Het vuiltje in je sproeier spontaan verdwenen.....Franko schreef:dit probleem is trouwens opgelost .... Spontaan haha
Olie verversen zonder brug?
Dat is weldegelijk de aflaat plug. De plug om te vullen zit langs de rechter kant van de versnellingsbak (op het grote vlakke deel).
Het is best deze eerst te lossen voor je de aflaatplug eruit laat en laat maar lang leegdruppen, versnellingsbak olie is nogal dik.
Achteraf gewoon terug tot aan de rand van de bijvulplug vullen (0.9L als ik mij niet vergis)
Het is best deze eerst te lossen voor je de aflaatplug eruit laat en laat maar lang leegdruppen, versnellingsbak olie is nogal dik.
Achteraf gewoon terug tot aan de rand van de bijvulplug vullen (0.9L als ik mij niet vergis)
Als je zo onder de versnellingsbak kijkt, dan zit er linksboven de vulplug. Dus aan de zijkant van de bak. Vullen totdat de olie eruit loopt (1 liter ongeveer). Overigens is het een zelfde soort bout als onderaan. En hier hoort eenzelfde koperen ring tussen als voor de motorolie.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Bij een 2pk kan je best de gardebou verwijderen maar misschien kan je er zo aan.
Bij een dyane moet je de batterij verwijderen en de plastieken schotel van de batterijsteun eraf halen. Dan kan je erbij.
Er word vaak wel aangeraden van eerst wat te rijden zodat de olie warm is. Aangezien deze anders nogal dik kan zijn. Let dan wel op dat je je niet verband aan de uitlaat ofzo.
Bij een dyane moet je de batterij verwijderen en de plastieken schotel van de batterijsteun eraf halen. Dan kan je erbij.
Er word vaak wel aangeraden van eerst wat te rijden zodat de olie warm is. Aangezien deze anders nogal dik kan zijn. Let dan wel op dat je je niet verband aan de uitlaat ofzo.
Gewoon vullen met een cardanspuit. Dan kun je er makkelijker bij. Makkelijker dan met een flesje olie rommelen.
Maar het blijft lastig om zonder te knoeien alle olie erin te krijgen. En ook op het juiste moment stoppen met vullen, anders loopt het vloeibaar goud er zo weer uit bij de vulopening.
Maar het blijft lastig om zonder te knoeien alle olie erin te krijgen. En ook op het juiste moment stoppen met vullen, anders loopt het vloeibaar goud er zo weer uit bij de vulopening.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Een stukje siliconenslang aan een grote spuit bevestigen, dan gaat wel goed en zonder geknoei, tenzij je hem tevol doet en hij overlooptTB schreef:Gewoon vullen met een cardanspuit. Dan kun je er makkelijker bij. Makkelijker dan met een flesje olie rommelen.

Citroen 2cv6 special 1986
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ik ben bang dat het erg lang gaat duren voor dat je 0,9 liter olie door die kiertjes hebt gegoten.
Ik heb zelf een gat voor een olie pijlstok in het deksel daar door kan je hem wel snel vullen.
Alleen draai ik toch altijd de vulplug er uit om te zien wanneer er genoeg olie inzit.
Als het door de vulplug naar buiten gaat lopen is hij vol.
Alleen als je hem eerste helemaal aftapt kun je ook 0,9 liter afmeten dat zou ook goed moeten zijn .
Ik heb zelf een gat voor een olie pijlstok in het deksel daar door kan je hem wel snel vullen.
Alleen draai ik toch altijd de vulplug er uit om te zien wanneer er genoeg olie inzit.
Als het door de vulplug naar buiten gaat lopen is hij vol.
Alleen als je hem eerste helemaal aftapt kun je ook 0,9 liter afmeten dat zou ook goed moeten zijn .
Was het maar zo makkelijk. Dat is geen open gat de bak in, maar dat gedeelte beweegt heen en weer zodat je kunt schakelen.Mart schreef:Bij de Aca is het een beetje lastig om bij de vulbout van de versnellingsbak te komen.
Nou vroeg ik me af, kun je niet gewoon olie bijvullen van bovenaf dus onder het afsluitrubber waar de pook de bak ingaat?
Ik gebruik een cardanspuit voor zulke klusjes. Eigenlijk is dat een handpomp met een slang eraan. Maar dan nog is het een beetje behelpen.