nieuwe kleppen voor 2 cv 6 ,, WAARSCHUWING !

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 513
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 27 nov, 2016 20:18

Het is mij alleen nog niet voldoende helder of alle kleppen verdacht zijn.
En ik zou graag wat fotos zien.
Zoveel werk is het ook weer niet om die koppen te verwijderen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » ma 28 nov, 2016 10:20

verkuilm schreef:Het is mij alleen nog niet voldoende helder of alle kleppen verdacht zijn.
En ik zou graag wat fotos zien.
Zoveel werk is het ook weer niet om die koppen te verwijderen.


nou ! ik vind het wel veel werk ! zeker als het meerdere auto,s betreft en ik doe nooit graag 2 keer hetzelfde ,, heb echt wel wat anders te doen ,, daarom las ik ook maar EEN keer aan een eend , dan wil ik ,m de komende 30 jaar qua laswerk niet meer zien


wat de foto,s betreft daar kom ik niet uit ,, srry ik zet er wel een paar op facebook of zo!
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 28 nov, 2016 18:12

Ik heb een paar foto's van de facebookpagina van fuchs genomen, dan weet iedereen hier wat hij bedoelt

Afbeelding

Afbeelding

[/img]

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 28 nov, 2016 18:17

Ik denk dat het probleem zich bij fuchs voordoet omdat zijn klanten veelrijders zijn. zoals je zelf zegt in de eerste post, na 30.000 kilometer. De gemiddelde gepensioneerde huisarts die een nieuwe 2cv koopt voor meer dan €10.000,- rijd misschien een paar 100 kilometer per jaar. deze mensen en hun garage's merken hier dus niks van. Echt waar, het gebeurd, na 2 jaar een apk en een grote beurt en in die 2 jaar dan 300 kilometer rijden.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » ma 28 nov, 2016 18:46

schermer schreef:Ik denk dat het probleem zich bij fuchs voordoet omdat zijn klanten veelrijders zijn. zoals je zelf zegt in de eerste post, na 30.000 kilometer. De gemiddelde gepensioneerde huisarts die een nieuwe 2cv koopt voor meer dan €10.000,- rijd misschien een paar 100 kilometer per jaar. deze mensen en hun garage's merken hier dus niks van. Echt waar, het gebeurd, na 2 jaar een apk en een grote beurt en in die 2 jaar dan 300 kilometer rijden.


klopt helaas ik heb dat nooit gesnapt ,, maar is helaas de realiteit je koopt een eend voor ( veel) geld vervolgens laat je ,m in de schuur staan ??????????????

dus zoiets als : ik laat een keuken instaleren voor 20.000 euro , vervolgens ga ik elke dag een patatje halen bij de snackbar !! ?
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5000
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 28 nov, 2016 19:53

ja maar kleppen mogen toch wat langer mee gaan veelrijder of niet dit is gewoon rubbish.
Mijn motor is nog geheel origineel en nooit open geweest. 215.000km....wat doe ik fout? Na 25 jaar dagelijks gebruik nu alleen nog de lange vakantie ritten naar frankrijk en zo.
diverse Citroens, wat anders.

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 513
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 28 nov, 2016 20:04

Kijk fotos. Dat ziet er slecht uit.
mmm die kleppen uit Zutphen hebben dat probleem ook?
Dan heb ik wat te doen in de kerstvakantie!


Ik heb cilinderkop laten reviseren. Kleppen waren te veel verzonken.
bij orginele kilomter stand van 30K. Gebeurt op corsica bloed heet en stijl.
Wilde al geen nieuwe kleppen, maar revisi boer vond dat veel beter......
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » wo 30 nov, 2016 09:21

verkuilm schreef:Kijk fotos. Dat ziet er slecht uit.
mmm die kleppen uit Zutphen hebben dat probleem ook?
Dan heb ik wat te doen in de kerstvakantie!


Ik heb cilinderkop laten reviseren. Kleppen waren te veel verzonken.
bij orginele kilomter stand van 30K. Gebeurt op corsica bloed heet en stijl.
Wilde al geen nieuwe kleppen, maar revisi boer vond dat veel beter......

gasklepzittingen erin !!! doen we al standaard gas of niet >
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » vr 9 dec, 2016 15:24

wusten-fuchs schreef: klopt helaas ik heb dat nooit gesnapt ,, maar is helaas de realiteit je koopt een eend voor ( veel) geld vervolgens laat je ,m in de schuur staan ??????????????

dus zoiets als : ik laat een keuken instaleren voor 20.000 euro , vervolgens ga ik elke dag een patatje halen bij de snackbar !! ?

Deze vergelijking slaat dus nergens op! Er zijn ook mensen die genieten van een auto als deze in de garage staat. Ik zelf rij ook max 2000km per jaar met de eend. Heb meer hobby aan het sleutelen dan rijden. Ieder zijn ding toch....?
Citroen 2cv6 special 1986

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 513
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » vr 9 dec, 2016 18:00

ik heb een en ander uitgezocht. Maar ik ben niet overtuigd over het horror verhaal.
een van de leveranciers gesproken. Er is een hoop gedoe met 2cv onderdelen. Maar niet met de kleppen.
Ik denk ook niet dat de boel voor de gek wordt gehouden. Klep kost bijna niets.
En zoals eerder gemeld, gevolg schade claimen is met dit soort onderedelen volkomen zinloos.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

vervolg kleppen OPROEP !!

Bericht door wusten-fuchs » di 13 dec, 2016 13:51

oke


de opgestuurde kleppen zijn door de fabrikant beoordeeld

wat ik al had verwacht ::: omdat ik oude klepspie,s heb gebruikt , zijn de kleppen stuk gegaan ??

nou gebruik ik al meer dan 20 jaar de oude klepspie,s weer terug , sommige motoren hier hebben meer dan 380.000 km achter de kiezen , en tot nu toe nog nooit een dergelijke schade gezien.

dus om het een en ander uit te zoeken , zal ik een materiaaltest moeten laten doen tussen een ( nieuwe) imi -klep en een oude orginele , daarvoor zoek ik eigenlijk ook een goed adres.

ondertussen dan graag deze OPROEP : wie heeft een vergelijkbaar geval zelf meegemaakt ,, gezien ,, of van horen zeggen ??

het zal wel dat vervolgschade,s moeilijk te verhalen zijn enz enz .. maar als niemand er iets aan doet en we allemaal maar accepteren dat de gemiddelde onderdelen steeds beroerder van kwaliteit worden , zal er ook niks veranderen

het gaat dan ook niet om die paar kleppen , maar om het totaalplaatje :: een eend opgebouwd// gerestaureerd met dit soort baggermateriaal . wat is zoiets dan nog waard ?? als je weet dat het niet eens een paar jaar mee gaat. slotsom : alle ,,gerestaureerde,, 2 cv.s die hier en daar aangeboden worden hebben een levensduur van ? 4 jaar ??
wat niet kan doen we lekker toch

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5000
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 13 dec, 2016 16:47

Een of andere technische universiteit moet je daarmee kunnen helpen.
diverse Citroens, wat anders.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 14 dec, 2016 06:35

Zou het helpen als er leveranciers opgesomd worden die wel goed materiaal verkopen? Mehari Club Cassis maakt nieuwe Mehari's en die zouden toch giga claims moeten krijgen met ondeugdelijke motoren?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 14 dec, 2016 07:59

Die nieuwe Mehari's verdwijnen in een privéverzameling en zie je niet meer terug.
Deze auto's rijden amper nog en hebben er dus geen last van.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » vr 16 dec, 2016 11:08

Ik heb op de Franse Dyane site ( http://forum.dyaneclub.fr /viewtopic.php?id=11059 ) de vraag gesteld of zij het probleem van slechte kleppen kennen. Ik kreeg ondermeer het antwoord van een lid dat hij altijd kleppen bij Mehari Club Cassis koopt, die soms in originele verpakking van PSA zitten, dan wel dat hij ze bij Mecaparts ( www.mecaparts.com ) koopt. Het zijn niet de goedkoopste kleppen maar men heeft er nog nooit een probleem mee gehad.

Het lijkt er op dat het probleem zich niet in Frankrijk voor doet. Het lijkt me een goede aanbeveling om iets meer te betalen en goed spul te gebruiken dan voor goedkope meuk te gaan. Goedkoop is duurkoop.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Plaats reactie