motorproblemen: opgelost??

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » vr 12 apr, 2013 05:30

Voor de voetpakking, controleer alle pasvlakken of ze wel goed vlak zijn, ook het spruitstuk zelf.
Die kunststoffen dikke wil ook wel eens vervormen, gewoon vlakken met schuurpapier op een glasplaat.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » vr 12 apr, 2013 11:29

Uitlaatmontagekit (geen Gungum maar Firegum oid) wil ook wel helpen. En als je kachel blijft stinken, kan eventueel ook het pasvlak tussen en kop en cilinder lekken.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 12 apr, 2013 20:35

TB schreef:De genoemde klemmen heb ik wel goede ervaringen mee. Maar ze zijn wel aan de prijs. Helpt het niet als je de klemmen allemaal los maakt en dan een voor een een beetje aandraait? Dan sluiten de delen misschien beter aan.
nee, het is een ramp, het past allemaal nét niet en het blijft lekken. Zelfs met uitlaatkit.

De dikke pakking heeft een compleet patroon van de voet van de carburateur zichtbaar erin staan...
Verbruik: Afbeelding

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » za 13 apr, 2013 11:13

Dat is toch absurd. Mindere pasvorm is een bekend probleem, maar zó slecht? Ik zou toch nog eens helemaal opnieuw beginnen, dus: alles wat voor je tweede demper zit losmaken, opnieuw ophangen en koppelen, eerst alles licht aandraaien en vervolgens vaster.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 13 apr, 2013 14:55

Als de auto weer thuis is maar eens aan de slag. Desnoods met Zutphense uitlaatklemmen. Dat ding zal lekvrij zijn :D
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 13 apr, 2013 17:31

Als de originele klemmen al een paar keer te vast hebben gezeten zijn ze zo vervormt dat afsluiten nooit meer lukt.
Veel bij uitlaten meegeleverde klemmen duwen alleen maar de pijpen ovaal.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 15 apr, 2013 10:38

ik heb die klemmen uit zutphen en je kunt ze meerdere keren (zo vaak je wilt) gebruiken zonder de boel weer in orriginele vorm te slaan. heb ée'n van de eerste series en die heb ik nog wel een beejte moeten aanpassen. ze waren net te groot en klemde dus niet goed. gewoon met de flex wat matereriaal weggehaald en ze passen goed nu. wat ik begrepen heb is dit probleem tegenwoordig opgelost.
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 15 apr, 2013 11:17

Zet er wel ff wat veerringetjes onder, wat dat zijn de heren uit Z. vergeten te doen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 16 apr, 2013 21:30

j b schreef:ik heb die klemmen uit zutphen en je kunt ze meerdere keren (zo vaak je wilt) gebruiken zonder de boel weer in orriginele vorm te slaan. heb ée'n van de eerste series en die heb ik nog wel een beejte moeten aanpassen. ze waren net te groot en klemde dus niet goed. gewoon met de flex wat matereriaal weggehaald en ze passen goed nu. wat ik begrepen heb is dit probleem tegenwoordig opgelost.
Klopt, probleem zat m toen vooral in de 47mm. Die was echt veel te ruim. Laatste keer dat ik ze kocht pasten ze prima.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 23 apr, 2013 16:32

vandaag de 49mm zutphen-klemmen gemonteerd, en dat ging niet zonder slag of stoot want die uitlaat-demper is echt zo krom als een banaan (imitatie) dus met wat gewrik en langere bouten het geheel recht getrokken. Nu maar hopen dat hij goed afsluit.
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie