
voeteirs dyane 6 1972
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
merci voor de complimenten maar als je van dichtbij kijkt dan is het echt onvoldoende. Maar gelukkig bestaat er waterschuurpapier en een poliermachine...
ik was vandaag niet van plan om iets aan de dyane te doen. Dus vandaag een dagje eropuit met de vriendin..
Toen ik thuiskwam stond er een pakje aan de deur met daarin een dakje en zetelrubbers. Probeer dan maar eens kalm te blijven...niet dus.


Nu nog eens uitvogelen hoe ik de zijkanten van de rugleuning van de achterbank moet vastmaken. Heeft iemand daar foto's van?
ik was vandaag niet van plan om iets aan de dyane te doen. Dus vandaag een dagje eropuit met de vriendin..
Toen ik thuiskwam stond er een pakje aan de deur met daarin een dakje en zetelrubbers. Probeer dan maar eens kalm te blijven...niet dus.


Nu nog eens uitvogelen hoe ik de zijkanten van de rugleuning van de achterbank moet vastmaken. Heeft iemand daar foto's van?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
10 cent is de volledige kostprijs voor alle douane formaliteiten. Vriendelijke mevrouwen in Gent.
Welja, de douane formalitetten zijn in orde ik heb de zon gezien en wil nu zo snel mogelijk rijden
. Mijn zoon vraagt ook alle dagen een paar keer als de auto nu al klaar is.
Dus het plan is nu alles erop, een paar slechte deuren en slechte kofferklep eraan de nodige afstellingen doen en naar de keuring.
Dan kunnen we rijden, de juiste deuren (ik heb een extra set) kan ik ondertussen klaar maken. Afwerking kan ook als de auto rijvaaridg en gekeurd is.


Nog een beetje uitlijnen en dan kan ik alles vastzetten
Welja, de douane formalitetten zijn in orde ik heb de zon gezien en wil nu zo snel mogelijk rijden

Dus het plan is nu alles erop, een paar slechte deuren en slechte kofferklep eraan de nodige afstellingen doen en naar de keuring.
Dan kunnen we rijden, de juiste deuren (ik heb een extra set) kan ik ondertussen klaar maken. Afwerking kan ook als de auto rijvaaridg en gekeurd is.


Nog een beetje uitlijnen en dan kan ik alles vastzetten
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wow, top zeg. ben best een beetje "jaloers". bij mij schiet het maar niet op. deels doordat er dingen tussen komen en deels doordat mijn sleutelplek 30km van huis is en ik eigenlijk maar 1 avondje in de week er heen kan. nu ben ik eerst (verplicht) met de eend bezig en daarna mag ik weer met de dyane verder. volgens mij hebben we dezelfde kleur in gedachte. jaune calabre toch?

ik wil ook zelf spuiten en dat zul je straks ook waarschijnlijk zien maar het is voor mij wel de lol aan het restaureren om eigenlijk echt alles zelf te doen. en persoonlijk vind ik eenden/dyanes die netter gespoten zijn dan ze uit de fabriek kwamen eigenlijk niet zo heel mooi.


ik wil ook zelf spuiten en dat zul je straks ook waarschijnlijk zien maar het is voor mij wel de lol aan het restaureren om eigenlijk echt alles zelf te doen. en persoonlijk vind ik eenden/dyanes die netter gespoten zijn dan ze uit de fabriek kwamen eigenlijk niet zo heel mooi.
je moet helemaal niet drukken. gewoon goed afstellen en van 10-15 cm in het slot laten vallen.azuiper schreef:hoi Voeteir,
Heel veel (aca)dyane's hebben een deuk voor in de motorkap, waarschijnlijk veroorzaakt door het sluiten van de motorkap - als je de motorkap dicht drukt op het vlakke plaatwerk is de kans op een deuk vroeg of laat groot - je moet denk ik op de omgezette rand van de motorkap voorzijde drukken om de motorkap in de vergrendeling te drukken, op die plek kan de motorkap wat druk verdragen zonder plastische vervorming.
Mijn geliefde Dyane had (en heeft nog steeds ...) zo'n deuk in de motorkap

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik zou het niet meer zien zitten om op verplaatsing een auto te herstellen (heb dit vroeger gedaan). Nu heb ik de luxe dat ik thuis aan auto's kan werken.
De kleur is jaune primevere AC321. (dat heb ik in elk geval besteld)
Ik wil ook alles zelf doen en dat is er inderdaad aan te zien. Maar de lak ligt dik genoeg om op te schuren en te polieren.
Ik wil ook niet perse een showauto maar het kan toch beter dan wat het nu is.
Zoals het nu is is het toch nog niet helemaal naar mijn zin.
Het slot van de motorkap is netjes afgeregeld. Het is inderdaad niet nodig om te drukken.
De kleur is jaune primevere AC321. (dat heb ik in elk geval besteld)
Ik wil ook alles zelf doen en dat is er inderdaad aan te zien. Maar de lak ligt dik genoeg om op te schuren en te polieren.
Ik wil ook niet perse een showauto maar het kan toch beter dan wat het nu is.
Zoals het nu is is het toch nog niet helemaal naar mijn zin.
Het slot van de motorkap is netjes afgeregeld. Het is inderdaad niet nodig om te drukken.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het schiet idd niet op als je eerst een half uur onderweg bent. even een uurtje iets doen is er niet bij. maar goed, het is dat of niet helaas. in de stad wonen is leuk maar heeft ook z'n nadelen.
Qua kleur zie ik nu (voor zover je dat op een beeldscherm kan bepalen) het verschil. calabre is iets bruiner/groener.
Qua kleur zie ik nu (voor zover je dat op een beeldscherm kan bepalen) het verschil. calabre is iets bruiner/groener.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik werk in een 2 ploegenstelsel, de vroege ploeg of de late ploeg. Dus ik kan tijdens de week wel een paar uur uur per dag knutselen.
TV kan mij niet boeien, dus daar verdoe tijdens de week geen tijd aan. In het weekend kijk ik wel eens naar tv.
Ik heb een verloofde die het al gewoon is dat ik uren in een garage zit te bronselen.
Ik heb een zoon die niets liever doet dan samen met zijn pa buiten zijn en in de tuin of aan de auto "werken" of iets maken.
Ik heb sinds ik aan de dyane begon een aantal andere hobby's tijdelijk aan de kant geschoven.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen.
TV kan mij niet boeien, dus daar verdoe tijdens de week geen tijd aan. In het weekend kijk ik wel eens naar tv.
Ik heb een verloofde die het al gewoon is dat ik uren in een garage zit te bronselen.
Ik heb een zoon die niets liever doet dan samen met zijn pa buiten zijn en in de tuin of aan de auto "werken" of iets maken.
Ik heb sinds ik aan de dyane begon een aantal andere hobby's tijdelijk aan de kant geschoven.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen.