rare plaatsen.
Ik heb er tot nu toe geen spijt van gehad!
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Daarna moet je nog op veel plekken plamuur en kit weg halen. Na het ontlakken kom je nog erg veel kleine gaten tegen, soms op hele rare plaatsen.
[/quote]
En het is juist die kit die in de kleine vervelende hoekjes en naden zit weggepropt?
Zou dat er niet " uitsmelten " als de koets in het zink bad gaat???
Het is bijna onmogelijk om dat overal perfect weg te krijgen, tenzij de het plaatwerk niet laat overlappen maar alle naden recht op elkaar last??
Gr, Luc
[/quote]
En het is juist die kit die in de kleine vervelende hoekjes en naden zit weggepropt?
Zou dat er niet " uitsmelten " als de koets in het zink bad gaat???
Het is bijna onmogelijk om dat overal perfect weg te krijgen, tenzij de het plaatwerk niet laat overlappen maar alle naden recht op elkaar last??
Gr, Luc
Duck your life
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Het meerendeel van de kit kun je redelijk goed weg krijgen. De restanten branden weg als de koets in het zinkbad gaat.
25 jaar garantie lijkt mij niet overdreven. Zoveel ervaring is er ondertussen met verzinkte eenden. Ik ken verschillende mensen met verzinkte eenden, sommige rijden al 10 jaar met zo'n ding en dat gaat uitstekend. Zeker als je er uiteindelijk nog lak overheen doet ook.
25 jaar garantie lijkt mij niet overdreven. Zoveel ervaring is er ondertussen met verzinkte eenden. Ik ken verschillende mensen met verzinkte eenden, sommige rijden al 10 jaar met zo'n ding en dat gaat uitstekend. Zeker als je er uiteindelijk nog lak overheen doet ook.
Voor een speciaal topic over het verzinken van een koets: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11244
Verder ben ik vandaag een paar kleine uurtjes bezig geweest, niet erg veel opgeschoten dus. Ik heb de koker onder de achterbank weer afgesloten en de c-stijl gerepareerd!
Voor:
Na:
Nu is alles klaar om de dorpels, voetenbak en bodemplaten te bevestigen! Tot morgen
Verder ben ik vandaag een paar kleine uurtjes bezig geweest, niet erg veel opgeschoten dus. Ik heb de koker onder de achterbank weer afgesloten en de c-stijl gerepareerd!
Voor:
Na:
Nu is alles klaar om de dorpels, voetenbak en bodemplaten te bevestigen! Tot morgen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
En hij staat weer met de juiste zijde omhoog!
Nog even alle plekjes die aan de onderkant zaten afgelast en vervolgens doorgegaan met het voorruitframe en het motorkapscharnier.
Tot mijn verbazing heb ik het oude scharnier er erg netjes af kunnen krijgen:
Om vervolgens het nieuwe scharnier te proplassen. Ook heb ik al enkele gaatjes in het voorruitframe dichtgelast en vlakgeslepen:
De grotere gaten, het 3e zijruitje en een staartstuk zijn van het weekend aan de beurt.
Nog even alle plekjes die aan de onderkant zaten afgelast en vervolgens doorgegaan met het voorruitframe en het motorkapscharnier.
Tot mijn verbazing heb ik het oude scharnier er erg netjes af kunnen krijgen:
Om vervolgens het nieuwe scharnier te proplassen. Ook heb ik al enkele gaatjes in het voorruitframe dichtgelast en vlakgeslepen:
De grotere gaten, het 3e zijruitje en een staartstuk zijn van het weekend aan de beurt.