Mijn groene Froggy!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » ma 24 jun, 2013 17:31

Ja, de nummer had ik al afgeplakt voor ik met de restauratie ben begonnen.
Blanc Meije (AC 088) is een originele kleur, en ook passend bij het bouwjaar. Daar had ik al naar gekeken. Dan misschien toch maar groen houden?
Heeft iemand misschien nog gekeken naar de topic startproblemen?

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1938
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 30 jun, 2013 18:11

dus je eend was origineel wit en is nu groen?

Als je die gaat overspuiten is het wel van belang dat je uitzoekt wat voor een soort verf die groene is. Als het op thinner basis is dan kan je er van alles overheen spuiten. Als het op waterbasis is dan kan er geen 2C ver op thinnerbasis overheen. Die thinnerverf is vanaf een bepaald jaar verboden in de prof-spuiterij. Te ongezond.

Als je met een lap thinner over de groene verf gaat en de lap wordt groen dan is het op waterbasis.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 30 jun, 2013 19:07

De kleurcode welke op het schutbord staat is origineel. Dat is toch een groene kleur? (volgens de tabel)
Als ik er idd met een doekje met thinner een aantal keer strak over wrijf wordt de doek iets groen! Ik kan er toch wel met epoxy overheen spuiten? Misschien verstandig om straks een deel mee te nemen naar Veenendaal?
Nog bedankt voor de les van vrijdagavond!

Gr.Theo

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1938
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 1 jul, 2013 08:34

iets groen is normaal.

als het verf op waterbasis is dan wrijf je zo de verflaag er af.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Epoxy

Bericht door theoenmarion » ma 1 jul, 2013 19:55

Na een korte cursus spuiten vandaag maar eens de praktijk geoefend! De binnenkant in de epoxy gespoten. Ik vindt het er redelijk goed uitzien. De volgorde was wel even puzzelen. Ik heb de koets maar eerst op een zijkant gelegd om zo goed bij het dashboard te kunnen en de bodem delen. Ik kan namelijk niet met de spuit naar beneden spuiten.
Ben wel benieuwd hoe ik dat straks moet doen met het spuiten in de kleurlak?
Afbeelding

Afbeelding

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1938
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 2 jul, 2013 10:08

mooi werk! Die roest voorlopig niet meer,

is het al wat minder ruw nu de verneveling dicht staat?

Hoezo kan je niet naar beneden spuiten? Loop de verf dan uit je bus?

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » di 2 jul, 2013 11:25

Is wel minder ruw nu, maar voelt nog wel iets mat aan. Als ik de spuit naar beneden houd spuit hij niet meer. Misschien dat ik de beker dan niet vol genoeg heb? Ik zit er nog wel aan te denken om of een andere spuit te kopen of hem straks door jou te laten spuiten. ( Als je dat zou willen) Maar eerst nog maar eens oefenen. Deze week zal het even stil zijn in de schuur...vakantie!
Toch zag ik op een paar plekjes alweer wat bruine vlekken door de eerste zinkspray komen. Kan het komen dat ik er dan toch nog wat roestige plaat er onder heb laten zitten misschien en wat moet ik hier aan doen?

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 3 jul, 2013 22:54

Kaal maken en roest verwijderen anders blijft het terugkomen.
Citroen 2cv6 special 1986

VasilAmi
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: do 4 jul, 2013 22:12
Locatie: Skopje

Bericht door VasilAmi » vr 5 jul, 2013 22:06

Great job so far..keep it on :)

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2688
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 6 jul, 2013 13:32

zoals Maarten zegt, de roest moet hélemaal weg zijn. Dus met een lamellenschijf kaalmaken en dan meteen in de epoxy zetten. Niet met zinkspray, daar valt je verf op den duur van af.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Stoeltrail

Bericht door theoenmarion » za 13 jul, 2013 14:58

Ik heb van iemand een stoelrail kunnen bemachtigen. De rail die er in zat was defect.
De rechter zat in mijn 2cv, de linker heb ik gekregen. Kan ik deze gewoon gebruiken of heeft de middenrail ook een functie?
De diverse binnendelen zijn allemaal in een donkerbruine kleur gespoten, heeft iemand een idee welke kleur dat is? Anders spuit ik alles hoogglans zwart!
Afbeelding

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » za 13 jul, 2013 20:17

Die linker ziet er normaal uit.
Kleurnummer weet ik niet voor je. Is het niet hetzelfde bruin als wel eens op koeltunnels van oude 4-tjes en 6-jes zat. Daar is een topic over....
ja hoor...http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=524 ... c&start=60

RAL 8017...

succes.
Ga zo door.
tweeceevees zijn leuk!

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » zo 21 jul, 2013 13:27

Is er een exacte maat waar de bevestiging voor de uitlaatpijp achter in de linker wielbak moet zitten? Of kun ik het beste de uitlaat er onder hangen als de koets weer op het chassis staat? Ik zou de steun er nu mooi in kunnen lassen omdat de koets nog kaal is namelijk.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1945
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » zo 21 jul, 2013 14:14

Ik denk dat het niet veel uitmaakt. Je kan het inschatten door de achterste demper en de achterpijp in elkaar te schuiven en dan de demper op zijn plek houden.
Ergens 40-50 cm vanuit de uitlaateinde gemeten zit dat rubber vast.
tweeceevees zijn leuk!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1938
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » di 23 jul, 2013 14:47

op een cm of 5 vanaf de achterrand van de bannaan zit het begin van het beugeltje. Ik heb net de uitlaat er onder gehangen, het komt helemaal niet precies.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie