Same here!Thijs schreef:Hoe heb je de binnenkant los gekregen?
Ik krijg het er niet uit getrokken....
Olievulpijp vervuild.
-
- Beginner
-
- De Forumbelg
Tip: je moet de rand niet wegslijpen, je kan hem ook heel voorzichtig openplooien. Ik heb er met de dremel voorzichtig één slipje in gegeven om hem dan met een heel kleine schroevendraaier en een klein hamertje voorzichtig open te tikken. Daarna heb ik met vloeibare pakking de rand weer dichtgeplooid met een griptang en hetzelfde kleine hamertje.
Mijn verslag mét duidelijke foto's heb ik op het forum van de Franse Dyaneclub gepost, kan je hier bekijken: http://dyaneclub.free.fr/forum/viewtopic.php?id=6576
Mijn verslag mét duidelijke foto's heb ik op het forum van de Franse Dyaneclub gepost, kan je hier bekijken: http://dyaneclub.free.fr/forum/viewtopic.php?id=6576
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Ik herinner me dat de twee helften flink op elkaar vastzaten met een dun, verhard rubberachtig laagje er tussen. Daar heb ik aan gepulkt met een haakje, een stanleymes en uiteindelijk een schroevendraaier. Het kostte inderdaad wat moeite om er beweging in te krijgen. Niet zo makkelijk als op die animatie. Maar het binnenwerk kwam daarna vrij makkelijk los.Thijs schreef:Hoe heb je de binnenkant los gekregen?
Ik herinner me dat de twee helften flink op elkaar vastzaten met een dun, verhard rubberachtig laagje er tussen. Daar heb ik aan gepulkt met een haakje, een stanleymes en uiteindelijk een schroevendraaier. Het kostte inderdaad wat moeite om er beweging in te krijgen. Niet zo makkelijk als op die animatie. Maar het binnenwerk kwam daarna vrij makkelijk los.Thijs schreef:Hoe heb je de binnenkant los gekregen?
-
- Veelvuldig poster
heb dat laatst ook gedaan, maar bij de 2 vulpijpen waar ik dat probeerde scheurde het metaal bij het dichtbuigen. uiteindelijk met wat vloeibare pakking en laspuntjes de 2 delen weer aan elkaar gemaakt.
meestal is het platte rubber het probleem, die heb ik vervangen voor een ring gesneden uit een siliconen bakmatje. vulpijp werkt nu weer perfect!
greetzzzzzzzzz
meestal is het platte rubber het probleem, die heb ik vervangen voor een ring gesneden uit een siliconen bakmatje. vulpijp werkt nu weer perfect!
greetzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400