rem loopt aan

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 7 apr, 2013 17:36

zijn de hefboompjes van je handrem op de klauwen gangbaar? Werken de kabels? Bij een kabel zit een hitteschildje op de uitlaat om hem te beschermen, zit die nog op zij plaats?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 7 apr, 2013 17:54

Probeer eens met een schroevendraaier of je de remblokken/zuigers weer helemaal in de klauwen kunt drukken (let wel op dat het reservoir op de hoofdremcilinder niet over stroomt :wink:)
LET OP, als dit lukt dan eerst met het rempedaal de remblokken weer terug pompen :!: :!:
En als dit lukt zit het probleem waarschijnlijk in je hoofdremcilinder.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » zo 7 apr, 2013 17:59

dat hitte schildje zal ik naar moet zoeken, die kenik nog niet.

ik dat dat alles eens proberen

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 19 apr, 2013 06:12

Hoe is dit afgelopen?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » vr 19 apr, 2013 08:43

Ja even bij werken. ik heb ook veel telefonische contacten gehad.

na veel uit proberen bleek het dat sde zuigers te vastr zaten terug duwen ging niet voldoende en ze bleven aanlopen, van alles gebrobeerd
zelfs de remblokken waren er niet zo maar uit te krijgen.
remolie vervangen maar dit gaf ook geen verandering

nu gereficeerde remklauwwen er op gezet met nieuwe remblokken.
tot zo ver is alles nu prima

ik heb alleen na het monteren alleen een probleem dat ik nog moet oplossen.
het rempendaal gaat bij de eerste keer indrukken tot op de bodem, het remt dan wel iets af, bij de twede keer (pompen) doet hij het goed.
ik geloof dat ik het dan moet ontluchten
dat moet ik nog gaan doen

het bleek dus dat de zuigers te vast zaten

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 19 apr, 2013 10:14

of je (achter)remmen stellen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » vr 19 apr, 2013 15:08

Ik heb ontlucht en ik heb het idee dat hij niet meer sponzig is

het pendaal zit tot bijna aan de bodem, ik moet dus het pendaal ver in trappen voor hij remt, rem dan niet stevig
(geen noodstop gemaakt om de nieuwe remblokjes)
bij pompen komt hij iets hoger en remt wel beter
vraag
is dit lucht?
moet het rompendaal afgesteld worden?
moeten de achter remmen gesteld (in het boek kan ik niet goed vinden hoe dit oet) worden?
of iets anders?

wie weet raad

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 19 apr, 2013 15:16

Het kan dus zijn zoals ik schreef dat je achterremmen gesteld moeten worden. Als deze te ruim staan afgesteld (flinke speling tussen remvoeringen en remtrommel) heb je dus een flinke pedaalslag nodig om de remvoeringen voldoende ver naar buiten te drukken totdat deze goed remmen. Daardoor zal de tweede keer intrappen eerder een hard pedaal opleveren omdat de remvoeringen domweg nog niet volledig terug zijn gekomen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1217
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 19 apr, 2013 16:33

De oude remklauwen niet weg gooien, als je er een vetnippel in draait kun je met de vetspuit de zuigers er uit persen :wink:
Dan de boel schoonmaken en een revisiesetje halen :)
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » vr 19 apr, 2013 16:43

voorheen had ik dar geen last van maar dat kan dus na het verversen van de remolie of vervangen van de remklauw voor

ik had begrepen dat de voor remmen de meeste werking moesten doen en de achter minder. als ik dit nu stel is het dan niet achter de eerste.
als ik nu rem moet ik diep intrappen en remt hij langzaam af maar remt wel, dit langzame geeft wel een langere remweg.

een stelnok weet ik niet zo te vinden
op een tekening van het handboekd 2cv op blz 162 zie ik links boven een bout aan de achterkant is dat de stelnok?

begrijp ik goed stellen tot dat je hem goord, dan iets terug draaien en iets minder ver aan draaien zodat hij net niet aan loopt op sleept

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » vr 19 apr, 2013 16:46

over de remklauwen
ik heb ze ingeleverd en daarvoor een soort statiegeld gehad, korting.
ik heb officieel gereficeerde gehaald
de prijs verschild dan iet veel met als ik heet zelf moet doen met onderdelen

maar klopt de remklauwen hebben een statigeld waarde dus nooi weggooien

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » za 20 apr, 2013 23:48

Het stellen van de achterremmen lukt nog niet, de bouten zitten zo vast dat ik eerst moet gaan kijken deze los te krijgen zonder de bouten zelf helemaal lam te maken
mag je op die bouten krupolie doen of is dat verkeerd bij de remmen

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 apr, 2013 09:40

Aan de achterzijde mag je ze best flink inspuiten met kruipolie. Dit na enkele dagen herhalen en dan proberen ze los te draaien/wrikken met een goed passende dop.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » zo 21 apr, 2013 10:00

Mooi ga ik dat doen
alle 4 zitten erg vast, met goede ring sleutel en hamer, volle kracht geen beweging in te krijgen
bij 1 draaide huij al iest door het ijzer geen, als die niet losser gaat zitten wordt het door boren, maar dat probeer ik te voorkomen. het zal een tijd niet los geweest zijn, ik denk dat als he los is er wel nieuwe remblokken op zullen moeten

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 21 apr, 2013 10:21

Geef het de tijd. Rustig in laten weken met wd40!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie