voeteirs dyane 6 1972
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik zou er niets aan doen.
er zijn technieken om oude, verroeste nummers leesbaar te maken. Smeren ze er iets op en dan met bepaald licht.
als je nu gaat stralen of schuren is de kans groot dat er informatie verloren gaat.
Gr Rob
er zijn technieken om oude, verroeste nummers leesbaar te maken. Smeren ze er iets op en dan met bepaald licht.
als je nu gaat stralen of schuren is de kans groot dat er informatie verloren gaat.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.
Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Dat klinkt interessant. Heb je meer info of naar welk RDW station bent u geweest, dan kan wil ik zelf wel informeren.TB schreef:Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.
Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Ik moet er niet meer naar de rdw maar naar de belgische keuring. En daar doen ze absoluut geen moeite om het te kunnen lezen. Niet leesbaar, is afgekeurd.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
Antwoord via pb!voeteir schreef:Dat klinkt interessant. Heb je meer info of naar welk RDW station bent u geweest, dan kan wil ik zelf wel informeren.TB schreef:Bij de RDW kwam ik paar maanden terug aan met een weggeroest chassisnr. Met een dremel met daarop een soort kunststof draadborsteltje kwam alles binnen een paar seconden weer tevoorschijn. Dit werd door de keurmeester gedaan.
Misschien een idee om zoiets te zoeken of naar te informeren. Ik had echt niet verwacht dat het weer zo goed leesbaar zou worden. Mede omdat de brokken roest eraan hingen. Het nr staat echt wel diep erin geslagen.
Ik moet er niet meer naar de rdw maar naar de belgische keuring. En daar doen ze absoluut geen moeite om het te kunnen lezen. Niet leesbaar, is afgekeurd.
Bedankt voor het meedenken allemaal.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
na alle minder plezante berichten goed nieuws.
Het motortje loopt!
Gisteren had ik al de versnellingsbak in de auto gezet, de motor ertegen gemikt, olie in orde gebracht. Op het electrisch schema het minimum aan bedrading in orde gebracht.
En vandaag benzine in de carburator gedaan en gestart. Tikken en weg...
nu nog eens uitvogelen waarom de benzinepomp niet werkt. Ik heb ze volledig opengedaan, gekuist en een nieuw membraan gemonteerd.
De motor bleef draaien zolang er benzine in de carb zat. Daarna was het over. Ik dacht er tegen dan al wat benzine aan de carb zou zijn maar niet dus, zelf nog niet aan het filtertje 10cm boven het geimproviseerde reservoir.
Het motortje loopt!
Gisteren had ik al de versnellingsbak in de auto gezet, de motor ertegen gemikt, olie in orde gebracht. Op het electrisch schema het minimum aan bedrading in orde gebracht.
En vandaag benzine in de carburator gedaan en gestart. Tikken en weg...
nu nog eens uitvogelen waarom de benzinepomp niet werkt. Ik heb ze volledig opengedaan, gekuist en een nieuw membraan gemonteerd.
De motor bleef draaien zolang er benzine in de carb zat. Daarna was het over. Ik dacht er tegen dan al wat benzine aan de carb zou zijn maar niet dus, zelf nog niet aan het filtertje 10cm boven het geimproviseerde reservoir.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
De stift was nog precies de voorgeschreven lengte.
De hoogte van de stift was ook volgens voorschrift.
Ik heb een ander membraam in de pomp gestoken. Daar was al direct een asje aan vastgemaakt. Het enige wat ik kan bedenken is dat de lengte van de asjes niet gelijk is.
Omdat het oude membraam echt kapot is heb ik het tussenblok 1,5mm afgefreesd. Nu werkt de pomp wel maar ik weet niet als er genoeg debiet is. De motor blijft in elk geval wel stationair draaien.
De hoogte van de stift was ook volgens voorschrift.
Ik heb een ander membraam in de pomp gestoken. Daar was al direct een asje aan vastgemaakt. Het enige wat ik kan bedenken is dat de lengte van de asjes niet gelijk is.
Omdat het oude membraam echt kapot is heb ik het tussenblok 1,5mm afgefreesd. Nu werkt de pomp wel maar ik weet niet als er genoeg debiet is. De motor blijft in elk geval wel stationair draaien.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: