Rossero's rally ombouw

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 6 dec, 2015 17:25

Hij staat weer op wielen! Nu is het wachten op iemand die mij even een handje kan helpen met de carrosserie :p

Afbeelding

Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » do 10 dec, 2015 21:45

Slechts 14 boutjes verder, en tóch lijkt het al een stuk meer op een auto!

Afbeelding

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 12 dec, 2015 15:45

Het werd dus kennelijk toch tijd om de v-snaar eens te vervangen... :roll:

Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » za 12 dec, 2015 19:34

Mwa, kun je hem niet meer aan elkaar knopen dan?

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » za 12 dec, 2015 23:12

Haha, niet eens aan gedacht ;) Heb hem al vervangen helaas, had me een v-snaar bespaard

Vandaag veel gedaan, alles opgebouwd en aangesloten! Hier in ieder geval een filmpje van de eerste start:

https://youtu.be/rm9dv90cMEk

Ondertussen is het weer een rijdende complete eend, echter geen foto's vanwege het weer en de belichting rond dit uur... Niet dat het hele erge boeiende foto's zijn, want ondanks dat er een nieuw chassis en een nieuwe koets op zit ziet het er nog steeds uit als een verroeste lapjeskat :D Gelukkig gaat het mij vooral om degelijkheid, de afwerking komt nog wel...

Bij de eerste testrit begon helaas na een kwartiertje de versnellingsbak erg hard te loeien in zijn 2, een flink hard schuren geluid na het op laten komen van de koppeling. Bleek dat er geen drupje olie meer in zat! Kan je nagaan hoelang ik heb rond gereden met veel te weinig olie (echter zonder problemen). In het vervolg maar iets vaker omkijken naar de bak-olie :roll:

Edit: In het filmpje is trouwens tijdens het starten ook goed de flex van het chassis te zien (verschil bumper-koets). Toen er nog geen koets op zat heb ik ook al even gekeken naar de stijfheid door hier en daar aan te sjorren, de vervorming zit vooral in de voorste chassispoten.

Verder ben ik, op de veerpotbussen na, erg tevreden over de pasvorm van het chassis!

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » do 17 dec, 2015 17:45

Starten lopen, netjes. Ben je niet bang dat je nu vijlsel in de bak hebt nu?

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 18 dec, 2015 14:15

Oeps... hopelijk geen schade aan de bak dan. Niet zozeer tandwielen, maar lagers etc.

Ik zou er verse olie in doen en warm rijden. Dan aftappen en weer verse olie erin. Als t goed is zit er aan de aftapplug een magneet waar eventueel vijlsel aan blijft hangen. Kun je gelijk checken of er veel aan zit.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » ma 4 jan, 2016 11:12

Gisteren terug gekomen van vakantie en meteen aan de slag gegaan!

Ik heb de bakolie (eindelijk) ververst! Ik ben nog met een magneet door de olie heen gegaan, maar er leek weinig vijzel in te zitten. Daarnaast de achterste schokbrekers omgedraaid (oeps...) en de bijna gladde banden vervangen voor exemplaren met een iets minder subtiel profiel:
Afbeelding

Ook heb ik de dakdragers en het chassis op het dak vast gezet, daar ga ik woensdag mee langs de RDW om het oude nummer er af te laten halen en het nieuwe nummer er in te laten slaan :D Wat ik met het oude chassis ga doen weet ik nog niet, maar ik bewaar het nog maar even:
Afbeelding

Verder is hij nog steeds niet om aan te zien, komende maanden ga ik op mijn gemak het plaatwerk vervangen voor verzinkt spul. Kunnen rijden is voor mij nu het belangrijkst.

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 6 jan, 2016 23:08

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » do 7 jan, 2016 09:54

Haha erg grappig om te zien!!

Klein landje toch, met veel Citroën liefhebbers :-) :-)

Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » do 7 jan, 2016 12:43

Hoe is het nu afgelopen?
Volgens mij moest je het deel met VIN achterlaten bij de RDW. Dat was in dit geval een aardig stuk.

Plaats reactie