Mijn groene Froggy!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dus je eend was origineel wit en is nu groen?
Als je die gaat overspuiten is het wel van belang dat je uitzoekt wat voor een soort verf die groene is. Als het op thinner basis is dan kan je er van alles overheen spuiten. Als het op waterbasis is dan kan er geen 2C ver op thinnerbasis overheen. Die thinnerverf is vanaf een bepaald jaar verboden in de prof-spuiterij. Te ongezond.
Als je met een lap thinner over de groene verf gaat en de lap wordt groen dan is het op waterbasis.
Gr Rob
Als je die gaat overspuiten is het wel van belang dat je uitzoekt wat voor een soort verf die groene is. Als het op thinner basis is dan kan je er van alles overheen spuiten. Als het op waterbasis is dan kan er geen 2C ver op thinnerbasis overheen. Die thinnerverf is vanaf een bepaald jaar verboden in de prof-spuiterij. Te ongezond.
Als je met een lap thinner over de groene verf gaat en de lap wordt groen dan is het op waterbasis.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De kleurcode welke op het schutbord staat is origineel. Dat is toch een groene kleur? (volgens de tabel)
Als ik er idd met een doekje met thinner een aantal keer strak over wrijf wordt de doek iets groen! Ik kan er toch wel met epoxy overheen spuiten? Misschien verstandig om straks een deel mee te nemen naar Veenendaal?
Nog bedankt voor de les van vrijdagavond!
Gr.Theo
Als ik er idd met een doekje met thinner een aantal keer strak over wrijf wordt de doek iets groen! Ik kan er toch wel met epoxy overheen spuiten? Misschien verstandig om straks een deel mee te nemen naar Veenendaal?
Nog bedankt voor de les van vrijdagavond!
Gr.Theo
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Epoxy
Na een korte cursus spuiten vandaag maar eens de praktijk geoefend! De binnenkant in de epoxy gespoten. Ik vindt het er redelijk goed uitzien. De volgorde was wel even puzzelen. Ik heb de koets maar eerst op een zijkant gelegd om zo goed bij het dashboard te kunnen en de bodem delen. Ik kan namelijk niet met de spuit naar beneden spuiten.
Ben wel benieuwd hoe ik dat straks moet doen met het spuiten in de kleurlak?

Ben wel benieuwd hoe ik dat straks moet doen met het spuiten in de kleurlak?

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Is wel minder ruw nu, maar voelt nog wel iets mat aan. Als ik de spuit naar beneden houd spuit hij niet meer. Misschien dat ik de beker dan niet vol genoeg heb? Ik zit er nog wel aan te denken om of een andere spuit te kopen of hem straks door jou te laten spuiten. ( Als je dat zou willen) Maar eerst nog maar eens oefenen. Deze week zal het even stil zijn in de schuur...vakantie!
Toch zag ik op een paar plekjes alweer wat bruine vlekken door de eerste zinkspray komen. Kan het komen dat ik er dan toch nog wat roestige plaat er onder heb laten zitten misschien en wat moet ik hier aan doen?
Toch zag ik op een paar plekjes alweer wat bruine vlekken door de eerste zinkspray komen. Kan het komen dat ik er dan toch nog wat roestige plaat er onder heb laten zitten misschien en wat moet ik hier aan doen?
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Stoeltrail
Ik heb van iemand een stoelrail kunnen bemachtigen. De rail die er in zat was defect.
De rechter zat in mijn 2cv, de linker heb ik gekregen. Kan ik deze gewoon gebruiken of heeft de middenrail ook een functie?
De diverse binnendelen zijn allemaal in een donkerbruine kleur gespoten, heeft iemand een idee welke kleur dat is? Anders spuit ik alles hoogglans zwart!

De rechter zat in mijn 2cv, de linker heb ik gekregen. Kan ik deze gewoon gebruiken of heeft de middenrail ook een functie?
De diverse binnendelen zijn allemaal in een donkerbruine kleur gespoten, heeft iemand een idee welke kleur dat is? Anders spuit ik alles hoogglans zwart!

Die linker ziet er normaal uit.
Kleurnummer weet ik niet voor je. Is het niet hetzelfde bruin als wel eens op koeltunnels van oude 4-tjes en 6-jes zat. Daar is een topic over....
ja hoor...http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=524 ... c&start=60
RAL 8017...
succes.
Ga zo door.
Kleurnummer weet ik niet voor je. Is het niet hetzelfde bruin als wel eens op koeltunnels van oude 4-tjes en 6-jes zat. Daar is een topic over....
ja hoor...http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=524 ... c&start=60
RAL 8017...
succes.
Ga zo door.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer: