Restauratie van een 2cv speciaal uit 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Heb je niet je top lager/bronzen bus in je blok beschadigt? Het keer ringetje wat in je vliegwiel zit er scheef/dubbele in zitten.
Een braam aan de koppelingsplaat. geprobeerd of de vertanding wel over de prise as schuift. Ook met een zo'n plastictool kan je de koppelingsplaat er scheef in zetten. Zet je de eend in de 4e versnelling om tijdens het blok er op schuiven de eend een klein stukje voor/ achter uit te rollen zodat de vertanding van de as de koppelingsplaat kan zoeken.
Een nieuw blok op bouwen is helemaal niet moeilijk maar je moet je wel aan een stappen plan houden en daar ook niet van afwijken. Keerringen bv plaats je als laatste als het blok in elkaar zit en druk je er niet tussen als de helften nog op de werk bank liggen.
Misschien wel een idee om eerst een lopend blokje er in te zetten, te genieten van je mooie eend door met dit mooi weer lekker met dak open te gaan.
toeren. Om op deze manier weer nieuwe knutsel motivatie te krijgen om dat andere blokje weer tip top te maken.
Als je in de buurt van zwolle woont mag je wel langs komen kan ik je wel ff helpen, van de week nog geoefend op de rai bij de blok battele. 40 min klaar
Succes
Een braam aan de koppelingsplaat. geprobeerd of de vertanding wel over de prise as schuift. Ook met een zo'n plastictool kan je de koppelingsplaat er scheef in zetten. Zet je de eend in de 4e versnelling om tijdens het blok er op schuiven de eend een klein stukje voor/ achter uit te rollen zodat de vertanding van de as de koppelingsplaat kan zoeken.
Een nieuw blok op bouwen is helemaal niet moeilijk maar je moet je wel aan een stappen plan houden en daar ook niet van afwijken. Keerringen bv plaats je als laatste als het blok in elkaar zit en druk je er niet tussen als de helften nog op de werk bank liggen.
Misschien wel een idee om eerst een lopend blokje er in te zetten, te genieten van je mooie eend door met dit mooi weer lekker met dak open te gaan.
toeren. Om op deze manier weer nieuwe knutsel motivatie te krijgen om dat andere blokje weer tip top te maken.
Als je in de buurt van zwolle woont mag je wel langs komen kan ik je wel ff helpen, van de week nog geoefend op de rai bij de blok battele. 40 min klaar
Succes
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Dan is die toch niet goed gecentreerd. Ook gewoon goed kijken.
Die plastic centreer tools is niet alles.
Maar ik heb het ook gehad. En het was in mijn geval dat de spiebanen van de koppelings plaat te ruw waren. Dat stansen van de spiebanen, gewoon te sloridg gemaakt.
Ik heb met een een klein vijltje het "begin" bij gevijld.
En hoppa in een keer.
Die plastic centreer tools is niet alles.
Maar ik heb het ook gehad. En het was in mijn geval dat de spiebanen van de koppelings plaat te ruw waren. Dat stansen van de spiebanen, gewoon te sloridg gemaakt.
Ik heb met een een klein vijltje het "begin" bij gevijld.
En hoppa in een keer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Had t laatst ook. Ben 2 uur bezig geweest om het blok weer op de bak te krijgen.
Had de koppelingsplaat met het kunststof tooltje gecentreerd. Nou, het lukte niet. Toen een losse priseas erbij gepakt en dat paste niet. Dus opnieuw gecentreerd met de losse prise as. Volgende keer dus gelijk met een prise as centreren.
Toen wilde het nog niet vlotten, maar uiteindelijk schoof het blok er in een keer op. Hoe het kan? Geen idee, spiebanen in de koppelingsplaat stroef denk ik.
Had niet eerder zoveel moeite het blok er weer op te krijgen.
Had de koppelingsplaat met het kunststof tooltje gecentreerd. Nou, het lukte niet. Toen een losse priseas erbij gepakt en dat paste niet. Dus opnieuw gecentreerd met de losse prise as. Volgende keer dus gelijk met een prise as centreren.
Toen wilde het nog niet vlotten, maar uiteindelijk schoof het blok er in een keer op. Hoe het kan? Geen idee, spiebanen in de koppelingsplaat stroef denk ik.
Had niet eerder zoveel moeite het blok er weer op te krijgen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987