nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
verkuilm schreef:Het is mij alleen nog niet voldoende helder of alle kleppen verdacht zijn.
En ik zou graag wat fotos zien.
Zoveel werk is het ook weer niet om die koppen te verwijderen.
nou ! ik vind het wel veel werk ! zeker als het meerdere auto,s betreft en ik doe nooit graag 2 keer hetzelfde ,, heb echt wel wat anders te doen ,, daarom las ik ook maar EEN keer aan een eend , dan wil ik ,m de komende 30 jaar qua laswerk niet meer zien
wat de foto,s betreft daar kom ik niet uit ,, srry ik zet er wel een paar op facebook of zo!
wat niet kan doen we lekker toch
Ik denk dat het probleem zich bij fuchs voordoet omdat zijn klanten veelrijders zijn. zoals je zelf zegt in de eerste post, na 30.000 kilometer. De gemiddelde gepensioneerde huisarts die een nieuwe 2cv koopt voor meer dan €10.000,- rijd misschien een paar 100 kilometer per jaar. deze mensen en hun garage's merken hier dus niks van. Echt waar, het gebeurd, na 2 jaar een apk en een grote beurt en in die 2 jaar dan 300 kilometer rijden.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
schermer schreef:Ik denk dat het probleem zich bij fuchs voordoet omdat zijn klanten veelrijders zijn. zoals je zelf zegt in de eerste post, na 30.000 kilometer. De gemiddelde gepensioneerde huisarts die een nieuwe 2cv koopt voor meer dan €10.000,- rijd misschien een paar 100 kilometer per jaar. deze mensen en hun garage's merken hier dus niks van. Echt waar, het gebeurd, na 2 jaar een apk en een grote beurt en in die 2 jaar dan 300 kilometer rijden.
klopt helaas ik heb dat nooit gesnapt ,, maar is helaas de realiteit je koopt een eend voor ( veel) geld vervolgens laat je ,m in de schuur staan ??????????????
dus zoiets als : ik laat een keuken instaleren voor 20.000 euro , vervolgens ga ik elke dag een patatje halen bij de snackbar !! ?
wat niet kan doen we lekker toch
Kijk fotos. Dat ziet er slecht uit.
mmm die kleppen uit Zutphen hebben dat probleem ook?
Dan heb ik wat te doen in de kerstvakantie!
Ik heb cilinderkop laten reviseren. Kleppen waren te veel verzonken.
bij orginele kilomter stand van 30K. Gebeurt op corsica bloed heet en stijl.
Wilde al geen nieuwe kleppen, maar revisi boer vond dat veel beter......
mmm die kleppen uit Zutphen hebben dat probleem ook?
Dan heb ik wat te doen in de kerstvakantie!
Ik heb cilinderkop laten reviseren. Kleppen waren te veel verzonken.
bij orginele kilomter stand van 30K. Gebeurt op corsica bloed heet en stijl.
Wilde al geen nieuwe kleppen, maar revisi boer vond dat veel beter......
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
verkuilm schreef:Kijk fotos. Dat ziet er slecht uit.
mmm die kleppen uit Zutphen hebben dat probleem ook?
Dan heb ik wat te doen in de kerstvakantie!
Ik heb cilinderkop laten reviseren. Kleppen waren te veel verzonken.
bij orginele kilomter stand van 30K. Gebeurt op corsica bloed heet en stijl.
Wilde al geen nieuwe kleppen, maar revisi boer vond dat veel beter......
gasklepzittingen erin !!! doen we al standaard gas of niet >
wat niet kan doen we lekker toch
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
wusten-fuchs schreef: klopt helaas ik heb dat nooit gesnapt ,, maar is helaas de realiteit je koopt een eend voor ( veel) geld vervolgens laat je ,m in de schuur staan ??????????????
dus zoiets als : ik laat een keuken instaleren voor 20.000 euro , vervolgens ga ik elke dag een patatje halen bij de snackbar !! ?
Deze vergelijking slaat dus nergens op! Er zijn ook mensen die genieten van een auto als deze in de garage staat. Ik zelf rij ook max 2000km per jaar met de eend. Heb meer hobby aan het sleutelen dan rijden. Ieder zijn ding toch....?
Citroen 2cv6 special 1986
ik heb een en ander uitgezocht. Maar ik ben niet overtuigd over het horror verhaal.
een van de leveranciers gesproken. Er is een hoop gedoe met 2cv onderdelen. Maar niet met de kleppen.
Ik denk ook niet dat de boel voor de gek wordt gehouden. Klep kost bijna niets.
En zoals eerder gemeld, gevolg schade claimen is met dit soort onderedelen volkomen zinloos.
een van de leveranciers gesproken. Er is een hoop gedoe met 2cv onderdelen. Maar niet met de kleppen.
Ik denk ook niet dat de boel voor de gek wordt gehouden. Klep kost bijna niets.
En zoals eerder gemeld, gevolg schade claimen is met dit soort onderedelen volkomen zinloos.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
vervolg kleppen OPROEP !!
oke
de opgestuurde kleppen zijn door de fabrikant beoordeeld
wat ik al had verwacht ::: omdat ik oude klepspie,s heb gebruikt , zijn de kleppen stuk gegaan ??
nou gebruik ik al meer dan 20 jaar de oude klepspie,s weer terug , sommige motoren hier hebben meer dan 380.000 km achter de kiezen , en tot nu toe nog nooit een dergelijke schade gezien.
dus om het een en ander uit te zoeken , zal ik een materiaaltest moeten laten doen tussen een ( nieuwe) imi -klep en een oude orginele , daarvoor zoek ik eigenlijk ook een goed adres.
ondertussen dan graag deze OPROEP : wie heeft een vergelijkbaar geval zelf meegemaakt ,, gezien ,, of van horen zeggen ??
het zal wel dat vervolgschade,s moeilijk te verhalen zijn enz enz .. maar als niemand er iets aan doet en we allemaal maar accepteren dat de gemiddelde onderdelen steeds beroerder van kwaliteit worden , zal er ook niks veranderen
het gaat dan ook niet om die paar kleppen , maar om het totaalplaatje :: een eend opgebouwd// gerestaureerd met dit soort baggermateriaal . wat is zoiets dan nog waard ?? als je weet dat het niet eens een paar jaar mee gaat. slotsom : alle ,,gerestaureerde,, 2 cv.s die hier en daar aangeboden worden hebben een levensduur van ? 4 jaar ??
de opgestuurde kleppen zijn door de fabrikant beoordeeld
wat ik al had verwacht ::: omdat ik oude klepspie,s heb gebruikt , zijn de kleppen stuk gegaan ??
nou gebruik ik al meer dan 20 jaar de oude klepspie,s weer terug , sommige motoren hier hebben meer dan 380.000 km achter de kiezen , en tot nu toe nog nooit een dergelijke schade gezien.
dus om het een en ander uit te zoeken , zal ik een materiaaltest moeten laten doen tussen een ( nieuwe) imi -klep en een oude orginele , daarvoor zoek ik eigenlijk ook een goed adres.
ondertussen dan graag deze OPROEP : wie heeft een vergelijkbaar geval zelf meegemaakt ,, gezien ,, of van horen zeggen ??
het zal wel dat vervolgschade,s moeilijk te verhalen zijn enz enz .. maar als niemand er iets aan doet en we allemaal maar accepteren dat de gemiddelde onderdelen steeds beroerder van kwaliteit worden , zal er ook niks veranderen
het gaat dan ook niet om die paar kleppen , maar om het totaalplaatje :: een eend opgebouwd// gerestaureerd met dit soort baggermateriaal . wat is zoiets dan nog waard ?? als je weet dat het niet eens een paar jaar mee gaat. slotsom : alle ,,gerestaureerde,, 2 cv.s die hier en daar aangeboden worden hebben een levensduur van ? 4 jaar ??
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Ik heb op de Franse Dyane site ( http://forum.dyaneclub.fr /viewtopic.php?id=11059 ) de vraag gesteld of zij het probleem van slechte kleppen kennen. Ik kreeg ondermeer het antwoord van een lid dat hij altijd kleppen bij Mehari Club Cassis koopt, die soms in originele verpakking van PSA zitten, dan wel dat hij ze bij Mecaparts ( www.mecaparts.com ) koopt. Het zijn niet de goedkoopste kleppen maar men heeft er nog nooit een probleem mee gehad.
Het lijkt er op dat het probleem zich niet in Frankrijk voor doet. Het lijkt me een goede aanbeveling om iets meer te betalen en goed spul te gebruiken dan voor goedkope meuk te gaan. Goedkoop is duurkoop.
Het lijkt er op dat het probleem zich niet in Frankrijk voor doet. Het lijkt me een goede aanbeveling om iets meer te betalen en goed spul te gebruiken dan voor goedkope meuk te gaan. Goedkoop is duurkoop.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!