Rossero's rally ombouw
Haha, niet eens aan gedacht Heb hem al vervangen helaas, had me een v-snaar bespaard
Vandaag veel gedaan, alles opgebouwd en aangesloten! Hier in ieder geval een filmpje van de eerste start:
https://youtu.be/rm9dv90cMEk
Ondertussen is het weer een rijdende complete eend, echter geen foto's vanwege het weer en de belichting rond dit uur... Niet dat het hele erge boeiende foto's zijn, want ondanks dat er een nieuw chassis en een nieuwe koets op zit ziet het er nog steeds uit als een verroeste lapjeskat Gelukkig gaat het mij vooral om degelijkheid, de afwerking komt nog wel...
Bij de eerste testrit begon helaas na een kwartiertje de versnellingsbak erg hard te loeien in zijn 2, een flink hard schuren geluid na het op laten komen van de koppeling. Bleek dat er geen drupje olie meer in zat! Kan je nagaan hoelang ik heb rond gereden met veel te weinig olie (echter zonder problemen). In het vervolg maar iets vaker omkijken naar de bak-olie
Edit: In het filmpje is trouwens tijdens het starten ook goed de flex van het chassis te zien (verschil bumper-koets). Toen er nog geen koets op zat heb ik ook al even gekeken naar de stijfheid door hier en daar aan te sjorren, de vervorming zit vooral in de voorste chassispoten.
Verder ben ik, op de veerpotbussen na, erg tevreden over de pasvorm van het chassis!
Vandaag veel gedaan, alles opgebouwd en aangesloten! Hier in ieder geval een filmpje van de eerste start:
https://youtu.be/rm9dv90cMEk
Ondertussen is het weer een rijdende complete eend, echter geen foto's vanwege het weer en de belichting rond dit uur... Niet dat het hele erge boeiende foto's zijn, want ondanks dat er een nieuw chassis en een nieuwe koets op zit ziet het er nog steeds uit als een verroeste lapjeskat Gelukkig gaat het mij vooral om degelijkheid, de afwerking komt nog wel...
Bij de eerste testrit begon helaas na een kwartiertje de versnellingsbak erg hard te loeien in zijn 2, een flink hard schuren geluid na het op laten komen van de koppeling. Bleek dat er geen drupje olie meer in zat! Kan je nagaan hoelang ik heb rond gereden met veel te weinig olie (echter zonder problemen). In het vervolg maar iets vaker omkijken naar de bak-olie
Edit: In het filmpje is trouwens tijdens het starten ook goed de flex van het chassis te zien (verschil bumper-koets). Toen er nog geen koets op zat heb ik ook al even gekeken naar de stijfheid door hier en daar aan te sjorren, de vervorming zit vooral in de voorste chassispoten.
Verder ben ik, op de veerpotbussen na, erg tevreden over de pasvorm van het chassis!
Oeps... hopelijk geen schade aan de bak dan. Niet zozeer tandwielen, maar lagers etc.
Ik zou er verse olie in doen en warm rijden. Dan aftappen en weer verse olie erin. Als t goed is zit er aan de aftapplug een magneet waar eventueel vijlsel aan blijft hangen. Kun je gelijk checken of er veel aan zit.
Ik zou er verse olie in doen en warm rijden. Dan aftappen en weer verse olie erin. Als t goed is zit er aan de aftapplug een magneet waar eventueel vijlsel aan blijft hangen. Kun je gelijk checken of er veel aan zit.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Gisteren terug gekomen van vakantie en meteen aan de slag gegaan!
Ik heb de bakolie (eindelijk) ververst! Ik ben nog met een magneet door de olie heen gegaan, maar er leek weinig vijzel in te zitten. Daarnaast de achterste schokbrekers omgedraaid (oeps...) en de bijna gladde banden vervangen voor exemplaren met een iets minder subtiel profiel:
Ook heb ik de dakdragers en het chassis op het dak vast gezet, daar ga ik woensdag mee langs de RDW om het oude nummer er af te laten halen en het nieuwe nummer er in te laten slaan Wat ik met het oude chassis ga doen weet ik nog niet, maar ik bewaar het nog maar even:
Verder is hij nog steeds niet om aan te zien, komende maanden ga ik op mijn gemak het plaatwerk vervangen voor verzinkt spul. Kunnen rijden is voor mij nu het belangrijkst.
Ik heb de bakolie (eindelijk) ververst! Ik ben nog met een magneet door de olie heen gegaan, maar er leek weinig vijzel in te zitten. Daarnaast de achterste schokbrekers omgedraaid (oeps...) en de bijna gladde banden vervangen voor exemplaren met een iets minder subtiel profiel:
Ook heb ik de dakdragers en het chassis op het dak vast gezet, daar ga ik woensdag mee langs de RDW om het oude nummer er af te laten halen en het nieuwe nummer er in te laten slaan Wat ik met het oude chassis ga doen weet ik nog niet, maar ik bewaar het nog maar even:
Verder is hij nog steeds niet om aan te zien, komende maanden ga ik op mijn gemak het plaatwerk vervangen voor verzinkt spul. Kunnen rijden is voor mij nu het belangrijkst.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan