Motorrevisie Dyane
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Er waren nog wat onderdelen in backorder, maar alles is nu binnen. Ook een nieuwe oliekoeler. Dan maar goed, als er twijfels zijn. Ik zit niet te wachten op lekkage.
Binnenkort de carburateur reinigen, die op het spruitstuk zetten, dát monteren en dan de koppen aantrekken. Dus de boel gaan opbouwen. Dan kleppen stellen, olie erin... en dan maar hopen dat 'ie loopt
Binnenkort de carburateur reinigen, die op het spruitstuk zetten, dát monteren en dan de koppen aantrekken. Dus de boel gaan opbouwen. Dan kleppen stellen, olie erin... en dan maar hopen dat 'ie loopt

- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
zo, vandaag eindelijk weer wat gedaan!
Het spruitstuk was rot, dus ik heb een andere moeten zoeken. Dat is gelukt, dus die vandaag gemonteerd, koppen nagetrokken, kleppen gesteld (hopelijk goed..) en het vliegwiel er weer opgezet.
Verder uiteraard ook de bovenste koelbeplating weer gemonteerd en even gekeken of ik nu alles heb.
Op een nieuw, nog te bestellen elektrisch brandstofpompje na wel, dus dat is ook weer opgelost.
Verder met de Dyane zelf nog een kleine 1000 km gereden in en om Nederland. Met wind mee haalt hij met wat moeite nog steeds 115 op de teller, maar met wind tegen reed ik 85. Ik hoop dat dit met het nieuwe blokje wat consistenter gaat
Overigens heb ik de oude oliekoeler nog eens goed bekeken, en daar mankeerde niet zo veel aan. Er zat in ieder geval géén vet tussen. Aan een kant waren de lamellen wel een beetje plat, maar dat was niet veel meer dan 2 cm2



Het spruitstuk was rot, dus ik heb een andere moeten zoeken. Dat is gelukt, dus die vandaag gemonteerd, koppen nagetrokken, kleppen gesteld (hopelijk goed..) en het vliegwiel er weer opgezet.
Verder uiteraard ook de bovenste koelbeplating weer gemonteerd en even gekeken of ik nu alles heb.
Op een nieuw, nog te bestellen elektrisch brandstofpompje na wel, dus dat is ook weer opgelost.
Verder met de Dyane zelf nog een kleine 1000 km gereden in en om Nederland. Met wind mee haalt hij met wat moeite nog steeds 115 op de teller, maar met wind tegen reed ik 85. Ik hoop dat dit met het nieuwe blokje wat consistenter gaat

Overigens heb ik de oude oliekoeler nog eens goed bekeken, en daar mankeerde niet zo veel aan. Er zat in ieder geval géén vet tussen. Aan een kant waren de lamellen wel een beetje plat, maar dat was niet veel meer dan 2 cm2


